Arwen Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Finnes det noen ok billige lekematter noe sted? Krabbeteppet burde jo hett antikrabbeteppe. Hun prøver veldig på å åle og krabbe for tiden, men teppet bare hindrer henne.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Finnes det noen ok billige lekematter noe sted? Krabbeteppet burde jo hett antikrabbeteppe. Hun prøver veldig på å åle og krabbe for tiden, men teppet bare hindrer henne. Vi bruker et slags hard skumgummi matte. Det er et puslespill, som kan tas fra hverandre og settes sammen. Kjøpt på brio til 149 kr. Utmerket å åle/krabbe og gulpe på.
Flua Skrevet 14. september 2007 #3 Skrevet 14. september 2007 Har hatt en sånn gym-matte på stua siden ungene var baby. jeg vet ikke helt hva den heter......blå, gummimatte. Der har ungene vært siden de var baby, de har lekt, kravlet, rullet og tullet, vi har sovet middag på den, det hender jeg gjør litt trimming på den, gutta stuper kråke på den, de legger ting under den og lager bilbaner med humper, den er god å ligge på foran ovnen og varme seg, man kan elske på den.....har egentlig ikke tenkt over før hvor mye vi bruker den matta....... Husker dessverre ikke hvor jeg kjøpte den eller hvor mye jeg betalte for den......kunne ikke vært så veldig dyr, jeg var ganske fattig da barna kom. Fin investering! Fant en kjapp link her.
Minni-Mus Skrevet 14. september 2007 #4 Skrevet 14. september 2007 Jeg spurte nylig om det samme og fikk mange gode tips om puslespillmattene. Den er kjempekjekk!!!
iss Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 Jeg har også puslematta, og var veldig fornøyd med den helt til jeg fikk behov for å flytte den rundt . Da begynte figurene å ramle ut og havnet under matten da jeg dro den bortover gulvet. Etter å ha prøvd svigerinnen min sin hele store matte, synes jeg også puslespillmatten er for hard. Svigerinnen min har en sånn matte som det var linket til, den er myk og god og kan bare rulles sammen og stues bort når den ikke er i bruk. Det står på min handleliste iallefall!
Gjest Mayamor Skrevet 14. september 2007 #6 Skrevet 14. september 2007 Har begge deler; en pusslematte fra Biltema og en treningsmatte fra Tress. http://www.tress.no/ Men jeg ser nå at denne ikke anbefales til barn under 3 år... Vi hadde et pledd oppå matten slik at ikke slev og rusk griste seg fast. Enklere å bare hive pleddet i vaskemaskinen.
Grooo Skrevet 14. september 2007 #7 Skrevet 14. september 2007 (endret) Superbillig lekematte: Mysa Lätt dyne fra IKEA til 30(?) kr Noen meter av en eller annen rimelig metervare på IKEA. Så syr du et "trekk" til dyna (eller klipper en passe bit av dyna hvis du synes den er for stor) og syr noen sømmer tvers over her og der så det blir et litt mer fast underlag. Jeg lagde med fleece på ene siden og et tykt grønt IKEA-stoff med store blader på andre siden. Fleecen "lugger" litt når man vil krype, men det andre stoffet er supert å krype på. Her ser du hvordan matta ser ut på fleece-siden. Endret 14. september 2007 av Grooo
Fru.U Skrevet 14. september 2007 #8 Skrevet 14. september 2007 "puslespillmatta" fåes på nille også. Jeg syns den er kjempepraktisk, delene ramler ikke ut på min (enda?). Også er det så greit å kunne bestemme hvor stor den skal være (bruke alle eller bare noen av brikkene).
Arwen Skrevet 15. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 15. september 2007 Jeg var innom Brio i går, men de hadde ikke Får sjekke innom Nille eller en annen Brio til uka.
Gjest Dallandra Darcy Skrevet 15. september 2007 #10 Skrevet 15. september 2007 Puslespillmatte er kjempepraktisk helt til a) man skal flytte på den b) ungene er så store at de skjønner at det går an å dra løs bitene c) man har storesøsken som vil legge puslespill For det er IKKE gøy å ha disse puslespillbitene overalt.
Grooo Skrevet 15. september 2007 #11 Skrevet 15. september 2007 Jeg ville i alle fall ikke kjøpt puslespillmatte nei...
Gjest Dalwhinnie Skrevet 15. september 2007 #12 Skrevet 15. september 2007 Puslespillmattene er heller ikke noe særlig med tanke på gulping. Vi kjøpte to kvadratiske gymmatter a ca 120x120 hos Babyshop og har vært veldig godt fornøyd med dem. Har en eller begge fremme etter behov.
Demonio Skrevet 15. september 2007 #13 Skrevet 15. september 2007 Anbefaler den blå matta noen andre her prater om! Når Sarah Martine var mindre lå hun på den, lekte på den osv.. Nå blir den brukt til turning osv.. Hun elsker slikt, dermed er det greit med en myk matte og holde på med slikt på:-)
Frida Frosk Skrevet 15. september 2007 #14 Skrevet 15. september 2007 Vi har en fra barnas hus. ca 1x2 meter, og et par cm tykk. Er veldig fornøyd. IKEA-løsningen hørtes også bra og billig ut, men babyen vår gulper så mye at det ville ikke fungert for oss. I illegg tenker jeg at en slik gymmatte er lettere å rulle rundt og øve på å krabbe på.
Gjest karianne52 Skrevet 17. august 2011 #15 Skrevet 17. august 2011 Finnes det noen ok billige lekematter noe sted? Krabbeteppet burde jo hett antikrabbeteppe. Hun prøver veldig på å åle og krabbe for tiden, men teppet bare hindrer henne. Ser dette er en gammel tråd, men det var den som dukket opp på google Har selv prøvd flere lekematter, og vil anbefale Dwinguler, for dem som vil ha en stor og myk lekematte. Denne har reddet jenta vår fra mange knall og fall, samtidig som den er fin å lære seg å krabbe på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå