Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har idag mottat pakke fra look fantastic som koster 17.13 Pund. Dette blir 195 NOK.

Men tollvesenet har fått det til å bli 201 NOK å da måtte jeg betale 143 kr i toll...

201 KR!!!!!!

For det første er det feil å for det andre er det helt latterlig. ! 1 krone liksom...'

Har skrevet klage mail til tollen...

Venter i spenning på svar.

:kjefte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har idag mottat pakke fra look fantastic som koster 17.13 Pund. Dette blir 195 NOK.

Men tollvesenet har fått det til å bli 201 NOK å da måtte jeg betale 143 kr i toll...

201 KR!!!!!!

For det første er det feil å for det andre er det helt latterlig. ! 1 krone liksom...'

Har skrevet klage mail til tollen...

Venter i spenning på svar.

:kjefte:

Har du brukt tollvesenets omregningskurser da? Det er jo dem man må forholde seg til når man bestiller fra utlandet. Din utregning tilsier jo at pundet ligger på rundt 11,4, noe som virker litt lavt? Tollvesenet regner jo med 11,740 nå, ser jeg, så det ligger vel an til at du må betale tollen på denne pakken.

På www.toll.no --> omregningskurser finner du kursene de bruker.

Skrevet

Fy f... så ergerlig! At det går an å være så firkanta! Det er ikke for ingenting det heter tull på svensk! Et mye bedre ord spør du meg! Håper du får positivt svar på mailen du sendte.

Skrevet

Slik er jo reglene, men det er ofte mye styr for lite...

I sommer stoppet de en av mine pakker fordi den manglet opplysninger ang. verdi. Jeg sendte kopi av faktura og fikk beskjed om at alt var i sin skønneste orden, men da de skulle videresende den sendte de den like godt tilbake til avsenderen i Hong Kong. Det endte med at jeg måtte betale porto fra Hong Kong en gang til (Det var jo ikke avsenderens feil) og da jeg ringte, nærmest for moro skyld, for å høre om om det var noen vits i å klage fikk jeg beskjed om at det var det ikke fordi pakken var sendt fra utlandet og dermed var ikke dette deres ansvar. Da jeg spurte om hvem det var som hadde sendt pakken i retur til Hong Kong var svaret at det selvfølgelig var dem, men de kunne likevel ikke lastes... :klø:

Jaja, noen molboregler skal vi vel ha å ergre oss over... :ler:

Skrevet

Fikk raskt svar fra tollvesenet å de heniste til sine egne sider for valutaomregning..

Er fortsatt irritert for at de tar toll på såååå lite ekstra som 1 krone...

Men får la den ligge nå.., fikk hvertfall svar :-)

Vet hvertfall at neste gang skall jeg sjekke valutaen på tollens hjemmeside!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...