Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte meg denne i dag og er forsatt litt usikker... da jeg brukte vanlig foundation uansett hvilket merke fikk jeg masse kviser.. er virkelig mineralsminke bra? har hørt at det skal være det og ikke gi kviser? hva syns dere om mineralsminke? noen som har prøvd den jeg har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er svært fornøyd med min mineralsminke fra I.D. og har blitt helt hektet. Føler den smelter inn i huden og gir et naturlig og pent resultat. Det føles ikke som huden er innestengt slik som jeg føler annen sminke gjør. Ifølge en reklameplakat for I.D. er mineralsminke så ren at du kan sove med den.

Akkurat nå venter jeg på en pakke fra Everyday minerals som visstnok skal fungere bedre på tørr hud.

Jeg har ikke hørt om mineralsminke fra L'oreal, så kan dessverre ikke uttale meg om den, men hvis du bruker søkefunksjonen vil du finne mange tråder om mineralsminke. Lykke til!

Skrevet

Så at den i en test i et eller annet ukeblad fikk plassering rett etter ID, pga. greit samsvar mellom kvalitet og pris. Men hvilket blad det var, husker jeg ikke. Anyone?

Skrevet

Bare så det er sagt: L'oreal er ikke ren mineral sminke. Det er mineral BASERT sminke. Stor forskjell. Du kan bruke søk funksjonen her på forumet, L'oreal's "mineral makeup" er nevnt i flere tråder her.

Skrevet (endret)

Jeg har ikke prøvd L'Oreals mineralsminke selv, for de har ikke lyse nok farger til meg. Men her er litt info:

Loreal Bare Naturale Foundations ingredients:

Titanium dioxide, Zinc oxide, Talc, boron nitride, Dimethicone, Carnaba wax, Cetyl dimethicone, Trimethyloxysilicate, Trisocetyl citrate, Aloe baradensis leaf juice, Tocopheryroyl, Panthenol.

Som vi ser her, er ikke mineralmakeupen fra L'Oreal like "ren" som den fra ID eller Everyday Minerals.

I HENNE fra august i år hadde de en test av mineralpudder. Dette står det om L'Oreals pudder: "BUDSJETT: True Match Minerals med SPF 15 (kr 170, L'Oreal): Smelter fort inn i huden. Gir en noe tydeligere hinne enn de dyrere produktene. Likevel god valuta for pengene." De andre merkene i testen var Isadora, ID, Laura Mercier, GloMinerals. ID ble best i test.

Endret av Banshee
Skrevet

Men hva koster foundation/pudder fra ID hos hudpleier? Vil nok bestille fra nettet i framtiden, men første gangen hos hudpleier så jeg får litt tips om hvilken farge jeg bør ta, er nemlig helt grønn på sånt :sjenert:

Skrevet

ID varierer litt i pris, men mellom 300 og 400 kr et sted.

Skrevet

Har nettopp lest litt om den. Det står 95% mineraler, uten parfyme og konserveringsmidler. Anbefales av dermatologer.

Da er den jo ikke 100% av mineraler - kanskje ikke helt trygg? hvor mange mineraler inneholder de andre merkene? noen som vet det?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Det er vel ikke snakk om trygghet men renhet. :)

Skrevet
Bare så det er sagt: L'oreal er ikke ren mineral sminke. Det er mineral BASERT sminke. Stor forskjell. Du kan bruke søk funksjonen her på forumet, L'oreal's "mineral makeup" er nevnt i flere tråder her.

Viktig poeng. Hva er da vitsen med å kjøpe den? Bare lureri.

Skrevet

Prøvde litt av den lyseste på handa mi. Perfekt farge, men den trakk aldri inn sånn som Glo sin gjør. Den lå som et pudderlag utenpå huden helt til jeg kom meg hjem og fikk vasket det bort en time senere. Jeg styrer unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...