Gå til innhold

grønn te....

Anbefalte innlegg

Skrevet

`hører at grønn te skal være så bra... skal søke litt om det, men tenkte å spørre litt her inne hvor folk er så flinke:)

kjøpte grønn te med eple smak igår. lurer litt på hvilken hensikt har grønn te? og hvor mange skal man drikke om dagen? dere bruker vel ikke sukker i den, når hele poenget er å være sunt? og det gjør vel inget at det er med eple smak, eller har jeg kjøpt feil og det finnes kun en bestemt?

Skrevet (endret)

*opprydding*

Endret av emi
Skrevet

ja det stod det faktisk på den...full av antioksidanter..

men altså, helseeffekt på hvilken måte? jeg mente det hadde noe for seg i forhold til slanking? hehe frykter jeg blir en hurtig toalett gjest med denne teen :fnise:

Skrevet (endret)

*opprydding*

Endret av emi
Skrevet

Grønn te skal virke positivt inn på forbrenningen. Om det faktisk fungerer er en annen sak. Forskere mener at det er koffeinen og catechin polyphenolene (substanser som hjelper blodkapilærene til å ikke ødelegges eller forstyrres av stress) i grønn te som påvirker vekten.

Antioksidanter kan virke kreftforebyggende, men forskerne er ikke sikre på virkningene av grønn te enda. Forskning pågår.

Te kan også minimere hjernecellenes forfall i alderdommen.

Hvis du drikker store mengder grønn te hver dag kan det påvirke leveren din negativt, du kan blant annet få leverforgiftning. Dvs, hvis du drikker grønn te bør du ikke i tillegg ta preparater som inneholder grønn te/polyfenoler.

Er du gravid bør du også unngå grønn te. Dette fordi den øker faren for fødselsproblemer. Dette fordi grønn te kan føre til fall i folsyrenivået noe som kan gi barnet mangler på hjernen og hodeskallen.

Skrevet

Pu-erh te har blitt kjent som såkalt slankete; se feks wikipedia.

De har ikke klart å bevise at teen har en slik effekt, jeg har ikke heller ikke forsøkt å drikke tetypen i den forbindelse personlig..

Når det gjelder grønn te fins det studier som viser at grønn te muligens kan ha positive virkninger, enigma nevner noe..

Men, mener å ha lest at det i alle fall i noen av disse studiene blir brukt helt frisk grønn te.. Det er ikke det vi får tak i på butikken, for å si det sånn.

Om en tepose fra twinings/lipton/etc har samme effekt som frisk te, er ikke undersøkt (så vidt jeg vet..). Det som er sikkert er at mange antioksidanter lett brytes ned, og det kan jo være at behandlingen teen får innen den er i koppen kan føre til at de stoffene som kunne gi en positiv effekt allerede er brutt ned.

Skrevet

jeg drikker fire-fem kopper med grønn te daglig, det har jeg gjort lenge, men kan ikke si at jeg kan merke noe forskjell fra før jeg begynte og nå... det er godt, da, så om det ikke gir meg et langt og friskt liv, så gir det meg iallefall mange koselige stunder :)

• 1 år senere...
Skrevet

Hvit te er enda bedre. Det holder å drikke det en til to ganger i uken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...