Gå til innhold

Komplementer.

Gjest MrDude

Anbefalte innlegg

Er det bare meg, eller er jenter generelt veldig flinke til å ta imot komplementer, men veldig dårlige til å gi noen tilbake?

Etter en god del dater kan jeg bare konstatere at selv om jeg selv gir mange komplementer, når det passer selvfølgelig, sånn for å gi en bekreftelse på at jeg liker dem, de er pene (i mine øyne i alle fall) osv kan jeg ikke si at til nå har jeg mottatt noen tilbake selv.

Jeg vill bare legge til at jeg teller kun de dater som har endt med sex etter, som regel, den tredje daten ol. Altså jeg går utifra at de har likt meg noe mer en for en ONS da vi har møtt flere ganger....

Må si det begynner snart å bli et frustrasjons moment for meg. Jeg er menneskelig, jeg har noen følelser til tross for at jeg er mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være noen jenter som ikke gir komplimenter i begynnelsen, fordi de er ikke vant til det, de er vant til at gutta sjekker dem opp, og tenker ikke over det, de vil ikke skremme deg bort, eller de er sjenerte.

Jeg tror vi jenter må bli mye flinkere ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du ikke er noe kjekk ?

:lur:

Neida du er sikkert kjekk :)

Hehe neida , tror ofte det der med komplimenter kan falle litt inn i et sånt mønster , men generelt sett syntes heller ikke jeg jenter er så veldig flinke til å gi positive tilbakemeldinger . (Altså ikke til hverandre heller )

Det kommer sikkert litt an på hva slags jenter du treffer også da , siden enkelte er flinkere enn andre på dette området .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utrolig dårlig på å gi komplimenter, altså, jeg gir dem, men de høres ikke så "romantiske" ut når de kommer ut. Har kjæresten sagt at jeg er fin/sexy/andre ting, virker det så dumt å komme tilbake med "Det er du også" "ja se på deg selv da!", noe som har skjedd for ofte. Så fra meg kommer det teite ting som "DU er så jævla fin i trynet ditt" "Å fy, du er så nam at jeg får lyst å slå noen ned" bare for å lage en egen vri på det. Heldigvis blir det godt mottatt. :fnise:

Uansett hvor dumme de er, blir det alltid komplimenter på han uansett iallfall. Avogtil er jeg først ute og kan si litt mer søte ting, avogtil sier vi ting helt på likt, og avogtil må fantasien til.

Men hovenhet og selvgodhet holder jeg meg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I startfasen/datefasen er jeg veldig forsiktig med å gi komplimenter. Vil jo ikke skremme stakkaren heller! Og så hater jeg sånne stereotypkomplimenter om pene øyne og sånt, så de kunne jeg ikke drømme om å levere fra meg til en jeg ikke var ordentlig kjæreste med.

Men tror jeg er ganske flink på andre typer komplimenter - om ting han sier, klærne han har på seg, smaken hans i film og musikk osv. Tror faktisk de kan bety minst like mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han jeg datet sist tror jeg kanskje skjønte hva blikkene mine betydde, var vel nesten på grensen til sikling innimellom ;) hehe

Er mye flinkere til å ta i mot komplimenter enn å gi dem, og det er jeg fullstendig klar over. Men hva slags komplimenter kan man faktisk gi til gutter man ikke kjenner så godt da? Syns de fleste komplimentene høres skikkelig dårlige ut når jeg prøver å si de :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Jeg gir komplimenter ofte om jeg føler for det. Er en naturlig ting for meg.Spesielt i senga er jeg flink med å si hvor deilig han er og hvor god pikk han har osv..

Men i hverdagen gir jeg også ofte komplimenter for de er viktige begge veier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rimelig sjenert - så om en gutt hadde gitt meg et kompliment hadde jeg nok blitt rimelig forbauset. I sommer opplevde jeg noe lignende og jeg ble helt rød i skinnene og ante ikke hva jeg skulle si. Hadde lyst til å gi kompliment tilbake, men ble så betutta at jeg klarte ikke å få fram et ord. Skal jeg gi noen et kompliment, så må jeg kjenne personen godt eller føle meg såpass trygg i deres nærvær at det føles naturlig.

Mvh Yvonne :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir gjerne komplimenter til mannen min. :) Synes jeg gjør det ofte, men vet ikke hvordan han opplever det. Han er ikke så flink til å gi komplimenter, men jeg er heller ikke så flink til å motta dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er på byen f.eks er jeg veldig forsiktig med å gi komplimenter til gutter. Har erfaring med at de blir så lett alt for høye på pæra, så derfor bedre å være litt moderat. Om jeg gir komplimenter er det som regel om klærne eller personligheten. Fordelen med sånne komplimenter er at man skjønner at man mener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok av de som ikke er så flink til å gi komplimenter... :sjenert: Jeg tenker de ofte inni meg...( feks. "så fin han var med den genseren") men så kommer jeg liksom ikke på at jeg kan si de høyt. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare en liten update.

Jeg dumpa hu og når hun spurte hvorfor svarte jeg som jenter gjør.... Det er ikke deg, men meg bla bla. LoL!

En ting lærte jeg meg tidlig. Når du skal dumpe noen, gjør det like diffust som jenter gjør det mot gutter. Er litt kuult å gi den i retur til en jente som er så pen at hun med høy odds har gitt den, eller lignende, til andre(gutter) selv. One for the boys :) hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Passe modent å gjøre det slutt av den grunn :kaffe:

Ikke tro jeg forventer noe sympati her.

Hun ga meg ikke det jeg trengte (dvs følelse messing ta,ta fra hennes del uten å gi noe tilbake) så det var bare snakk om tid uansett. Hadde jeg vært jente så hadde dere ikke hatt noe imot den grunnen alene, mener nå jeg, og det er hyklerisk, men også veldig typisk jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Don Giovanni
Er det bare meg, eller er jenter generelt veldig flinke til å ta imot komplementer, men veldig dårlige til å gi noen tilbake?

Etter en god del dater kan jeg bare konstatere at selv om jeg selv gir mange komplementer, når det passer selvfølgelig, sånn for å gi en bekreftelse på at jeg liker dem, de er pene (i mine øyne i alle fall) osv kan jeg ikke si at til nå har jeg mottatt noen tilbake selv.

Jeg vill bare legge til at jeg teller kun de dater som har endt med sex etter, som regel, den tredje daten ol. Altså jeg går utifra at de har likt meg noe mer en for en ONS da vi har møtt flere ganger....

Må si det begynner snart å bli et frustrasjons moment for meg. Jeg er menneskelig, jeg har noen følelser til tross for at jeg er mann.

Herregud for et kjerringgnål. Sikker på du er straight?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, burn. lol

Må nok skuffe deg, jeg svinger ikke den veien så du for nok prøve noen andre med dine avvikende skap homo fantasier.

Det er ikke slik at alle menn som nevner ordet følelser er homo vet du. Det er faktisk noen menn, motsetningen mellom deg og meg vill jeg anta, som er trygg nok på sin egen seksualitet til å snakke om slikt. Jeg ler av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Don Giovanni
Oh, burn. lol

Må nok skuffe deg, jeg svinger ikke den veien så du for nok prøve noen andre med dine avvikende skap homo fantasier.

Det er ikke slik at alle menn som nevner ordet følelser er homo vet du. Det er faktisk noen menn, motsetningen mellom deg og meg vill jeg anta, som er trygg nok på sin egen seksualitet til å snakke om slikt. Jeg ler av deg.

ja siden det var det jeg siktet til :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...