Gjest lurer? Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Lønns- og personalskole eller Regnskapsskole? NKS eller NKI? Noen som kan anbefale noe? Hva med jobbmuligheter? Lønn?
Gjest Blondie65 Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Jeg anbefaler ingen å studere regnskap eller lønn eller lignende fag uten at det gir studiepoeng. Det spiller ingen rolle om det er 1, 2 eller 15 - poenget er at du kan bygge videre på det senere. Grunnen er rett og slett at det gir mye mer tyngde til faget enn en "kortkurs" uten noen "faglig tyngde". Begge de du nevner er jo seriøse, så da er det vel bare å velge ut fra hvilken fagkrets du ønsker.
Gjest Opa Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 BI har masse kurs, mellom 6 og 12 studiepoeng. Nettstudier eller høyskolekurs (kveld og helg).
Gjest HI Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Nå spurte jeg om noe konkret. Ikke hva jeg burde gjøre. Jeg har ikke mulighet til å studere på BI eller noe som går over flere år. Jeg har godt over 10 års yrkeserfaring i kontorbransjen og ønsker nå å gjøre noe annet innenfor samme bransje. Så sp.målet mitt: Lønn eller regnskap? NKI el NKS? Noen som har tatt noe av dette og kan fortelle sine erfaringer?? Takk.
Gjest Blondie65 Skrevet 16. september 2007 #5 Skrevet 16. september 2007 Nå spurte jeg om noe konkret. Ikke hva jeg burde gjøre. Jeg har ikke mulighet til å studere på BI eller noe som går over flere år. Jeg har godt over 10 års yrkeserfaring i kontorbransjen og ønsker nå å gjøre noe annet innenfor samme bransje. Så sp.målet mitt: Lønn eller regnskap? NKI el NKS? Noen som har tatt noe av dette og kan fortelle sine erfaringer?? Takk. BI har korte kurs som f.eks. går over et semester. Så det burde være like interessant som NKS eller NKI. F.eks. Bedriftsøkonomi 1 over 36 timer. Dette gir studiepoeng. http://www.bi.no/Content/Course____54133.aspx Men hvis du ikke er interessert i høyere utdannelse så er vel dette uniteressant. Det er ganske umulig for oss å si om du skal ta lønn eller regnskap - det går vel på hva du er mest interessert i selv. Men jeg tror at de aller største bedriftene ønsker seg folk med litt høyere utdannelse enn akkurat kurs uten studiepoeng. Studiepoengene sier så mye mer om kunnskapsnivåene.
Gjest Opa Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 BI har korte kurs som f.eks. går over et semester. Så det burde være like interessant som NKS eller NKI. F.eks. Bedriftsøkonomi 1 over 36 timer. Dette gir studiepoeng. Høyskolekursene går som Blondie 65 sier stort sett over ett semester, og de fleste som går der er i jobb og og jobber innen det emnet de tar kurs.
Gjest HI Skrevet 16. september 2007 #7 Skrevet 16. september 2007 Nå jobber ikke jeg innen for hverken lønn eller regnskap. Og ta kurs på BI som jeg ikke har noen grunnleggende kunnskap om synes jeg er bortkastede penger. Jeg ønsker svar fra noen som har tatt de kursene jeg spør om.
Gjest Blondie65 Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 Nå jobber ikke jeg innen for hverken lønn eller regnskap. Og ta kurs på BI som jeg ikke har noen grunnleggende kunnskap om synes jeg er bortkastede penger. Jeg ønsker svar fra noen som har tatt de kursene jeg spør om. Men du har jo ikke sagt en lyd om hva slags kurs det er - bare generelt om regnskap eller lønn? Hvis du sender link til de kursene det er snakk om kan du jo få svar?
Gjest HI Skrevet 16. september 2007 #9 Skrevet 16. september 2007 Det står i 1. innlegg. Lønns- og personalskolen eller regnskapsskolen hos NKI el NKS. NKI lønn NKI regnskap NKS lønn NKS regnskap
Gjest Blondie65 Skrevet 16. september 2007 #10 Skrevet 16. september 2007 Alle disse fire kursene er direkte og praktise kurs rettet mot helt bestemte regnskapsprogrammer og lønnsprogrammer. Jeg aner ikke hvor utbredt Mamut er (programmet er etter min mening selvforklarende) men Visma og Huldt&Lillevik er langt mer utbredte og kompliserte programmer, så skulle jeg valgt blant disse kursene ville jeg valgt de som inneholder disse.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2007 #11 Skrevet 16. september 2007 Jeg tar lønns og personalskolen igjennom NKI. Det er et spennende og krevende kurs. I dette kurset brukes det Huldt og Lillevik sitt program.
Gjest HI Skrevet 17. september 2007 #12 Skrevet 17. september 2007 Takk for svar. Nå fikk jeg i allfall svar på noe som jeg kan ta med meg videre i funderingene. Hvis Mamut er et system som er lite i bruk er det jo klart at NKI er stedet å studere. Til siste gjest som studerer lønn og personal hos NKI; hvordan er kommunikasjonen med lærerne? andre elever på nett?
Gjest Blondie65 Skrevet 17. september 2007 #13 Skrevet 17. september 2007 Takk for svar. Nå fikk jeg i allfall svar på noe som jeg kan ta med meg videre i funderingene. Hvis Mamut er et system som er lite i bruk er det jo klart at NKI er stedet å studere. Til siste gjest som studerer lønn og personal hos NKI; hvordan er kommunikasjonen med lærerne? andre elever på nett? Jeg vil ikke si at det er lite brukt - men de andre systemene er mer utbredt. Mamut er en småfirmapakke, de andre er for de store firmanene. Har du først lært de store programmene er småprogrammer som Mamut "piece of cake". (Jeg bruker Mamut selv, men trengte ingen opplæring da jeg har brukt andre og større prog. tidligere.) Huldt&Lillevik er fremdeles DET ledende lønnssystemet i Norge.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2007 #14 Skrevet 26. september 2007 Takk for svar. Nå fikk jeg i allfall svar på noe som jeg kan ta med meg videre i funderingene. Hvis Mamut er et system som er lite i bruk er det jo klart at NKI er stedet å studere. Til siste gjest som studerer lønn og personal hos NKI; hvordan er kommunikasjonen med lærerne? andre elever på nett? Forumet på nettet kunne vært mer brukt. Jeg bruker å kontakte studentene selv, for å få hjelp. Nå har NKI begynt med lærlingspartner. Du kan gå sammen med noen for å jobbe med faget/ene. Den delen har ikke jeg prøvd. Jeg har heller tatt kontakt direkte med studenter som har hatt samme problem som meg. For når jeg har vært på forumet, har jeg sett at noen har stilt det spørsmålet jeg lurer på. Derfor er det greit å kontakte vedkommende for å høre om h*n fikk det til og hvordan det skulle gjøres. Lærerne er både og. Jeg tror det kan være like greit å sende en mail til lærer i stedenfor å legge spørsmål på forum. Men på en annen side er forumet for å brukes. Lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå