Gjest Poirot Skrevet 2. april 2003 #1 Skrevet 2. april 2003 Skal svært langt nord til sommeren, kun noen km unna Nordkapp. Har hørt det er så dyrt på platået? Vet noen prisen pr pers? Er det vits i å dra dit når man allikevel er like i nærheten med den samme naturen osv, eller er det bortkastede penger som akn brukes bedre? (Har bare 1 fridag "der oppe") Gleder meg uansett!
starie Skrevet 2. april 2003 #2 Skrevet 2. april 2003 Da jeg og familien var der var det en forferdelig tåke så for vår del var det totalt bortkastede penger.
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2003 #3 Skrevet 3. april 2003 Når du først er der oppe er det to alternativ: 1) Det er tett tåke, og da er det ingen hensikt å dra på platået og betale i dyre dommer - gå heller ut og nyt livet! 2) Det er fint vær, og da er det mye, mye bedre å hive seg med en båt og nyte midnattsola på sjøen enn å betale i dyre dommer på platået. Det er lenge siden jeg har vært der - men det var dyrt og middelmådig! Dagens antianbefaling!
Gjest Poirot Skrevet 3. april 2003 #4 Skrevet 3. april 2003 Takk begge to, tenker litt i samme baner som dere... Har jo sett mye på 71 grader nord, så platået har jeg jo fått med meg Noen andre synspunkter der ute?
Hedda-78 Skrevet 3. april 2003 #5 Skrevet 3. april 2003 eg har vore der to gongar, eg synes det var rimelig kjedelig, og dyrt naturligvis. Samme souvenirane som overalt ellers, og samme sure vinden som du kan oppleve ellers i Finnmark Mi anbefaling er å ikkje ta turen opp der, det er ikkje verdt det, det einaste der som er noko å sjå er den der filmen i 180 grader, og det lille kapellet, det er fint. Nordkapp har ikkje lov til å reklamere med midnattsol lenger, fordi det er så sjelden det er sol der oppe at det vert rekna som villeiande marknadsføring. Midnattsola har du størt sjans for å oppleve i Alta, det er eit solhol! Aller helst ved Alta-elva med ei fiske-stang og ein mygg-spray, naturligvis. Einast grunnen eg kan tenke meg for å gidde å reise til nordkapp er for å kunne sei at ein har vore der, på europas nordlegaste fastlandspunkt. Men det er jo ikkje det, eingong der er jo ein odde som er enda litt lenger nord!
Gjest Vega Skrevet 3. april 2003 #6 Skrevet 3. april 2003 Dyrt, ikke så spesielt akkurat og mye mer å oppleve andre steder. Er litt sånn for japanske turister-sted, for nordmenn som er vant til mye fin natur, blir det ikke rare greiene. Du kan nyte midnattsola bedre andre steder fra. Men wide-screen kinoen er ganske bra, tror jeg. Har selv bare sett den på video som min fars kone har tapet. Men kjenner du noen fra Magerøya, tror jeg du får rabatt dersom du kommer sammen med dem, eller at det er gratis...(?) Hele plassen har mistet det meste av sin sjarm etter at det er blitt utbygget og lagt til rette for turisme.
ragnalina Skrevet 5. april 2003 #7 Skrevet 5. april 2003 Videoen er bra. Men det er som de andre sier, alt for dyrt og for ofte dårlig vær til å betale seg inn. Jeg ville heller sett andre ting som ikke er så kjente og som er gratis - spör noen 'innfödte' om hvor de liker å gå tur feks? Og har man aldri vært i finnmark för, er det ganske mange steder som er fascinerende og vakre! (når man har bodd der noen år blir man blindere)
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2003 #8 Skrevet 7. april 2003 Bare et lite tips: Trollholmsund!! Verdens nydeligste plass, ligger litt inn i Porsangerfjorden. Siden du nå er på de kantene...
ragnalina Skrevet 7. april 2003 #9 Skrevet 7. april 2003 Helt enig Tröffelhelten! Har ikke vært der på mange år nå, men var alltid veldig fascinert av det stedet da jeg var liten.
starie Skrevet 7. april 2003 #10 Skrevet 7. april 2003 Trollholmsund er bare helt fantastisk. Jeg og søsteren min sykla dit flere ganger da vi var på ferie i nærheten en sommer.
Gjest Poirot Skrevet 8. april 2003 #11 Skrevet 8. april 2003 Fant det ikke på kartet, jeg. Hvilket tettsted ligger det i nærheten av, og hvorfor er det så fint?
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2003 #12 Skrevet 8. april 2003 Fra der du befinner deg kjører du/dere innover vestsiden av Porsangerfjorden - Trollholmsund er neppe merket av på kartet, men det er skiltet avkjørsel fra E6 før du kommer til Billefjord. Eller var det etter? Nei, tror det er før! *lenge siden*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå