Gå til innhold

Tips til fine rekkverk til veranda?

Anbefalte innlegg

Gjest Fersk huseier
Skrevet

Skal bygge to verandaer oppå hverandre på et horisontaldelt trehus fra femtitallet.

Funderer på hvilket rekkverk vi budre velge for jeg tror ikke den vanligste typen som folk velger selv fra byggmakker (litt mye krumelurer på for et veldig firkantet etterkrigshus) vil passe.

Noen som vet om noen gode linker eller inspirerende bilder på nett?

Mange nye problemstillinger når man plutselig eier et halvt hus. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenkte umiddelbart på enten glassrekkverk (ulempen er at dette muligens er vanskelig å holde rent, men det vet jeg ikke) eller tett rekkverk av helt enkle plankebord lagt horisontalt (og ikke vertikalt som det pleier å være).

Jeg har ikke link, og vet jo ikke hvordan huset ser ut, men dette var det første som falt meg inn. Jeg vet om noen som har glassrekkverk og det er veldig stilig.

Gjest Fersk huseier
Skrevet
Jeg vet om noen som har glassrekkverk og det er veldig stilig.

Har vært inne på tanken om glass, men vet ikke hvor man får tak i det og om det er veldig dyrt. I vår 2. etasje ville det vært en ekstra bonus med utsikt forbi rekkverket. :-) Lurer og på om det vil vikre litt pretensiøst med veldig fancy glass hvis huset ikke er mer enn alminnelig stilig.

Skrevet

Hvis det blir noe som må males, så velg i hvertfall ikke "ørti" små pinner bortover for da blir det malearbeid i det uendelige.Rekkverk står ofte værhardt til og trenger mer vedlikehold enn resten av huset.Snakker av erfaring :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...