Gå til innhold

Sliter rask sentrifuge mest på tøyet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart flytte og vindusshopper hvitevarer for tiden. Da fikk jeg spørsmål om raske sentrifuger sliter mest på tøyet. Den vi har nå (hører med i leiligheten vi leier) er nemlig raskere enn den vi hadde tidligere, men sliter mye mer på klærne. Eller er det kvaliteten på maskina som spiller inn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moren min har alltid sagt at rask sentrifugering sliter mer på tøyet, så hun (og jeg) stiller alltid ned hastigheten hvis det er mulig...

Skrevet

Det sliter i hvertfall mer på maskinen! Men tøyet får jo tøffere behandling også.

Skrevet

Viss man har rask sentrifuge, så bruker de jo kortere tid i tørketrommelen.

Skrevet

Men tørketrommelen sliter også på klærne.. enkelte fibre blir faktisk ødelagt av tørketrommelen..

Skrevet
Men tørketrommelen sliter også på klærne.. enkelte fibre blir faktisk ødelagt av tørketrommelen..

Joda tørketrommel sliter også på klærne, men viss du allikevell skal ha de i tørketrommelen...

Men viss du har god tid, så kan man sentrifugere på lav hastighet og henge klærne til tørk etterpå.

Gjest Miss rik og fantastisk
Skrevet

Det har jo ikke noe å si om den sliter på tøyet. Det jo bare å kjøpe nytt.

Skrevet

Både sentrifugere på lav hastighet og henge klærne til tørk... Da tar det nok for lang tid for meg ;) Akkurat nå har vi bare rask sentrifuge og ikke tørketrommel, og klærne blir slitt, så da er det vel bare å innse at sentrifuga sliter mye på klærne. Men så tørker de jo så fort etterpå...

Skrevet

Jeg vil tro at et tøketrommel sliter langt mer på klær enn en sentrifuge fordi i en sentrifuge ligger klærne i ro både i forhold til hverandre og i forhold til tommelen pga. rotasjonshastigheten. I en trommel er det mye mer bevegelse i tøyet som medfører slitasje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...