Gjest Bekymret Skrevet 2. april 2003 #1 Skrevet 2. april 2003 Jeg lurer på om det er mulig at deler av jomfruhinnen forsvinner men at det sitter rester igjen langs kanten? Altså at man er "åpen" men blir trang og at det strammer og er smertefullt rundt åpningen til skjeden. Jeg har ikke hatt jomfruhinne som jeg kan huske. Jeg aner ikke når den forsvant, men har drevet med ridning i mange år, så jeg regner med det har noe med saken å gjøre. Jeg har ikke hatt samleie, men kjenner selv at det er trangt, og det gjør vondt dersom jeg prøver å vide ut med fingrene. Så nå er jeg redd for at det er jomfruhinnen som fremdeles er der Blir litt redd også, for det kommer sikkert til å bli grusomt vondt når noe engang skal inn der. Vil det åpne seg selv, eller må man snitte i den? :o Bekymret
Midnattsol Skrevet 2. april 2003 #2 Skrevet 2. april 2003 Snitte den??? Vet ikke hva du har, jeg, men om du har det, så gjør det vel ikke så mye? Når du skal ha samleie første gang blir det sikkert litt vondt uansett, men bare ta det med ro og trøst deg med at det blir bare bedre og bedre.....og bedre. Ikke vær redd du.
starie Skrevet 2. april 2003 #3 Skrevet 2. april 2003 Snitte?! La den være til du har samleie første gangen du. Den vil sannsynligvis sprekke av seg selv. Som Midnattsol sier vil det første samleiet som regel være litt vondt, men det blir bedre og bedre for hver gang.
Gjest Kinga Skrevet 2. april 2003 #4 Skrevet 2. april 2003 Ja, det er vanlig at deler av jomfruhinnen forsvinner og rester sitter igjen langs skjedeveggen. En fullstendig inntakt jomfruhinne er faktisk unormalt og fører til oppsamling av menstruasjonsblod. Å bryte restene av jomfruhinnen gir et kort øyeblikks smerte og gjerne litt ømhet i ettertid. Det som gjør mest vondt for jenter ved første gangs samleie/de første gangene, er at hun ikke slapper av i skjeden. Redselen for at det kan gjøre vondt, gjør gjerne at man strammer til - og dermed gjør det ekstra vondt. Vibeke
Sharissa Skrevet 3. april 2003 #5 Skrevet 3. april 2003 Hvordan kan du vite at du ikke har jomfruhinne da? Jeg trodde heller ikke jeg hadde det, men den var der visst. Merka det første gang jeg hadde sex. Det var veldig trangt og det var vondt, så kjente jeg at jomfruhinna røyk, og da åpna det seg veldig, ikke så trangt lenger. Et samleie gjør som regel vondt første gang, men hvis du slapper av så går det fort over, men det er ikke vondt når jomfruhinna ryker. Du bare kjenner noe som ryker
Gjest Scarlet Skrevet 4. april 2003 #6 Skrevet 4. april 2003 Jeg syntes ikke mitt første samleie var noe vondt i det hele tatt, så det er nok litt opp til hver enkelt om det gjør vondt eller ikke. Hvis du har drevet med ridning kan faktisk jomfruhinna di "sprekke". Hvis du ikke har hatt samleie før så kan det jo hende det er derfor det er litt trangt også, selv om jomfruhinna ikke er der. Scarleth: Du har jo nesten likt nick som meg jo...
Joplaya Skrevet 4. april 2003 #7 Skrevet 4. april 2003 Bare tenk på disse jentene som får operert inn en ny jomfruhinne slik at de er "jomfru" når de blir gift. Er ikke så vondt. Verre å gå til tannlegen f.eks.
Piglet Skrevet 4. april 2003 #8 Skrevet 4. april 2003 Nå er ikke jeg helt sikker, men det er vel ikke først og fremst det at jomfruhinnen sprekker som gjør vondt? Det er vel mere at man er ehm... stram og litt redd og ikke slapper av? Jomfruhinnen er jo bare en liten hudbit som brister... Har tenkt på at når jeg ikke har hatt sex på en stund og så har det, så kan det være litt ubehagelig med en gang... Fordi skjeden har trukket seg litt sammen, kanskje? Piglet
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2003 #9 Skrevet 4. april 2003 Blir så trist jeg når jeg hører om jenter som har sex utenfor ekteskapet, blir så trist av å tenke på att jenter ikke klarer å vente til brullupsnatten med å ha sex. Hilsen jomfrugutt 24 lei seg
waco Skrevet 4. april 2003 #10 Skrevet 4. april 2003 Hei jomfrugutt lei deg, det er nok en myte ja, at kvinner er dydige. Det hører nok til historien til, dengang mannen hadde æren av å gjøre ungpiken til kvinne, slik at hun smilende kunne gå ut av leiligheten vel vitende om at nå er hun endelig voksen. Tenk å si til sin datter, "jeg ventet til jeg var med mann", i stedet for å si "stearinlys for møydom, det er feminismens gleddom". W
Gjest Kinga Skrevet 4. april 2003 #11 Skrevet 4. april 2003 Tror neppe mor anbefaler stearinlys, Waco, hun vet hva friksjonsvarme kan gjøre med stearin. Vibeke
waco Skrevet 4. april 2003 #12 Skrevet 4. april 2003 Jeg veit ikke om jeg er sjuk, eller om det er annet som gjør at kompisene ber meg oppsøke psykolog, men etter at jeg leste Henry Miller bøker som nittenåring har jeg alltid hatt dragning mot mor datter kos. W
Gjest Kinga Skrevet 4. april 2003 #13 Skrevet 4. april 2003 Du har kanskje lest "En hanndjevels bekjennelser" også?
Gjest bekymret igjen Skrevet 4. april 2003 #14 Skrevet 4. april 2003 Nå er det slik at jeg har trodd i lengre tid at jomfruhinnen var sprukket. For det er flisete i kantene rundt åpningen, jeg bruker tamponger når jeg har mensen, og jeg har brukt fingrene der nede. Men da jeg ville finne ut hvor stort det egentlig var der nede (visste jeg var trang) så oppdaget jeg jo at det antakelig er slik at ikke hele jomfruhinnen er borte. For det er akuratt som om det blir en stram ring rundt åpningen og det er vondt å bruke makt på. (Det ble omstendelig dette, men jeg tror kanskje man har misforstått litt hva jeg mente for det er ikke alltid så lett å forklare seg.) Jeg er åpen, men altså ikke helt tror jeg Hvor mange fingre er det normalt å få inn? Jeg greier såvidt tre, men da strammer det i åpningen. :oops:
waco Skrevet 4. april 2003 #15 Skrevet 4. april 2003 Tre fingere holder i massevis det.... ihvertfall i starten... W
Gjest gjest1 Skrevet 4. april 2003 #16 Skrevet 4. april 2003 Blir så trist jeg når jeg hører om jenter som har sex utenfor ekteskapet, blir så trist av å tenke på att jenter ikke klarer å vente til brullupsnatten med å ha sex. Hilsen jomfrugutt 24 lei seg Det ville vært mye tristere å ende opp som gift med en mann bare overhodet ikke fungerte seksuelt sammen med.... Jeg har møtt noen kløner i mitt liv, og tenker med gru på muligheten å skulle være gift med en...
kopfzerbrechen Skrevet 4. april 2003 #18 Skrevet 4. april 2003 Det ville vært mye tristere å ende opp som gift med en mann bare overhodet ikke fungerte seksuelt sammen med.... Jeg har møtt noen kløner i mitt liv, og tenker med gru på muligheten å skulle være gift med en... D hadde vært for tragiskt... Så det dere sier er at det er klin umulig å lære seg til å bli en bedre sex partner når man er jomfru i 20-årene? Det er altså helt komplett umulig å lære seg noenting?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå