Gå til innhold

HJELP! Varsel om utleggsforretning fra SI

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Fortvilet_*
Skrevet

På grunn av diverse økonomiske problemer kom jeg i vår to avdrag på etterskudd med studielånet mitt. Jeg inngikk enavtale med SI om å betale dette i fire avdrag, samtidig som jeg betalte de ordiære avdragene ved siden av for å komme a jour igjen. Dette fikk jeg bekreftet i et brev fra SI i slutten av juni, første avdraget skulle forfalle 25.07. og giro skulle sendes til meg. Da det nærmet seg den 25. og jeg ikke hadde mottatt noen giro tok jeg kontakt med SI via nettsiden deres (kontaktskjema der). To uker senere hadde jeg fortsatt ikke mottatt hverken giro eller svar på henvendelsen derfra og sendte da et brev og etterlyste giro nok en gang. I dag fikk jeg varsel om utleggsforretning i posten fordi jeg har misligholdt betalingsavtalen. I dette brevet står det at de har sendt meg "varsel om utleggsforretning", men det varselet har jeg aldri mottatt, akkurat som jeg aldri har mottatt giroene som avtalt. Hvordan forholder jeg meg til dette? Hva gjør jeg? Jeg mener jo at jeg har gjort det jeg kunne for å betale innen fristen. Jeg har satt av pengene til avdragene, så de kan jeg betale umiddelbart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring Lånekassen. Forklar situasjonen og si at du vil ordne opp. Det blir de glade for å høre :), og så gir de deg beskjed om hvordan du kan få betalt avdragene.

Skrevet

Ring dem og forklar situasjonen, ja. Du kan jo også dokumentere skriftlig at du har forsøkt å ordne opp lenge, så dette burde ordne seg. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...