Gå til innhold

Kjøpe eller leie?

Anbefalte innlegg

Gjest Lotte fra Unaiteden...
Skrevet

Jeg har nettopp flyttet tilbake til Norge (Bergens-området) etter noen år i USA. Leiemarkedet her er helt sinnsvakt. For hver uke som går ser jeg leilighetene som blir utleid bli dyrere og dyrere. Og de som ikke allerede er spinndyre, blir som regel leid ut på flekken...

Men, jeg har merket et lite fall i boliprisene, sammenlignet med hva min bestefar solgte sin leilighet for for noen måneder siden.

For tiden er leieprisene på 6000+ i måneden for 2 roms leiligheter og 8000+ for 3 roms. Og da ligger de ikke noe buss venlig til. Kan man få seg et huslån med slike priser per måned? Har aldri eid før så er veldig usikker...

På forhånd takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har nettopp flyttet tilbake til Norge (Bergens-området) etter noen år i USA. Leiemarkedet her er helt sinnsvakt. For hver uke som går ser jeg leilighetene som blir utleid bli dyrere og dyrere. Og de som ikke allerede er spinndyre, blir som regel leid ut på flekken...

Men, jeg har merket et lite fall i boliprisene, sammenlignet med hva min bestefar solgte sin leilighet for for noen måneder siden.

For tiden er leieprisene på 6000+ i måneden for 2 roms leiligheter og 8000+ for 3 roms. Og da ligger de ikke noe buss venlig til. Kan man få seg et huslån med slike priser per måned? Har aldri eid før så er veldig usikker...

På forhånd takk! :)

Ja det vil jeg tro du kan. Bor i borettslag og har en "husleie" på 4000kr i mnd (kommunale avgifter) så er det da i tilleg 5000kr i lån. Dette blir jo en dyr "husleie" men jeg betaler da faktisk ned på noe som er mitt. Så jeg sitter igjen med noe, og det gjør du jo ikke når du bare leier!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...