Gjest Peachbud Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Jeg er 166 cm høy, og veier 57 kg. Har trappet opp treningen kraftig de siste månedene og trener nå 5 ganger i uka i snitt. Jeg har hatt en del fett på magen omtrent så lenge jeg kan huske. Eneste unntak var en stund på slutten av barneskolen og begynnelsen av ungdomsskolen, altså før jeg var ferdig utvokst. Rundt jul i fjor veide jeg 54,5 kg etter sykdom. Også da hadde jeg en del mage. Kanskje vil kroppsfasongen bli annerledes dersom jeg går ned noen få kilo igjen ved å trene? Ifølge tall fra bmi bør jeg ikke veie mindre enn 53 kg. Jeg ønsker ikke å veie under 55 kg. Er det mulig for meg å få flatere mage uten å gå noe særlig ned i vekt? Noen som har greid det?
Glynis Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Jeg tør påstå at noen er dømt til å ha mage. Både min bror og min søster er høye (1,97 og 1,82) og tynne (73 kilo og 56 kilo), men de har begge litt mage, nok til å synes. Ganske imponerende igrunn, med tanke på hvor tynne de er og at de begge driver med idrett. Nå vet jeg jo ikke akkurat hvordan dine gener er, da.
Gjest Peachbud Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Det tror jeg også, selv om jeg hadde håpet det fantes en løsning. Sånn jeg ser det nå kan jeg sikkert få en del mindre mage, men da vil jeg være alt for tynn de fleste andre steder.
Supraspinatus Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Genetisk er vi forskjellige. Derfor har noen fettansamlinger noen steder og ikke andre. Fordi at du har fettet på magen og lite andre steder betyr ikke at du kommer ned i en sykelig mindre fettprosent av å fjerne fettet på magen. Du burde likevel sjekke hos en lege før du begynner å slanke deg hvis du har lav fettprosent fra før. Jeg vil anbefale styrketrening av hele kroppen. Det bidrar til bedre kroppsholding og en høyere "hvileforbrenning". Nå har jeg ikke sett deg, men kulemage har ofte lite med fett å gjøre. Det har med størrelsen på innholdet, som tarmer, muskler og evt mat/drikke/luft som måtte befinne seg der. så alt håp er ikke ute
Karambole Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 En times kjernetrening (pilates, mage-rygg-hofte øvelser) hver uke hjalp meg til å kvitte meg med en kvapsete mage. Med din vekt og høyde så bør du se skikkelige resultater av dette etter et par mnd. Punktslanking virker visstnok ikke, men det betyr utrolig mye for magen at du får strammet den opp.
Gjest Peachbud Skrevet 15. september 2007 #6 Skrevet 15. september 2007 (endret) Supraspinatus (puh!): Du mener at løsningen blir at jeg slanker meg ned til en vekt som er kategorisert som undervektig ifølge bmi? Altså 51-52 kg. Jeg er normalbygd og har derfor sett på bmi som en pekepinn. Karambole: Ja, jeg har prøvd core control én gang, og kjente det veldig godt i magen. Takk for tipset. Endret 15. september 2007 av Peachbud
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2007 #7 Skrevet 15. september 2007 Supraspinatus (puh!): Du mener at løsningen blir at jeg slanker meg ned til en vekt som er kategorisert som undervektig ifølge bmi? Altså 51-52 kg. Jeg er normalbygd og har derfor sett på bmi som en pekepinn. Karambole: Ja, jeg har prøvd core control én gang, og kjente det veldig godt i magen. Takk for tipset. Tror heller jeg ville gått for Karamboles tips. Coretrening er kjempebra, men det må gjøres jevnlig for å oppnå resultater. Jeg har ALDRI hatt flat mage, selv ikke som barn/ungdom, og har innsett at sånn er jeg bare. Men selv om den ikke blir flat, kan den bli mer definert og fast på en måte. Lykke til!
Supraspinatus Skrevet 15. september 2007 #8 Skrevet 15. september 2007 Supraspinatus (puh!): Du mener at løsningen blir at jeg slanker meg ned til en vekt som er kategorisert som undervektig ifølge bmi? Altså 51-52 kg. Jeg er normalbygd og har derfor sett på bmi som en pekepinn. Karambole: Ja, jeg har prøvd core control én gang, og kjente det veldig godt i magen. Takk for tipset. Hvis du vil bli kvitt magen, og den er av fett, så har du faktisk ingen valg. Du må slanke den bort. Bmi er villedene i dette tilfellet. Ingen som sier at du må gå ned i vekt. Du kan trene opp muskler før du slanker deg. Men gjør hva du vil, magen forsvinner ikke av seg selv.
Gjest Peachbud Skrevet 15. september 2007 #9 Skrevet 15. september 2007 Ja, det er det jeg også har kommet fram til. Men som sagt vil jeg ikke noe særlig ned i vekt. Takk for svar uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå