Gjest Leiababe Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Jeg har fått låne meg Windsor Pilates DVD, og prøvde den i stad. Men flere av øvelsene klarer jeg ikke. Dere som har prøvd dette/driver med dette, er det vanlig at man klarer alt med en gang. Beina bak nakken og sånn
ehv61 Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Jeg trener pilates,men ikke dent du nevner.Synnes øvelsen du nevner høres forfærdelig ut. Må være for slangemennesker den der.Må i allefall ha trent i åresvis.Nytter ikke for nybegjynnere som meg. Har bare trent pilates i en og en halv måned.
Supraspinatus Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Jeg har ikke sett dvd, men har vært på yoga og pilates timer. Jeg er stiv som en stokk, så det var flere øvelser jeg måtte gjøre halveis. Men det har seg sånn at etterhvert vil du bli mykere. Men får du det absolutt ikke til, så får du vel finne på noen andre øvelser istedetfor
Twigi Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Hei! Jeg har trent til Winsdor Pilates DVD'ene i et par år, samt vært med på mange forskjellige pilatestimer i sal. Gjennomgående er øvelsene i sal "enklere" enn dem på DVD'en. Dette gjelder særlig 1-times DVD'en, som er tildels veldig avansert. Problemet er selvfølgelig at hvis man er nybegynner, og verker er sterk nok eller myk nok, så ender man fort opp med å gjøre øvelsene feil. Da risikerer man at det ikke blir noen effekt, og i verste fall skader. Fortsett med DVD'en du, men gjør dropp de mest avanserte øvelsene. Skulderstående, senking av strak kropp ned mot gulvet - klin umulig, spør du meg - og jeg er utgangspunktet sterk i kjernemuskulaturen. Ikke vær bekymret hvis du er for kort i muskulaturen bak på lårene. Da klarer du neppe å gjøre alle øvelsene med strake bein (single straight leg, double straight leg etc). Blås i det - du får like god effekt med litt bøyde bein. Det som er VIKTIG er at du hele tiden trekker navlen inn mot ryggraden, og puster riktig. HVis du ikke gjør det, kan du risikere å presse ut magen for å få til øvelsene, og da har du ingen nytte av dem. Når øvelsene blir for vanskelige, kan du erstatte dem med planken eller det jeg kallr ryggplanke: Ligg på rygg med bøyde knær. Løft bekkenet til du er strak fra knær til skuldre. Rett ut ett og ett bein (slik at det står rett ut i lufta, knærne tett sammen). Eller sideplanke. Da styrker du kjernemuskulaturen, slik at du blir sterkere til seinere. Lykke til!
Gjest Leiababe Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 Tusen takk for svar. Begynte å lure litt her. Jeg har egentlig alltid vært ganske fleksibel og sterk, men noe av dette ble klin umulig. Godt å høre at det faktisk er såpass vanskelig som jeg fikk inntrykk av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå