Paradokset Skrevet 13. september 2007 #1 Skrevet 13. september 2007 Skal kjøpe bursdagsgave til en 6-åring. Har tenkt litt på en håndholdt konsoll - men hva er bra?
ToveM Skrevet 13. september 2007 #2 Skrevet 13. september 2007 Nintendo DS har vi her i huset, og den er det masse gode barnespill til
Mischa Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Jeg liker også DS .. og jeg er 25 år Tror likevel at DS er den mest barnevennlige, med de beste spillene for den aldersgruppen (alle Mario-spillene, Yoshi's Island, Nintendogs + +)
Gjest *Snart medlem* Skrevet 13. september 2007 #5 Skrevet 13. september 2007 Kjøp Nintendo DS. Gameboy Advance er generasjonen før DS, og DS kan uansett spille alle Gameboy Advance-spillene, så her vinner du bare på å kjøpe DS. I forhold til PSP vil jeg si at DS i større grad favner om barn som målgruppe, i tillegg til at PSP lettere får skjermen skadet ettersom den ikke har noe beskyttelse. DS klappes sammen slik at skjermene beskyttes.
Gjest Wolfmoon Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 I forhold til PSP vil jeg si at DS i større grad favner om barn som målgruppe. Og alle oss andre barnslige som liker litt lette og ukompliserte spill som man kan bruke timer på. Evt mimre over tiden da man hadde Mario på de første Nintendoene DS er utvilsomt et godt valg!
Gjest Skrevet 13. september 2007 #7 Skrevet 13. september 2007 For å forklare det slik jeg ville forklart til en kunde. PSP er uten tvil beregnet på voksne mennesker, spillene er mest for voksne, maskinen er lagd for voksne. Den tåler også litt røff behandling dårlig og veldig lite blir dekket av garantien dems. Og en reprasjon koster ofte like mye som en ny PSP. Dessuten ligger maskinen på 1500,-, og dette er kun maskin. I tilleg trenger man gjerne et minnekort, små barne trenger også gjerne noe å ha den i og vips så er man oppe på 2000. Og spillene ligger mellom alt fra 549,- og nedover. Gameboy er det egentlig ingen vits å si noe om. Den er på vei ut og DS'en har tatt over. Ds'en derimt er å anbefalle. Maskinen er fleksbel. Man har to skjermer hvor den ene er trykkfølsom og denharmikrofon. Utvalget til en DS er mye større ettersom flere spillprodusenter har valgt å ikke lage spill til psp. Dessuten er spillene mer barnevennlige og man kan spille sammen uten ledninger og alt annet surr. Veldig mange spill kan man også spille to selv om kun den ene har spillet.
TheHairyToothfairy Skrevet 13. september 2007 #8 Skrevet 13. september 2007 Nå er jeg ikke helt med her... PSP er såklart dyrere enn en DS siden den har bedre skjerm, bedre prosessor, bedre kontroll enheter og bedre bruksområder, slik som WLAN og filmevne. Det er ingen problem med å finne ganske mye spill som er barnerelaterte til PSP, play.com har definitivt mye snacks for alle aldersgrupper, og prisen er ikke avskrekkenede heller. PSP lider ikke av den samme feilen som DS gjentatte ganger plages med; feil på skjermene og feil på kontaktene mellom luken. Å si at den ene er mer solid enn den andre er tull, Strax Service tar inn akkurat like prosentvis av feilvarer/skader fra PSP og DS. Det er uansett bare å spandere på seg de ekstra kronene til en fulldekkende forsikring, så har du ikke mye å bekymre deg om, uavhengig av hvilken av maskinene du velger. At formatet til PSP har vært omdiskutert, og heller ikke så grensesprengende som Sony muligens hadde håpet på; ingen tvil - men at det er genialt og kjapt bør heller ikke være noen tvil. Det er dermed ikke sagt at DS er noe dumt valg, men det er allikevel verd å holde en liten rev bak øret og innse at de fleste gutter synes PSP er mer kult enn DS og "jentespillene" deres. Gutter går gjerne litt mer for bilspill slik som Burnout etc, og liker å fikle med WLAN spilling med Transformers og slikt. Mario Cart blir ikke helt det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå