Gå til innhold

mye? lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

frokost: en posjon fiberrik havregrøt (litt sukker/smør/kanel), et eple, grønn te.

flere kopper grønn te m/honning, eple

lunsj: en posjon med middagsrester (salat, fullkornris/tunfiks/purreløk/grønnsaker) 2 fiskekaker

te te te...

middag: 3 (!!) posjoner hjemmelaget spicy lapskaus m/kylling, vann

så sov jeg...og våknet og spiste 2 posjoner av middagen...

50 minutter gåtur

kveld: et eple, grænn te

**

Mye mat, lite mat? feil mat???

Føler meg mindre oppblåst, men det er alt...Burde gå ned noen kilo (er ikke FET, men overvektig).

Forøvrig jobber jeg som styrer i barnehage, altså kontor, men beveger meg endel for det.

Prøver å spise noe hver 3-4 time, men ikke lett å huske.

Hva reduserer forresten de derre stress hormonene i kroppen? (kortisoler eller noe i den duren)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trening er bra mot stress.

men maten ja... synes det virka bra helt til middagen jeg. vet ikke helt hva den retten går ut på, men 3 porsjoner høres litt for mye ut. 2 porsj holder i massevis.

og kveldsen ble vel også litt heftig. 1 pors hadde vært greit. tror jeg.

du kan prøve å spise noe mellom lunsj og middag, sånn at du ikke er dødssulten. 1-2 knekkebrød, eller en yoghurt f.eks.

50 min gåtur er bra! :jepp:

Gjest Gjest -store sky
Skrevet

takk!

lapskaus: gønnsaker diverse, hvitløk, oregano, rosmarin, vann, litt melk, litt matfløte, halv pose med potetmospulver. Kylling fra boks (lite fett, mye proteiner)

Har tatt med nøtter/frø blanding idag til mellom lunsj/middag.

Gåtur blir det nok ikke hver dag, men prøver å øke aktivitetsnivået hver dag. (gå av tidligere av bussen, rydde litt ekstra på jobb, ta bussen mindre sånn generelt, etc)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...