Gjest Vilja :-) Skrevet 14. september 2007 #1 Skrevet 14. september 2007 Kjøpte nylig en bærbar pc. Viser seg at denne ikke har cd-rom (trodde dette var en selvfølge på alle pc'er idag) så jeg får ikke spilt musikk-cd'ene mine på den. Igår skulle jeg gjøre WoW-spiller av meg, men selvsagt var installasjons-cd'ene nettop det; cd'er. Måtte dermed laste ned spillet fra nettet istedenfor. Skulle gjerne få spilt av cd'er på pc'n min. Er det noen som vet om det er mulig å få tak i eksterne cd-rom, evnt. hvor?
mamut75 Skrevet 14. september 2007 #2 Skrevet 14. september 2007 Kjøpte nylig en bærbar pc. Viser seg at denne ikke har cd-rom (trodde dette var en selvfølge på alle pc'er idag) så jeg får ikke spilt musikk-cd'ene mine på den. Igår skulle jeg gjøre WoW-spiller av meg, men selvsagt var installasjons-cd'ene nettop det; cd'er. Måtte dermed laste ned spillet fra nettet istedenfor. Skulle gjerne få spilt av cd'er på pc'n min. Er det noen som vet om det er mulig å få tak i eksterne cd-rom, evnt. hvor? Og du kan ikke sette inn en cdrom i pc'n heller?
Gjest Nedfall Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Og du kan ikke sette inn en cdrom i pc'n heller? Det kan jo være en sånn ultraportabel, de har ikke plass til det, men jeg tviler. Er den beregnet for CDRom, er denne plassen sannsynligvis dekket til av ett plastdeksel, eller plassen er tatt opp av en annen komponent, ekstra batteri mm..
Gjest Nedfall Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 Kjøpte nylig en bærbar pc. Viser seg at denne ikke har cd-rom (trodde dette var en selvfølge på alle pc'er idag) så jeg får ikke spilt musikk-cd'ene mine på den. Igår skulle jeg gjøre WoW-spiller av meg, men selvsagt var installasjons-cd'ene nettop det; cd'er. Måtte dermed laste ned spillet fra nettet istedenfor. Skulle gjerne få spilt av cd'er på pc'n min. Er det noen som vet om det er mulig å få tak i eksterne cd-rom, evnt. hvor? Hvilket merke/modell er dette ? Ser du om det er "satt av plass" til CDrom på denne noe sted (ett plastdeksel som kan tas bort) ? Er det er sk. ultraportabel er det ofte ikke plass til CDRom stasjon, så da kan du ikke få dette montert i etterkant heller. Eksterne CDRom stasjoner fins jo, men det hadde selvsagt vært en mer elegant løsning å ha den montert i selve maskina da.
Gjest Vilja :-) Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 Hvilket merke/modell er dette ? Ser du om det er "satt av plass" til CDrom på denne noe sted (ett plastdeksel som kan tas bort) ? Er det er sk. ultraportabel er det ofte ikke plass til CDRom stasjon, så da kan du ikke få dette montert i etterkant heller. Eksterne CDRom stasjoner fins jo, men det hadde selvsagt vært en mer elegant løsning å ha den montert i selve maskina da. Glemte at jeg hadde postet en tråd her inne. Det er en Fujitsu Siemens Amilo Li1718. Ser ikke ut til at det er plass til å montere CDrom på maskina. Men er det mulig å ta vekk dvd-spilleren og montere inn en cd/dvd-spiller istedetfor? Jeg fant kun cd og dvd-brennere på linken du henviste til. Har søkt litt på nettet etter steder å bestille eksterne cd-rom-spillere, men forgjeves. Noen som forresten aner hvilke printere som er kompatible med Windows Vista? Dvs. printere som kan kjøpes for en med student-budsjett. Min HP Laserjet 1010 ble plutselig ubrukelig i kombinasjon med den nye pc'n med Vista installert. Burde vel helst byttet operativsystem enn å kjøpe ny printer..
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 Glemte at jeg hadde postet en tråd her inne. Det er en Fujitsu Siemens Amilo Li1718. Ser ikke ut til at det er plass til å montere CDrom på maskina. Men er det mulig å ta vekk dvd-spilleren og montere inn en cd/dvd-spiller istedetfor? DVD-spilleren skal kunne både lese og brenne CDer. Hvis dette ikke virker, er den defekt og du skal ha en ny. Her er spesifikasjonene til Amilo Li 1718, og som du ser nederst, skal den absolutt ikke ha problemer med CDer.
Gjest Nedfall Skrevet 3. oktober 2007 #7 Skrevet 3. oktober 2007 Siste gjest har helt rett, låner litt specs fra komplett.no: Optisk lagring Type DVD±RW (±R DL) Lesehastighet 24x (CD) / 8x (DVD) Skrivehastighet 24x (CD) / 8x (DVD±R) / 4x (DVD-R DL) / 2.4x (DVD+R DL) Overskrivingshastighet 16x (CD) / 6x (DVD±RW) ..med andre ord, den (bør) ikke ha noen problemer med å lese av normale CDRom plater. Har den det, er det noe gæli. Du kan jo sjekke enhetsbehandling, og se om det er noen gule utropstegn.
Gjest Vilja :-) Skrevet 4. oktober 2007 #8 Skrevet 4. oktober 2007 Ringte support idag, og maskina skulle kunne lese både dvd og cd. Ingen dvd-spillere av idag skal ha problemer med å lese cd'er. Så da blir det å sende maskina på reparasjon.
Gjest Gjest_Anders_* Skrevet 4. januar 2010 #9 Skrevet 4. januar 2010 Kjøpte nylig en bærbar pc. Viser seg at denne ikke har cd-rom (trodde dette var en selvfølge på alle pc'er idag) så jeg får ikke spilt musikk-cd'ene mine på den. Igår skulle jeg gjøre WoW-spiller av meg, men selvsagt var installasjons-cd'ene nettop det; cd'er. Måtte dermed laste ned spillet fra nettet istedenfor. Skulle gjerne få spilt av cd'er på pc'n min. Er det noen som vet om det er mulig å få tak i eksterne cd-rom, evnt. hvor? Du får ihvertfall kjøpt en ekstern cd-rom her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå