Gå til innhold

Dåpsgave ?


Fiola

Anbefalte innlegg

Jeg skal i barnedåp :D

Men er det noen som har et tips på hva jeg kan kjøpe til

den lille gutten. Vi er ikke de aller nermeste.

Har ikke lyst å kjøpe sølv.

Setter stor pris på litt hjelp her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest salma

Hvis du ikke er av de aller nærmeste, kan du vel gi penger? Det er vanlig der jeg kommer fra. Da kan foreldrene sette pengene på konto, og så kommer de til nytte om noen år når knøttet vil bruke penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo mye fint i tinn også på div "guldsmedforretninger"....

HVa med en tinn bilderamme, eller noe da???

(Jeg liker ting bedre enn penger, skjønner du) :wink:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Hva med kopp og fat ment til små barn? Har selv søte tallerkener og kopper ennå som jeg fikk til dåpen.

Forøvrig møtte jeg en mann en gang som handlet inn masse portvin i dåpsgaver (han hadde flere fadderbarn og barn som skulle døpes i omgangskretsen). Portvin kan som kjent lagres i årevis; og noen typer skal lagres lenge for å bli god. Uvanlig og orginal gave som gjerne ikke kan kopieres av alle, men det kan jo sette sving på fantasien og spore inn på andre varige gaver :wink:

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med vibeke,

hvis du vil ligge unna gullsmed så ikke turen legges til bank eller leketøysforretning.

På glassmagasinet nå har de koppesett til barn med Torbjørn Egner motiv.. Da jeg var barn hadde jeg en dyptallerken med barnemotiv, og mine brødre hadde også hver sin med andre motiver og dem brukte vi ALLTID når det var suppemat! Med hver vår faste skje også da, sølvskjeer som ble brukt til hverdags. Broren min hadde blåmann bukken min husker jeg. Det må da være fin gave, noe som blir brukt flere ganger i uka og som er svært sentimentalt når man er voksen og fortsatt har den.. Jeg kjøpte nylig et sjiraff koppesett til min venninnes sønn hos neste stopp kremmerhuset også. Håper han blir like bundet til sitt..

Eller bøker? På en bokbutikk nær meg har de egne seksjoner med astrid lindgren, torbjørn egner, anne-cath vestly og alf prøysen. skikkelig gode barnebøker, klassikere i fin innbinding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å takk for gode tips :P

Jeg var helt blank.

Tror det blir koppesett . Her i huset har far sitt koppesett gått

i arv. Vi bruker det ennå til barnabarna .

Takk alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei gjest.

Besteforeldre bruker vel å gi noe i sølv. Sparebørse, en barnebestikk,

smykke,dåpsfat eller en sparekonto. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jo ikke hvor mye penger du skal legge i gaven. Men hva med et bilde, maleri, akvarell eller lino-trykk, innrammet.

(ikke plaktater/kopier av maleri som er rammet inn, er for simpelt liksom, til en sånn anledning.)

Trenger ikke bli så veldig dyrt, på f.eks. kunstutstillinger hos de lokale kunstforeningene kan du fint finne et bilde til godt under tusenlappen.

Om kunstneren er ukjent i dag, kan jo dette forandre seg. Uansett er jo dette noe som kan henge på barnerommet nå ... og når ungen er voksen, har han selvsagt bildet med seg til sin nye bopel.

Dersom foreldrene er friluftsmennesker, vil vel mest sannsynlig ungen også ta etter. Da kan du jo kjøpe en slik turkopp i tre, koster 3 - 500kr og kan inngraveres med navn.

Eller et oppslagsverk, f.eks. Atlas eller lokalhistorie etc. Er jo noe man tar vare på og har med seg i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...