Gjest Pet Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Sønnen min har kjøp noen STORE plakater til rommet sitt - hvor dan er det best å få dem til å sitte på veggen? Har kjøpt sånne klistreputer, men de holder ikke en dag en gang. Noen som har et genialt forslag?
Gjest Bodillen Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Yes - og ute å lage skikkelig stygge merker på veggene... *Abonnere*
Multi Skrevet 13. september 2007 #3 Skrevet 13. september 2007 http://www.display.no/display_new/plakatramme.html Noe slikt?
Gjest s.n Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Hva med en tegnestift i hvert hjørne? Dersom plakatene er store blir det ikke mange hull.
Gjest Gjest_Pet_* Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 http://www.display.no/display_new/plakatramme.html Noe slikt? Jeg tenkte egentlig på noe slags klister... Disse plakatene byttes jo ut rett som det er, så jeg gidder ikke å spandere rammer på dem. Men takk allikevel!
Gjest Gjest_Pet_* Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 Hva med en tegnestift i hvert hjørne? Dersom plakatene er store blir det ikke mange hull. Det går nok ikke, det er murvegger.
Leo Skrevet 13. september 2007 #7 Skrevet 13. september 2007 Dette var det en tråd om for ikke så lenge siden. Skal se om jeg finner den!
Leo Skrevet 13. september 2007 #8 Skrevet 13. september 2007 Her er den tråden. Kanskje ikke akkurat det du var på jakt etter, men du kan jo se om du får noen idèer. De dobbeltsidige klistreputene jeg har (3M/Schotc) sitter som støpt og er nesten umulig å få av igjen, men veggen er kanskje litt ruglete/har ruglete tapet? Du kan vel også bruke slik (Gudene vet hva det heter... Speiltape?) gummiaktig dobbeltsidig tape i hele plakatens lengde og/eller bredde. Sitter ikke det, sitter ingenting!
Gjest Gjest_Pet_* Skrevet 13. september 2007 #9 Skrevet 13. september 2007 Her er den tråden. Kanskje ikke akkurat det du var på jakt etter, men du kan jo se om du får noen idèer. De dobbeltsidige klistreputene jeg har (3M/Schotc) sitter som støpt og er nesten umulig å få av igjen, men veggen er kanskje litt ruglete/har ruglete tapet? Du kan vel også bruke slik (Gudene vet hva det heter... Speiltape?) gummiaktig dobbeltsidig tape i hele plakatens lengde og/eller bredde. Sitter ikke det, sitter ingenting! Veggen er mur, med tapet under malingen og ganske glatt. Hvor har du kjøpt disse putene og denne tapen? Vi gjerne ha tips om konkrete butikker. Har vært i en Notabene- butikk og der hadde de bare disse som løsnet med en gang...
Gjest :) Skrevet 13. september 2007 #10 Skrevet 13. september 2007 Jeg tenkte egentlig på noe slags klister... Disse plakatene byttes jo ut rett som det er, så jeg gidder ikke å spandere rammer på dem. Men takk allikevel! Det går jo an å bytte ut plakatene inni rammene etterhvert...
Leo Skrevet 13. september 2007 #11 Skrevet 13. september 2007 Veggen er mur, med tapet under malingen og ganske glatt. Hvor har du kjøpt disse putene og denne tapen? Vi gjerne ha tips om konkrete butikker. Har vært i en Notabene- butikk og der hadde de bare disse som løsnet med en gang... Beklager sen tilbakemelding, men jeg måtte sjekke med min bedre halvdel. Det heter monteringstape og den fra 3M er absolutt best, men de andre er også absolutt brukbare. Det samme gjelder putene. Nå er det lenge siden jeg kjøpte, men jeg er temmelig sikker på at det var på et eller annet byggvarehus ergo må det ha vært Maxbo eller Byggmakker.
April75 Skrevet 21. september 2007 #12 Skrevet 21. september 2007 Mener IKEA har rammer i kinoplakatstr. Så kan du bare bytte ut plakatene inni når nye helter dukker opp Ser mye finere ut en tegnestift/teip også da.
Grønt blad Skrevet 22. september 2007 #13 Skrevet 22. september 2007 Jeg bruker Tack-it. Det er grønne klistregreier som du klistrer bak plakaten. For å unngå stygge merker på plakaten setter jeg på litt teip på plakaten der hvor jeg klistrer på tack-it. Den sitter litt dårligere da, men plakaten holder seg fin mye lenger.
Gjest M Skrevet 23. september 2007 #14 Skrevet 23. september 2007 Jeg bruker Tack-it. Det er grønne klistregreier som du klistrer bak plakaten. For å unngå stygge merker på plakaten setter jeg på litt teip på plakaten der hvor jeg klistrer på tack-it. Den sitter litt dårligere da, men plakaten holder seg fin mye lenger. I min ungdom - da vi tapetserte rommet med plakater - brukte vi tannkrem. Litt tannkrem i hvert hjørne. Sitter bra, enkelt å tørke bort, men ikke bruk for mye, for da bli plakaten stygge i hjørnene. M
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå