Gjest Blanca Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Gode, gamle svisker . Jeg er litt usikker på definisjonen her; hva er en "sviske"? La oss gå ut i fra at det er låter som ligger et stykke tilbake i tid, andre definisjoner mottas med takk . Jeg har et hav å velge i, men velger denne perlen av en poplåt. Hva er din favoritt-sviske?
Gjest Silkeape Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Jeg prøvde å finne Cornelis Vreeswijks versjon, men denne får holde:
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2007 #3 Skrevet 16. september 2007 Jeg prøvde å finne Cornelis Vreeswijks versjon, men denne får holde: Gode gamle ENGELBERT HUMPERDINCK (for et navn)!! og hans "There goes my everything". Ellers har jeg mange, mange svisker, men kom på denne nå :-D
Champagnepiken Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Jeg er jo reine sviskekompotten, for jeg elsker gamle slagere. Men et par stykker peker seg ut - "Mack the knife" med Bobby Darrin (eller Ella Fitzgerald), og "Unforgettable" med Nat "King" Cole. Nydelige sanger.
Anglofil Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 Elsker jo Frank Sinatra, så da blir det jo noen svisker.(..) Men sanger som 'My Way', 'New York, New York', 'Witchcraft', 'I've Got You Under My Skin', 'Nice and Easy' osv. Mvh Yvonne
Nigo-san Skrevet 21. september 2007 #6 Skrevet 21. september 2007 Gode, gamle svisker . Jeg er litt usikker på definisjonen her; hva er en "sviske"? La oss gå ut i fra at det er låter som ligger et stykke tilbake i tid, andre definisjoner mottas med takk . - ville kanskje føyd på at det bør være en "søt" låt? Siden svisker er søte, mener jeg? Rolling Stones har jo masse eldgamle låter, men svisker er de ikke. Det må være noe litt mer sentimentalt. Og kanskje noe som er nesten på grensen til over-sentimentalt? Hmm. Tror jeg velger "If you don't know me by now", i original Motown-versjon. Den er litt søtsuppe, og går saaaaaakte, i tillegg til å være gammel (dog ikke inntørket).
Kayli Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 Jeg er litt svak for Eva Cassidy. I det siste har jeg opplevd noen triste ting, og da hører jeg en del på "Songbird" og "Fields of Gold". "Wind beneath my Wings" med Bette Midler er også nydelig.
Gjest Tulipa Skrevet 23. september 2007 #8 Skrevet 23. september 2007 Det er spesielt en sang jeg elsker - kall det gjerne en "sviske" - men det er med Ronan Keeting. En alldeles nydelig sang og en nydelig tekst
Solskinnsbolla Skrevet 23. september 2007 #9 Skrevet 23. september 2007 Elton John: Your Song The most svisky of them all men den er da alldeles nydelig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå