Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter om dagen, føler meg fullstendig i ei skrustikke. Har en jobbsomjeg ble pådyttet av en beundrer. Vanskelig å forklare.. På en fest hvor jeg desverre ble altfor beruset, kommer denne mannen inn på baderommet mitt ens jeg kaster opp. Overrumpler meg, og har sex med meg..

Denne situasjonen gjorde mye med meg, spesielt med tanke på at det var hjemme hos meg selv hvor jeg følte meg trygg, at jeg er gift og har det fint med det. Det tok bort en trygghet i meg, spesielt siden jeg virkelig ikke hadde flirtet eller noe. Og ikke finner mannen overhodet tiltrekkende. Jeg forstår det ikke, og husker lite. Bare har et glimt. Jeg burde aldri ha drukket så mye, jeg vet jo at slike ting kan skje.

Har en lang bakgrunn som seksuelt misbrukt fra barndommen, og dette veltet opp alt det gamle.

Det som skjer siden er at denne mannen får sin sjef til å annsette meg i en jobb på samme arbeidsplass. Jeg får et kjempetilbud i en jobb jeg har ønsket meg. Prroblemet er at jeg bare blir redd.Redd og fortvilet, og min mann er så glad på mine vegne. Og dumme meg klarer ikke si hva som har skjedd. Er bare helt apatisk.. og tar jobben:( Alt det jeg var redd for har blitt tilfelle. Daglige slibrige bemerkninger, seksuelle anstøt (har til en viss grad klart å få slutt på det), maktdemonstrasjoner, og trakassering.Han er narkoman i tillegg, og det merkes tydelig.

Jeg vet jeg burde gjøre noe, men jeg er så redd, så redd for hva som kan skje, føler meg så dum og tafatt.

Så fortvilet over at noen kan gjøre meg så vondt nok en gang, tilogmed når jeg er voksen, har familie og alt er bra der.

Så sint over at jeg er kvinne, og helvete aldri slutter.

Kan det ikke bare ta slutt :(

Jeg sliter me

Videoannonse
Annonse
Skrevet
....Overrumpler meg, og har sex med meg..

Kjære jenta, det er jo ikke rart du sliter nå! Han hadde ikke sex med deg, han voldtok deg! Og nå høres det ut som om han fortsetter å voldta deg - mentalt - ved å ha plassert deg innen rekkevidde.

Du er redd, bekymret, føler deg svak og underlegen (hvis jeg tolker innelgget ditt rett). Dette har han dessverre fanget opp, og utnytter på det groveste. Han satser antagelig på at du

1) ikke vil tørre å gjøre motstand

2) ikke vil tørre å si noe til noen andre

3) føler at det er din skyld

Det er ikke din skyld!

Hvis du tør å si fra til noen , og dermed får styrke til å bryte dette mønsteret - da mister han makten over deg.

Kan du snakke med mannen din om dette? Vil han tro deg, slik at du kan være trygg på å få støtte? Hvis han er en grepa kar, så vil han umiddelbart sørge for at du er trygg - om ikke annet, så ved å vise at han vil hjelpe deg.

Kan du stole på din nye sjef? Kan du fortelle at dette er drømmejobben, men at omstendighetene rundt ansettelsen gjør det vanskelig for deg? At du slett ikke har noe vennskapelig forhold til dene fyren som fikk deg ansatt. HVis han er så utsabil og så drittsekk som du beskriver, så kan han vanskelig klare å skjule det for sine kolleger og sin sjef, så kanskje du kan få støtte her.

Jeg kan for lite om støtteappartatet, men i utgangspunktet burde du anmelde voldtekten, og få en eller annen form for oppfølging av hjelpeapparatet. Kanskje noen vet mer om dette enn meg. (Rettelse: Veldig mange vet mer om dette enn meg, kanskje noen av dem vil skrive her)

Ønsker deg alt godt! Og at du finner noen som kan hjelpe deg å stå imot, for du må sette en stopper for dette, og jeg tror det vil være vanskelig for deg å klare det alene.

Lykke til!

Skrevet
Alvorlig talt. Dette kan jeg nesten ikke unngå å kommentere. Jeg synes du skal være ytterst forsiktig med å gjøre menn til overgripere før du kjenner alle fakta.

:nei:

Veldig alvorlig talt: Det er ikke jeg som gjør menn til overgripere. Denne ene mannen gjorde seg til overgriper ved å ta seg til rette overfor TrådStarter. Hvor i TS sitt innlegg fikk du inntrykk av at dette var ønsket sex fra hennes side?

Mener du, etter å ha lest TS sitt innlegg, at denne spesifikke mannen ikke er en overgriper?

Mener du også at vi ikke skal kunne svare TS fordi vi ikke har alle fakta - i betydningen at vi ikke har hørt denne mannen sin versjon? Da blir det tynt på KG fremover, hvis det prinsippet skal gjelde. Jeg svarer basert på TS sin subjektive beskrivelse av opplevelsen. Det er lite sannsynlig at denne mannen vil beskrive situasjonen på samme måte - men det gjør ikke TS sin opplevese mindre sann.

Skrevet

Uff. Du burde virkelig snakke med noen, aller helst mannen din. Det er ikke noe særlig å gå og bære på dette alene.

Jobben bør du komme deg unna. Det kommer jo til å bli et psykisk helvete. Kjenner ingen fakta om arbeidsforholdene, så kan ikke gi deg mer konkret råd om den delen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...