Gjest Cosmic Girl Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Jeg kunne tenkt meg å lage sushi og maki til middag i dag. Jeg har et sånn sushi-sett, men ingen oppskrifter, el. Jeg vet at ordentlige sushikokker går på skole i mange mange år for å lære denne kunsten, men det må da likevel være mulig å lage hjemme. Noen som har oppskrifter, tips eller lignende? Blir kjempeglad for alt Hilsen sushi-jomfruen
Amused Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Google er kjekt Se her eller her Kjøp helt fersk fisk, og hvis du vil være sikker på at den er trygg å spise, så bør den ligge i fryseren i minst 24 timer før du bruker den (tror jeg).
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Jeg kunne tenkt meg å lage sushi og maki til middag i dag. Jeg har et sånn sushi-sett, men ingen oppskrifter, el. Jeg vet at ordentlige sushikokker går på skole i mange mange år for å lære denne kunsten, men det må da likevel være mulig å lage hjemme. Noen som har oppskrifter, tips eller lignende? Blir kjempeglad for alt Hilsen sushi-jomfruen det hender vi lager sushi selv, og den blir som regel bedre enn den vi kjøper siden vi da slev bestemmer hva vil vi bruke av råvarer.. det er super viktig å bruke helt fersk fisk, en del butikker selger fisk av sushikvalitet, kjøp det... og be gjerne om råd i fiskedisken... Jeg hadde kjøpt en sushi bok dersom jeg var deg.. holder med en liten bok som forklarer det grunnleggende... De fleste bokhandlere har et utvalg av slike bøker... Vi brukte en slik bok første gangen, og det var veldig nyttig, spes i forhold til å lage til risen blandingsforhold på riseddik, hvilken side av noriarket man skal ha opp osv..... lykke til.....
pulverheksa Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Her er sushi tråden min Som jeg har nevnt tidligere, jeg syns selv den har mange gode råd. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...jemmelagd+sushi
Gjest Cosmic Girl Skrevet 14. september 2007 #5 Skrevet 14. september 2007 Takk for gode tips, dere. Og bra sushi tråd, Pulverheksa! Det ble ikke sushi og maki i går, men jeg har printet tipsene og tatt de med hjem til neste gang jeg får lyst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå