Gjest Gjest Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 jeg har sett meg ut et slør til 1300 kr. men er nå litt skeptisk til å kjøpe dette. vi får mange gjester fra danmark, og da den ene er en stor tilhenger av å finne på faenskap. i danmark iallefall er det fra gammelt av en skikk å klippe i stykker sløret, og hvis hun har fått med seg dette så er det noe ho sikkert garantert kommer til å gjøre. (vet ikke om dette er normalt i norge) syntes det er litt synd å bruke så mye penger på det hvis det blir gjort. ville dere tatt sjansen?
Gjest Reven Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Har dere mange gjester fra Danmark må du regne med at sløret ditt blir klipt opp og fordelt blant gjestene. Det bringer lykke, og er en tradisjon i Danmark. Sokkene til brudgommen kommer også til å bli klipt av. Har du ikke råd til å ofre et slør til 1300 kroner, bør du finne et billigere. Å stoppe slørklippingen vil jeg tro er like vanskelig som å få danskene til å la ære å klirre med bestikket for å få dere opp på stolene for å kysse. Ca umulig.
Gjest Reven Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 Jeg hadde ikke slør, men hadde et slags slør med meg på festen. Dette satte jeg på mellom middag og kaffe, for å glede danskene, og for å dele litt av min lykke.
Gjest *marie* Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Jeg ville tatt sjangsen,det viktigste er jo at du har et slør du er fornøyd med Uansett er det jo mulig å si ifra til denne dansken da?
X-up Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 Kanskje du kan finne det samme sløret brukt? Sparer litt penger og da gjør det kanskje ikke noe hvis det blir klippet i stykker...???
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 Har dere mange gjester fra Danmark må du regne med at sløret ditt blir klipt opp og fordelt blant gjestene. Det bringer lykke, og er en tradisjon i Danmark. Sokkene til brudgommen kommer også til å bli klipt av. Har du ikke råd til å ofre et slør til 1300 kroner, bør du finne et billigere. Å stoppe slørklippingen vil jeg tro er like vanskelig som å få danskene til å la ære å klirre med bestikket for å få dere opp på stolene for å kysse. Ca umulig. jeg vet, kommer til å bli umulig tror jeg. hehe. ikke det at jeg ikke har råd til å ofre det, men hvis det skal klippes i stykker så kan jeg vel kanskje finne et annet slør til en billigere penge. har sett noen fine til 500 kr også. jeg får vel tenke litt på det.
Gjest Reven Skrevet 13. september 2007 #7 Skrevet 13. september 2007 Gjør i hvert fall det DU kan for at en morsom tradisjon ikke skal bli trist og trasig.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2007 #8 Skrevet 13. september 2007 Gjør i hvert fall det DU kan for at en morsom tradisjon ikke skal bli trist og trasig. Der er jeg helt enig. Det skal jeg gjøre. kan jo ikke bli sur hvis jeg velger det til 1300 og det blir klipt, for en tradisjon er en tradisjon.
Betsy Skrevet 13. september 2007 #9 Skrevet 13. september 2007 Har dere mange gjester fra Danmark må du regne med at sløret ditt blir klipt opp og fordelt blant gjestene. Det bringer lykke, og er en tradisjon i Danmark. Sokkene til brudgommen kommer også til å bli klipt av. Har du ikke råd til å ofre et slør til 1300 kroner, bør du finne et billigere. Å stoppe slørklippingen vil jeg tro er like vanskelig som å få danskene til å la ære å klirre med bestikket for å få dere opp på stolene for å kysse. Ca umulig. Høres ut som om det kan bli et festlig bryllup! Skulle ønske jeg hadde noen dansker i slekta selv, jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå