Gjest lillebøll Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Hvordan få vekk reklamen i firefox? Jeg har adblock og adblock pluss, hva trenger jeg for å få vekk reklamen på KG?
Amused Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Jeg har bare Adblock Plus, og ser heldigvis ingen reklame.
Gjest Elfrida Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Du må fortelle adblock hvilke annonsører du ønsker å blokkere. Du kan høyreklikke på selve annonsen, og får da opp et alternativ om å blokkere den. Det er da lurt å ta hele annonsøren, og ikke bare den aktuelle annonsen. Du tar vekk adressen til annonsen helt til du står igjen med adressen til annonsøren, f.eks. http://pagead2.googlesyndication.com/ så setter du på en stjerne på slutten, slik at det blir http://pagead2.googlesyndication.com/* trykker ok, og du vil ikke lenger se annonser fra denne. Du kan også gå på tools, adblock og trykke på 'list all blockable elements'. Da får du en liste over ting på den siden du er inne på som adblock kan blokkere. Adblock skjønner ikke av seg selv hva som er reklame og hva som er innhold på siden, men annonsører heter gjerne noe med ad i adressen. feks ad1.hardware.no. Gjør det samme igjen, ta vekk adressen og putt på en stjerne på alle de du vil blokkere, og trykk ok. Du må gjøre det samme på andre nettsider, men etter en stund vil du ha blokkert de fleste annonsører på de sidene du ofte er på.
Gjest Nedfall Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Elfrida har kommet med en god veiledning, ser jeg, vil bare legge at man kan sperre irriterende flashanimasjoner, ved å filtrere med "swf" og adressen til nettstedet. F.eks for å ta ut de flash annonsene som blir hostet av dagbladet, holder det med: dagbladet.no*swf Man skal vel egentlig fjerne disse med å klikke på "Ablock taben", som dukker opp over slike flash elementer, men det ikke alltid den taben dukker opp. Denne metoden funker alltid..
Gjest lillebøll Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 Høyreklikker men får ikke opp noe valg jeg.. Fatter ikke dette. hadde jo ikke reklame på den gamle pcen med firefox..
Gjest lillebøll Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 Får ikke vekk alle flash-reklamene..
Gjest Nedfall Skrevet 13. september 2007 #7 Skrevet 13. september 2007 Høyreklikker men får ikke opp noe valg jeg.. Fatter ikke dette. hadde jo ikke reklame på den gamle pcen med firefox.. Flash reklamer ? Det vil ikke fungere med høyreklikk på flash, der må klikke på de adblock tabsene (obj-tabs). Hvis de ikke dukker opp, kan du bruke min veiledning.
Gjest lillebøll Skrevet 14. september 2007 #8 Skrevet 14. september 2007 Tror jeg har fått det til nå. Kan ikke se noe til ikea eller spådamene, så jeg har vel fått unna en del. Takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå