Jinx Skrevet 2. april 2003 #1 Del Skrevet 2. april 2003 Kan vel like gjerne skrive en graviditets dagbok, siden jeg likevel er så glad i å skrive Men vil gjerne ha med hele "begynnlesen" på dette eventyret, som startet her : *GRAVID* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 2. april 2003 #2 Del Skrevet 2. april 2003 Heia Jinx! Velkommen som dagbokskriver. Skal bli gøy å følge deg gjennom dette, men jeg håper jo at alt går bra da, både med tanke på svangerskapet og ikke minst samboeren din. Har han kommet over sjokket? Gratulerer masse. Skal bli kjempegøy å følge deg. *Klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 2. april 2003 #3 Del Skrevet 2. april 2003 gratulerer så mye og hjertelig velkommen hit! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 2. april 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 2. april 2003 Hei Monja Verken jeg eller sambo har vel ikke helt kommet over sjokket nei... Det er så uvirkelig enda syns jeg litt vanskelig å forklare... Vi har vel begge så blandede følelser.. Det blir vel mer "virkelig" etter at jeg har vært til legen, og får konstatert at jeg faktisk er gravid.. Jeg har så mange spørsmål å stille legen, at jeg har skrevet en hel liste.. Det er så mye jeg lurer på.. Å jeg får helt vondt av å tenke på at jeg var på fest i februar, og drakk både vodka og cognac... :cry: Å at jeg har brukt ekstra sterk stearoid salve på et lite eksem jeg har på bena.. + + + + mange slike spørsmål.. Alt bunner vel i grunn til om alt står bra til med den lille.... Ellers ser jeg ganske usikkert på den nærmeste framtiden ja.. Er ferdig på skolen nå, bare oppsummering igjen, og eksamen i mai... Derfor skal jeg nå få faste arb dager på butikken der jeg jobber.. Jobber jo nå også en 3-4 dgr i uka... Men vet jo ikke hvordan det blir nå da.. Jeg har jo ikke sagt noe til sjefen enda at jeg er gravid.. Ikke sikkert at han vil ha meg der heller da, om jeg ikke kan løfte og bære tungt lenger...? Hvis jeg får barn i november har jeg ikke gått skole de siste 6 månedene heller, så da må jeg vel leve på studielån...? Jeg tjener for lite til å få fødselspenger tror jeg.. Har lyst til å hoppe av universitetsutdannelsen (har mange år igjen) å ta noe "fort og gæli" ... Eller begynne på sykepleien.. (for da får jeg jobbet så mye jeg vil siden av skolen, og det er mye selvstudium..) Men men... Vi får se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 2. april 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 2. april 2003 Tusen takk Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sola Skrevet 2. april 2003 #6 Del Skrevet 2. april 2003 hei på deg :D vil ønske deg velkommen som dagbokskriver og gratulerer med baby i magen :D skal bli kjempe koselig å følge deg gjennom dette, og jeg er sikker på at alt går bra med deg :D det er ikke alltid ting går som planlagt men det ordner seg som regel til slutt allikevel :D lykke til videre i svangerskapet :D :kgsmil: sola :kgsmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 2. april 2003 #7 Del Skrevet 2. april 2003 Heisann :D Velkommen som dagbokskriver her inne! Du kommer til å like det Lykke til videre i svangerskapet; jeg følger med... Lillen PS: det må da vel være en ordning for de som får sommerferien mitt oppi siste del av svangerskap også! Selv om du ikke har vært på skolen, så er du vel under utdanning, og kunde hos Lånekassen, så jeg tror du vil få de pengene alle med barn har rett til! Tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 3. april 2003 #8 Del Skrevet 3. april 2003 Ja, velkommen da du o populære kvinne ! ( Ler litt ) Spennede å følge med, og du hvor gamle er de to du har ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 3. april 2003 #9 Del Skrevet 3. april 2003 Velkommen som dagbokskriver, Jinx. Gleder meg til å følge med deg. Vi er vel en egen "gjeng" her inne vi da... Må innrømme at jeg kikker innom mest de dagbøkene som er under bokstavgruppe. Og akkurat nå er jeg forferdelig ensporet - men det er ingen har inne som kjefter på hverandre av den grunn... Klem fra Maya30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper Skrevet 3. april 2003 #10 Del Skrevet 3. april 2003 Gratulerer med spiren i magen og velkommen som dagbokskriver. Håper 16+0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 3. april 2003 #11 Del Skrevet 3. april 2003 Velkommen som dagbokskriver. Du skal se tankene ordner seg litt etterhvert når du får skrevet dem ned her hos oss Kan ikke svare på så mange av spørsmålene, men når det gjelder alkohol osv. tidlig i graviditeten sies det vel at skader du måtte ha påført fosteret så tidlig ville ført til en abort før du engang visste at du var gravid. Jeg sa i hvert fall til legen at jeg hadde drukket noe før jeg visste at jeg var gravid, men han skrev likevel opp 0 i inntak på helsekortet mitt. Håper alt det økonomiske ordner seg også. Og så gratulerer jeg med graviditeten igjen, ikke timingen du ville valgt nei, men det vil nok vise seg å være et lykketreff likevel Gleder meg til å følge deg videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 3. april 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 3. april 2003 Oj Takk for hyggelige hilsener Sola, lillen, Hilde K S, Maya30, Håper og Klips :D Takker og bukker... Jeg våknet til et sjokk idag... :o Det var kommet mengder med snø !!!!! Å det var rene snø-stormen ute.. Dårlig start på dagen får en si ja.. Jeg som vil ha sol og vår .... Så etter å ha måkkket frem bilen holdt jeg på å kjøre ut av veien bare to minutter etterpå.. Var jo såpeglatt ute (enda jeg kjørte veldig forsiktig), og jeg var nok ikke den eneste.. Stod biler i grøfter, og bakker overalt.. Har vi plutselig glemt å kjøre på snø, etter uker med bar asfalt..? Ja imorgen er den store dagen... :o Jeg gruer meg og gleder meg... Hater GU .... Er kjempe spent på hva legen finner ut.. Jeg tror jeg er i ca uke 8 - 9 ...Men ikke lett å vite siden menstruasjonen har vært der.. (har hatt mensen tre ganger i år, og veldig uregelmessig og rar.. To ganger i januar, og igjen 1.mars..) Merkelig egentlig.. Hva kommer blødningene av hvis det ikke var et ”ikke befruktet” egg ?? Våknet med den store magen idag... :o Tre stykker har spurt meg idag om jeg er gravid, og jeg har sagt ja.. Klarer ikke å lyve.. tenkte etterpå hva jeg skulle ha sagt istedet... (Har spist så mye sjokolade i det siste skjønner du .. ) Å ingen av dem er i familie.. Vet jo knapt hvem de er, så det føles litt feil.. Men skal fortelle familien det imorgen .. Å det blir spennende.. Hele dagen imorgen blir spennende.. Hjelp.. (å..kjente plutselig at jeg gruer meg mer enn jeg gleder meg :cry: ) Prøver å trappe ned på kaffen.. Drikker jo normalt flere liter om dagen.. Har allerede ”pannehodepine”, så jeg orker ikke en ”mangel på koffein hodepine” itillegg.. Så jeg drikker fortsatt 1-2 kopper kaffe... Men det skal bli slutt.. Ellers er jeg veldig trøtt fortsatt litt kvalm innimelleom.. Det begynner å avta litt nå.. Litt ømme bryst.. "Stor" hard mage...Tungpustet og litt små svimmel innimelleom.. Har fortsatt utslett av svangerskapskløen, men er flink til å ikke klø meg.. Det er vanskelig, men jeg må la være å klø... Lurer på når jeg skal fortelle barna at de skal få en lillesøster eller lillebror.De kommer til å bli overlykkelige.. De har mast om det i to år snart...De er 4 og 5 år Å jeg er så spent på hvordan jeg vil ha det imorgen på denne tiden.. Blir vel helt sikkert mer virkelig håper jeg.. Eh...Forresten..Er det normalt å barbere seg nedentil før GU ? (dumt spørsmål kanskje... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 3. april 2003 #13 Del Skrevet 3. april 2003 HALLOEN!!! Gratulerer og velkommen som dagbokskriver Håper samboeren din klarer og glede seg over nurket i magen, klart det må ha vært et sjokk,men tenk på alle gleder da Så er det jo supert å gå hjemme når de små skal gå på skolen. LYKKE TIL HÅPER DERE ER OVER DET VERSTE SJOKKET Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 3. april 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 3. april 2003 Takk pia 1006 Det verste sjokket har nok lagt seg ja.. Men likevel ikke helt "gått opp" for oss Blir vel annerledes imorgen.. Huff..gruer for morgendagen..... ( å det snør enda !? :x ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 3. april 2003 #15 Del Skrevet 3. april 2003 Hei... :D Skal bare stikke innom for å si at jeg selv har vært nervøs noen ganger for å barbere meg eller ikke før gu! Men tror nok at gynekologene har sett alt fra store busker til søte frisyrer; så det spiller vel egentlig ingen rolle... Men det er jo en mulighet for at de synes det er mest behagelig med barberte... Vet neimen ikke jeg! Lykke til ihvertfall, i morgen! Let us know! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 5. april 2003 Forfatter #16 Del Skrevet 5. april 2003 Dagen i går begynte med nervøs mage og skikkelig kvalme.. Var så nervøs jeg for denne GU undersøkelsen... Da jeg kom til legen, var hun forsinket så jeg måtte vente en halvtime. Å det syns jeg var ille... Da jeg kom inn snakket vi litt sammen, og så sendte hun meg på labben for å ta en ny graviditets test.. Å mens jeg ventet på den, slo det meg plutselig at jeg var drit nervøs for at den skulle være negativ .. Det syns jeg var litt merkelig... Hun labb dama sa ingenting til meg, men ba meg gå inn til legen igjen.. Enda mer spenning.. Men legen sa at jeg hadde rett ja, og at jeg var gravid.. Så da var jeg klar til å innta ¨stolen¨ å bli ferdig med det.. men hun ville ikke foreta noen GU nå..!!? :o Hadde jeg gruet meg så mye for ingenting? Litt irritert egentlig, men irritasjoenen gikk over til lettelse.. Skal på ultralyd istedet i neste uke, eller uken etter påske.. Å det blir jo spennende.. Fortalte barna det i går etter at jeg hadde en baby imagen, og de ble kjempe glade.. (kanskje litt tidlig men...) Største pia lurte på når pappa hadde gjort det, for det hadde ikke hun sett.. Så de fortalte det til mine foreldre, min søster og bror.. Men det var ingen som trodde på dem.. De bare lo.. Det tok en halvtime før de skjønte at vi mente det.. Å da ble det bare glede .. Min samboer gruer seg til å fortelle det til sin beste kamerat, for han har nettopp flyttet fra forloveden sin, fordi hun valgte å ta abort .. Å vi gruer oss begge til å si det til hans bror og kone, for de har prøvd hardt å få barn i to år nå :cry: Det vil nok føles litt urettferdig at vi får enda et barn, uten å ha prøvd engang.. :oops: Jeg var så sliten da jeg kom hjem i går kveld, at jeg gikk rett til sengs.. Så skal jeg jobbe i dag og imorgen, så det var den helgen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 6. april 2003 #17 Del Skrevet 6. april 2003 God morgen, Jinx! Så hyggelig at barna dine og familien tok imot nyheten om baby i magen med slik glede da. Håper bestekameraten og broren til samboeren din også kan glede seg med dere til tross for hva som har skjedd med dem. Skal bli kjempespennende å følge med på dagboka di nå som du skal på UL og greier.... :D Og jada, jeg overlevde en lørdag på IKEA! Vi kom dit i 12-tida, og det var ikke så ille som jeg trodde. Men det er bare lørdager vi har muligheter til å dra dit så vi får vel bare "lide" oss gjennom det da Håper du får en fortsatt fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 6. april 2003 #18 Del Skrevet 6. april 2003 Lykke til i morgen, Jinx! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 6. april 2003 Forfatter #19 Del Skrevet 6. april 2003 Takk lillen... Men.. Hva skjer imorgen ? Endelig "helg" til meg også.. Skal bare se TV og slappe av ikveld.. Det skal bli deilig.. Føler meg ikke noe gravid idag... Det er rart... Har funnet ut at som student får jeg kr 8000 pr mnd av lånekassen (fødselspenger) i 3 uker før og 39 uker e. fødsel + engangsstønad på kr 33000 ,- 3 mnd'er før fødsel.. Så jeg skal da forhåpentligvis klare å leve av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 6. april 2003 #20 Del Skrevet 6. april 2003 Nei nei nei! Nå har jeg tulla igjen! :oops: Av en eller annen grunn trodde jeg du skulle på ul allerede imorgen! Lykke til på ul, når den kommer, mener jeg! Davettu! Flau klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå