Furstina Skrevet 2. juli 2003 #181 Del Skrevet 2. juli 2003 Skönt att höra att tvillingarna mår bra, det måste vara härligt att se dem. Så bra med massa tips på pojknamn. Jag kan behöva det själv. Det måste vara ännu svårare att hitta TVÅ namn som ska passa ihop men inte vara för lika, och stämma med efternamn och familjens övriga namn - som man dessutom gillar. :-? Mina favoriter är: Leo, Victor och Malvin. Min man vill gärna se ett dubbelnamn John Leo eller John Victor men jag är nog lite för svensk för att vara van vid det. Bibliska namn är också uteslutet för vår del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 2. juli 2003 Forfatter #182 Del Skrevet 2. juli 2003 Jada, det dukket da opp noen navn Klips Jeg vil også ha dobbel navn til guttene Furstina.. Så vi må egentlig opp med fire navn.. :o Våre to døttre har (to) navn som virkelig matcher hverandre, selv om de er helt forskjellig.. Flotte navn har de JIPPI, har ordnet forsikring.. Ringte først selskapet i Oslo å fikk tilbud på 9000, ringte etterpå i min hjem kommune og fikk tilbud på 5000, i samme selskap ... Traff på en utrolig koselig mann.. Sambo er der nå (i min hjem kommune) å fikser enda mer på bilen (så utrolig god service der, så det er vedt å kjøre så langt) så han skal innom å skrive under på papirer for meg etterpå.. Jordmor på poliklinikken sa i går at jeg måtte ta kalktabletter :o Trengte ekstra kalk nå, og det hjalp ikke at jeg drakk mengder med melk.. Æsj å... Har knust en tabl å hatt på brødskiva med syltetøy, og enda komme den fæle smaken.. :cry: Kjennes at skiva bare vokser i munnen.. Æsj.. Jeg klarer det ikke... Hjelp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 2. juli 2003 #183 Del Skrevet 2. juli 2003 Lurer veldig på dette med babysvømming, er det moro for barna eller bare for foreldrene? Hvor gamle er babyene når man starter med dette? Er det dyrt? Hva når kurset er over, opprettholder man ferdighetene? Dessuten spurte du om OsloCity og garn, men det er nok mest tilfeldig at jeg handler der. Vet ikke om så mange garnbutikker i Oslo, og så har jeg et rabattkort der (får noe gratis om en evighet ). Skal jeg ha helt vanlig garn er Bogerud o.l. et godt alternativ, for der er det billig. God tur til storbyen :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 2. juli 2003 Forfatter #184 Del Skrevet 2. juli 2003 (Begynte på babysvømming ganske tidlig.. Var vel ikke mange ukene.. 6 uker ? 2 mnd'er ? (Vi dro sammen hele barselgruppa første gangen) Det kostet ikke mye nei.. 25-30 kr pr gang.. Begge barna elsket å være der.. (skikkelig godt og varmt vann) Å vi dro en gang i uken.. De sov som nå steiner flere timer etterpå Hun minste var veldig flink og dykket å greier.. (mamma litt bekymret, men hun koste seg) Hvis man fortsetter med babysvømminga kan barna ivareta den "lukkemekanismen" lenge.. Vi sluttet etter noen mnd'er pga at minste jenta fikk eksem på rompa.. Det var alt fra nyfødte til store barn på svømminga.. Så en kan vel holde på så lenge en vil.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 2. juli 2003 #185 Del Skrevet 2. juli 2003 Gratulerer så masse med 2 gutter. Passer jo perfekt det: 2 jenter og 2 gutter. Vi gikk også på babysvømming med gutten vår fra han han var 6 uker. Der kostet det 50,- pr. gang. Vi holdt på til han var 2 år. Kan også anbefale det. Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 2. juli 2003 #186 Del Skrevet 2. juli 2003 Tusen takk for motivasjon og oppmuntring, Jinx! Det hjelper vel... Må finne på noe å gjøre... Gabriel er jo kjempefint navn, selv om jeg forbinner det litt med bibelen! Angående eventuelle "spesielle" forslag fra mannen, så vender du deg nok til de også, og oppdager at de egentlig er fine...vil jeg tro! Jeg har også min egen lille gutte-navn-liste her hjemme, i tilfelle jeg skulle få bruk for den en gang, og du har mange av de samme som meg... David, Benjamin, Leon, Julian, Lucas, Nathaniel... Flott at du har fått rimeligere forsikring! Det hjelper å stå på litt, og ikke velde første og "beste"! Hei! Kalktabletter? Jeg hadde vel syntes det var ille jeg også, hvis jeg blandet tabletter med pålegget, men måå du det da?? Kan du ikke bare svelge ned med vann?? Det må da finnes en bedre måte en pålegg-medisin! Æsj! Pålegget må spises etter du har svelgt ned pillen, for å få bort smaken! :fy: *føler seg slem nå, men pytt sann!* Du klarer det! (les Mayamor's innlegg i boka mi idag...) Lillen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 2. juli 2003 #187 Del Skrevet 2. juli 2003 Glemte helt; God tur! Ta godt vare på hverandre, både inni og utenfor magen! Men jeg håper du ikke blir like lenge borte som meg... :oops: Tenker på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 2. juli 2003 Forfatter #188 Del Skrevet 2. juli 2003 Da var skiltene på bilen igjen.. Men jeg måtte ut med 3000 idag også.. Kontoen begynner å bli ganske tom nå :cry: Men til Oslo skal vi Sambo har sånn hodepine, så han har lagt seg litt nedpå.. Går den over kjører vi i ettermiddag.. (om et par timer) Hvis ikke kjører vi imorgen tidlig.. Så jeg må begynne å pakke nå.. Er så redd for å glemme noe, at jeg har skrevet fire lister :o hehe.. (får sikkert til å glemme noe likevel) Ang kalktabletter Lillen, så skal de tygges.. Hadde jeg kunnet svelget de, hadde det gått bra Kjøpte med smak jeg, fordi de var de beste sa hun på apotket.. Men uansett.. Kalk med elller uten smak smaker helt jævlig.. Jækk Takk for hilsen Mayamor Har tenkt å begynne på babysvømming med guttene også.. Nei nå må jeg pakke ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 2. juli 2003 #189 Del Skrevet 2. juli 2003 Med smak...kan noen ganger bare være verre, fordi de ikke får til å lage god smak! Tror du burde ha prøvd uten smak. Mener de smaker papp! (eller var det kalsium-tabletter som gjorde det...?) Ta en hel tablett i munnen, og tygg og svelg! Og så kan du spise en brødskive, med smakfullt pålegg! :D Det tror jeg er det beste... (hadde ihvertfall vært det beste for meg... men vi er jo forskjellig...) God tur igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 2. juli 2003 #190 Del Skrevet 2. juli 2003 Ser nå at du skal reise. Ville bare si god tur og velkommen tilbake. Tusen takk for oppmuntring. Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 2. juli 2003 Forfatter #191 Del Skrevet 2. juli 2003 Da kjører vi til hovedstaden.. Er vel fremme sent ikveld/natt.. Regner med å være tilbake over helga... Klemmer fra Jinx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 2. juli 2003 #192 Del Skrevet 2. juli 2003 Typisk meg å komme hjem så sent at jeg ikke får ønsket deg GOD TUR... Vel, håper turen til Oslo ble bra og at du koser deg!! Klem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
silja Skrevet 3. juli 2003 #193 Del Skrevet 3. juli 2003 tenkte jeg skulle inn å foreslå noen flere navn jeg hadde glemt (noen av mine absolutte favoritter og så glemmer jeg de???) -men ser at du allerede har nevnt dem selv, VEGARD og Tord. Et anet pent navn er jo Noah.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 4. juli 2003 #194 Del Skrevet 4. juli 2003 Typisk at jeg ser at du skal være i Oslo i helgen etter at du har reist. Skulle jo hilst på meg og Milla, vet du. Alle som kommer til Oslo heretter må hilse på meg! Kanskje jeg skulle finne ut hvem som faktisk bor i Oslo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl Skrevet 4. juli 2003 #195 Del Skrevet 4. juli 2003 Fine navn du har på lista de , jeg liker noen av de samme navnene, men jeg følger på med to til som er mine favoritter for tide: Tage, Heine og Troy. Hvis dere skal ha dobbelt navn på dem er Trym Oskar en ide ellers så fant jeg ikke noen i farten som passet til Theo eller David, siden jeg har forstått at de er ganske aktuelle, selv om mannen din ikke er enig. Da jeg fikk min første sønn valgte det første navnet på mine favoritter over og han trengte nesten 9 mnd til å venne seg til og godta det navnet. Men idag er han enig med meg at det er et enkelt og nydelig navn på en flott gutt. Det blir kjekt med 2 av hver, selv om uttvalget i klær er litt dårligere. Gå på Capone Kids å se, der har de mye tøft til gutt, alt er ikke svindyrt heller. Ellers er det mye fint på H & M, selv om det er mye bedre utvalg til jenter. Det kommer vel av at jenter kan bruke kjoler. Jeg er kjempe nysjerrig på hva som ligger i min mage, jeg tror vel at det blir en gutt, mens mannen tror det blir ei jente til. Sånn sett ville det vært greiest med ei jente med tanke på klær, vi har jo så mye nydelig jente tøy fra vesle jenta at det nesten ville være litt synd å ikke få bruke dem en gang til selv. Ja, ja, håper du har en fin tur til Oslo, regner med en morsom rapport her etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 4. juli 2003 #196 Del Skrevet 4. juli 2003 Heine Det ønsket jeg at minsten vår skulle hete. Prøvde meg i mannens svakeste øyeblikk da jeg hadde fått babyen opp på magen ; " Han passer godt til å hete Heine" sa jeg. Kort og kontant fra mannen ; " Nei " DA skjønte jeg at slaget var tapt. Prøvde meg også på Emre, men det kunne jeg også drite i. I dag heter han Håkon... Oskar og David er kjempefine navn. Vanskelig når dere skal finne så mange ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 8. juli 2003 Forfatter #197 Del Skrevet 8. juli 2003 Borte bra – MEN hjemme best !!!! Godt å ligge hjemme i senga si, og våkne opp uten vond rygg :D Beskrivelse av ”ferie” tur med tre ord : Slitsom, kjedelig og ventende.... Viste (forhåpentligvis) ikke hva jeg følte til andre enn sambo.. Barna storkoste seg å det var det som var hovedsaken. :D Vi (som har barn) er vant til å starte dagen i ”rett tid”, så når de vi var hos sov til 10-11, hadde jo vi vært oppe å klar for en ny dag i flere timer.. .. Så det ble mye venting.. Da skulle de dusje, ordne seg, spise frokost, slappe av osv. Så vi kom jo oss ikke i vei før i ett – to tida.. (normalt da hadde vi spist lunsj allerede da, og vært ferdig med shopping runden.. ) Så vi ventet stort sett på andre 5 – 6 t om dagen.. Det føltes liksom som litt ”bortkastet tid”.. Kan jo hende at jeg føler det slik pga at jeg er gravid, og har ekstra lett for å irritere meg.. Å at tålmodigheten er svært liten.. Irriterte meg mye.. :oops: Jeg hadde (selvsagt) planlagt endel shopping, men det ble altså bare en times tid i Oslos gater.. Å det er begrenset hva man rekker på den tiden.. Minste jenta på 4, rakk å ta hull i ørene på Oslo City for andre gang.. ( de grodde igjen sist) Hun er bare knall tøff spør dere meg.. Var på Egon å spiste mat.. Ellers tok jeg igjen litt shopping på Sandvika Storsenter dagen etterpå.. Måtte kjøpe en veske til, til sambos store fortvilelse.. Han skjønner ikke hva jeg skal med alle veskene.. .. Ellers ble det TO frydefulle dager i TusenFryd for barna. (vi kom jo oss ikke dit heller før i to tida) Lørdagen vi var der var det masse folk pga Idol turne’en startet der.. Søndag derimot var det mye mindre folk.. Jeg kunne jo ikke gjøre stort siden jeg var gravid, og slapp å betale full pris for å komme inn.. Gikk under funksjonshemmet På hjemturen i går kjørte vi innom Strømmen Storsenter, og fikk shoppet endel småting der.. Fant t.o.m noen bodyer til guttene.. Den ene bodyen var rød da, men det kan vel en gutt bruke ? :oops: Skulle egentlig innom der for å se på barnevogner, men butikken vi skulle til var ikke der lenger.. Så jeg har fortsatt ikke fått sett på den vognen jeg har ”sett meg ut på nett”.. Hadde tenkt oss til Oslo neste sommer også, men da skal vi bo på hotell eller hytte ( hytte med ”alt”) ... + da har vi to små til Ellers har jeg fått helt dilla på PAIN.. Ikke akkurat en cd jeg har kommet på å kjøpt meg selv, men den er faktisk kjempe bra.. tror sambo ble svært (gledelig) overrasket over at jeg ville høre den gang på gang Ser at jeg fortsatt har to flexi kort igjen på T-banen for barn og voksne med 8 klipp igjen.. Hm.. Har vel ikke akkurat bruk for de her.. Nå må vi ut å handle litt.. Gleder meg til å lese dagbøker og div senere idag Klem Jinx Takk for hilsener jenter Skulle gjerne møtt deg og Milla ja Klips... Det hadde vært kjempe kos.. Får ta det neste gang.. Heine er notert Hilde Hm... Troy ? Troy...Troy.. Hvor søren har jeg hørt det ?? ( :oops: tror jeg er litt små forelsket i David i Idol jeg :oops: .. Fysj :fy: Jinx han er jo bare 16 år...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 8. juli 2003 #198 Del Skrevet 8. juli 2003 Velkommen tilbake fra ferie Jinx! - synd at det ikke ble helt som du hadde tenkt deg da...en time i Oslo er ikke mye om man vil se litt og shoppe litt..Rakk du og se etter noen mammaklær da? På sandvika er det jo denne ni måner,men jeg fant ikke noe fint når jeg var der..nå er det jo ikke så hyperviktig for meg med masse mammaklær enda, selv om jeg bruker ett par bukser allerede...Håper de får inn noen fine høstnyheter der! Med ønske om mange deilige dager i skyggen...eller liker du sol litt bedre nå? Kos deg i hvertfall! Du og gutta... Klem fra Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 8. juli 2003 #199 Del Skrevet 8. juli 2003 Troy... er det han på Absolutt underholdning du tenker på kanskje? Skal også på Tusenfryd om 1.5 uke... Får nevne det med funksjonshemming da... Hva sa du? Hva kostet det for dere? Hva kostet det for dag 2 billett? He he spør ikke mange spørsmål nei... :oops: Velkommen tilbake. Borte bra men hjemme best. Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 9. juli 2003 #200 Del Skrevet 9. juli 2003 Prøvde meg i mannens svakeste øyeblikk da jeg hadde fått babyen opp på magen ; " Han passer godt til å hete Heine" sa jeg. Kort og kontant fra mannen ; " Nei " Hadde stedsnærværelse nok til å følge med, altså. Mannen mener jeg. Litt av en "ferie" Jinx. Du får slappe av nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå