Gjest Gjest_sunlight_* Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Jeg er i et forhold med en fyr jeg er kjempeglad i. Han prioriterer meg, er oppmerksom og alt det der. Allikevel er det noe som skurrer for min del. Vi har kanskje litt forskjellig syn på sex, og jeg lurer på hvor ødeleggende det egentlig kan være? Jeg har hatt tre sexpartnere. To av dem i forhold. Jeg har hatt en one nighter, uten at det gav meg så veldig mye. Mulig dette er en litt vel tradisjonell tankegang, men jeg synes at sex er litt spesielt. Noe som man deler med den man er glad i. Det er ikke bare en fysisk handling i mine øyne, fordi det er så privat. Kjæresten deler mellom to typer sex. Den ene som er kun fysisk, og for å "tømme" seg. Den andre er den beste, som er sammen med noen du er glad i. Jeg har ikke forventet å bli sammen med en jomfru nå altså, og det plager meg ikke at han har hatt mye flere sexpartnere enn meg. Slik er det, man har jo hatt en fortid. Men det som plager meg er at det er så mange av de han har ligget med som er venninner, stygge folk (ok, veldig politisk ukorrekt av meg å skrive), søsteren til kompisen, ekskona til bestevennen og sånne ting. Ting som blir veldig nære, og som i tillegg vil såre eller støte andre. Det er ikke alle man trenger å ligge med, selv om tilbudet er der, og jeg føler at han mer var drevet av drifter enn noe annet. Han fremstår som en smule primitiv i mine øyne. Alt dette er jo fortid sammen med meg. Men han har jo god kontakt med ekser og sine tidligere sexpartnere enda, og derfor er jo jeg nødt til å støte på de også. Og selv om han kanskje ikke ser problemet med det, så synes jeg at det er litt ubehagelig å omgåes folk han har hatt sex med. Kanskje jeg synes det er lite stas å få bildet inne i hodet, tenke på at han har holdt rundt de, og hatt sex med de. For hans del er jo ikke dette noen big deal. Og derfor føler jeg at den sexen han har med meg heller ikke er noen big deal. At det bare en en fysisk handling, som for meg betyr så mye mer. Han sa en gang at han var like glad i eksene sine som i meg. Det kom litt feil ut. Det han egentlgi mente å si, var jo at jeg ikke trengte å føle meg mindre verdt, fordi han jo var minst like glad i meg, jeg trengte ikke å føle at han var noe mindre glad i meg. Men den setningen henger jo også igjen da. Og hvis vi opplever noe sammen, kan han plutselig si "dette har jeg gjort før", noe som igjen gjør at jeg ikke føler meg spesiell nok. At joda, han liker meg, tenner på meg, er glad i meg...men ikke noe mer. Jeg trenger for eks å høre "jeg elsker deg", noe som igjen fører til at man føler seg spesiell. Fordi det er ikke noe man sier til alle, kun til få, som man virkelig elsker. Men han kommer aldri til å si det fordi det er unaturlig for han å si. Han sa det visstnok til eksen sin, men hadde en ubehagelig bismak av det. Dette ble skikkelig rotete skrevet, men håper folk kan lese litt mellom linjene også.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Tror jeg skjønner hva du mener.. Jeg ser også på sex som når man har med folk man er glad i, det er nærmest noe "hellig" i mine øyne. Jeg har hatt to partnere, og begge har vært kjærester som jeg var sammen med en stund før vi hadde oss. Jeg har en kamerat som var veldig interessert i å bli noe mer enn bare en kamerat. I dag er jeg veldig glad for at det ikke ble noe mellom oss, til tross for at han er en alle tiders fyr. Han er rett og slett for "løsaktig" for meg. Han har hatt seg med halve byn virker det som. Å ha sex med venninner er for ham helt greit. Det er ingen andre følelser enn fysisk begjær som ligger bak det for hans del. Hadde jeg blitt sammen med ham hadde jeg følt meg som one in a million. Han hadde hatt ekstremt mange å sammenligne meg med, og det hadde jeg følt var lite trivelig.
Gjest ts Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Jeg trodde strengt tatt ikke at det skulle bli noe problem for meg. For jeg har jo ikke noe problem med at partneren har hatt mer sex enn meg. Men når jeg ikke føler meg spesiell, og en i rekka, så er det ødeleggende. Selv hvor bra resten av forholdet er. Fordi selv om man vet det har vært andre han sikkert har vært like glad i, så må man allikevel ha en slags illusjon om at man har noe spesielt sammen.
Gjest imli Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 Kan du ikke si det samme til ham som du har skrivi her?
mamut75 Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 Akkurat det der med at det går an å ha hatt for mange sex partnere for menn er jeg faktisk enig i og syntes også at det er noe litt "løsaktig" over sånne . På den annen side er det jo sikkert bare for mange en fysisk handling og da blir det jo annerledes ?
wishingitwas Skrevet 15. september 2007 #6 Skrevet 15. september 2007 Jeg har ikke noe imot et høyt antall sexpartnere fra før jeg dukket opp. Har vært borti noen "playere" tidligere, og gjør meg veldig lite. Jeg kan godt holde på litt sånn selv, men går naturligvis ikke rundt og skryter høylytt av det. Vet at en person fortsatt kan være spesiell for meg selv om jeg har vært borti noen folk før. Og jeg vet at jeg kan være spesiell for noen som har vært borti mange tidligere. Men jeg ser veldig klart en forskjell mellom fysisk tiltrekning der og da og tiltrekning som innebærer følelser. Man kan ha det gøy og fint uten å være forelska/elske den andre personen.
Ce'Nedra Skrevet 15. september 2007 #7 Skrevet 15. september 2007 Akkurat det der er nok typisk for mange gutter. Sier ikke at det gjelder bare gutter og ingen jenter, men sex uten kjærlighet er i alle fall mer vanlig blant mine kompiser enn mine venninner. Synes ikke du skal tenke på det der. Når det gjelder det å føle seg spesiell... Min nåværende samboer hadde hatt et tidligere langt forhold hvor de aldri kranglet. Ikke en eneste gang i løpet av de årene de var sammen. Derfor satt han tilbake med minnene om at det var et godt forhold hvor han hadde hatt det mye fint og i grunnen ingenting negativt. (Følelsene forsvant fordi de antagelig ikke hadde det så veldig spennende.) I starten da vi ble sammen følte jeg at dette var vanskelig å leve opp til. Jeg er et typisk følelsesmenneske som sier fra når jeg føler at noe er kjipt, og gråter om jeg er lei meg osv. Jeg vet ikke hvor lenge dere har vært sammen, men etter to år fikk jeg høre: "Du er så fantastisk!", "Du er noe helt spesielt", "Jeg har det så fint sammen med deg" osv. Jeg hadde selvfølgelig fått mye positivt fra ham før det også, men da først forstod jeg at jeg var noe som overgikk alle andre. Nå sier han hele tiden at han er mest glad i meg av alle, til og med mer glad i meg enn familien sin. Og jeg har bare vært meg selv på godt og vondt. Når det gjelder sexen, blir den jo som regel bare bedre og bedre jo lenger man har vært sammen, i alle fall det rent tekniske. Det andre må man fortsette å jobbe med. Men om man gjør det, blir man jo etter hvert den beste partneren har hatt.. Jeg vil tro at når dere har vært sammen en stund, vil minnene om disse andre blekne, og du står mye sterkere for ham. Om dere har det fint sammen, er det etter hvert du som vil bli viktigst. De andre er jo ekser av en grunn..
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 Dette høres litt ut som ut som meg og kjæresten min. Jeg har bare hatt sex med kjærestene mine og ser på sex som noe spesielt. Kjæresten min har hatt MANGE sexpartnere, masse ONS og noen puleveninnner, men lite kjærester. Men det plager meg ikke, fortid er fortid og jeg orker ikke å la det plage meg. Det er meg han vil være sammen med, og som kjæreste er jeg veldig spesiell for han! Han synes det var liker rart at jeg har kunnet hatt så mange "kjærester" for det er skjeden han har møtt noen han har ville vært det med, så det er spesielt for han... La vær å tenk på det, det tilhører fortiden og det er nåtiden og fremtiden som gjelder. Lykke til
caso Skrevet 16. september 2007 #9 Skrevet 16. september 2007 Det er ikke ødeleggende i hele tatt, så lenge det ikke blir noen flere sexpartnere på noen av dere mens dere er sammen. De fleste forhold har (bør ha?) litt forskjellig syn på diverse tema. Er forøvrig helt enig med han at det også er sex som bare er for fysikken sin del. Man må bare respektere at andre ikke tenker på samme måte, da er det ikke et problem. Det er fortid uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå