Fantasia Skrevet 13. september 2007 #1 Del Skrevet 13. september 2007 Hva skal til for å få lyng til å trives innendørs? Hva krever de av lysforhold osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 13. september 2007 #2 Del Skrevet 13. september 2007 Hva slags lyng? Til Røsslyng bruker jeg å spraye godt med hårspray. Da drysser den ikke og holder fargen leeenge. Setter de ikke i vann... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reven Skrevet 13. september 2007 #3 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg vet ikke om du tenker på Erica eller Calluna, men de skal behandles likedan. Hvis du vil at de skal leve lenge (de er absolutt finest når de er levende) må du passe på at de aldri tørker ut. bøttevann dem hver dag. Hvis de tørker kan de se fine ut lenge, men de drysser lett. Dersom du vil bevare ei tørr lyngplante bør du spraye den med hårspray eller klar lakk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 13. september 2007 #4 Del Skrevet 13. september 2007 Det er levende planter (altså i blomsterpotte, i vinduskarmen) det er snakk om, så hårspray er neppe aktuelt. Det jeg lurer på er hvilke tempraturer og lysforhold de trives best i? Hva slags lyng det er snakk om er jeg litt usikker på, men det dreier seg ihvertfall om den typen(e) man får kjøpt på blomsterbutikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reven Skrevet 13. september 2007 #5 Del Skrevet 13. september 2007 Da er det enten Erica eller Calluna (Ericaen på bildet er hvit, men den vanligste er ganske mørk rosa-rød) Begge to er egentlig uteplanter, og holder seg dårlig inne. De tåler lav temperatur godt, men vil ikke ha det for varmt. Det aller viktigste er at de ALDRI får tørke. OBS: Det finnes både Erica og Calluna som er farga med blekk. (De er for det meste oransje, gule, fiolette eller blå.) Fargen er vannløselig, og det er fare for at den smitter av på vinduskarm, møbler osv. Unngå å bruke disse inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå