mamut75 Skrevet 13. september 2007 #21 Skrevet 13. september 2007 Nei, jeg tar ikke på folk og kan ikke fordra at folk tar på meg. Jeg hater når folk invaderer intimsonen min, samme hvor "velment" det er fra deres side. Har et par venner som bare ikke skjønner tegningen og mer eller mindre tvangsklemmer meg hver gang vi møtes, i tillegg til stryking på armen i utide og enda mere utide. Jeg liker det ikke! Men de tar ikke hint, og jeg klarer ikke finne på en ikke-sårende måte å si det til dem på. "Kan du være så vennlig å ikke ta på meg?" høres fort litt kjipt ut... AMEN! Folk som skal ta på andre i tide og utide har en fryktelig uvane , de burde legge av seg ASAP! Neida , det er ikke såå ille, jeg skjønner jo at de ikke kan vite dette sånn helt uten videre , siden de fleste går rundt med en eller annen oppfatning om at jenter er frittvilt mht klemmer.
Gjest =tentacle= Skrevet 13. september 2007 #22 Skrevet 13. september 2007 Trådstarter: Selv om du synes det er ok å ta på andre betyr ikke det at det er ok for andre å bli tatt på! Synes du bør ta hensyn til akkurat det... Berøring er stort sett et uttrykk for hengivenhet og nærhet mellom folk som liker hverandre og kjenner hverandre godt. Verden blir en del kaldere hvis ingen skal tørre å gjøre dette i tilfelle det finnes et overgrep som vanskeliggjør fysisk kontakt. Ellers er det greit å evaluere hvilke reaksjoner som kommer, og om personen gjengjelder kontakten senere. Har opplevd å måtte trekke meg stadig lenger unna folk som ikke tar et hint.
Gjest Skya Skrevet 13. september 2007 #23 Skrevet 13. september 2007 Privat så gjør jeg ikke det. Hender at nære venninner som jeg ikke har sett på en stund får en klem når vi møtes. Men sjelden jeg bruker kroppskontakt under en samtale med venner og bekjente. Men på jobb bruker jeg det ofte. Da mest for å få oppmerksomheten til folk og understreke at jeg prater og at de skal lytte. Det gjør jeg ved å legge en hånd på deres underarm, overarm eller skulder. Funker som bare det og er et supert hjelpemiddel i mange forskjellige situasjoner.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2007 #24 Skrevet 15. september 2007 Kommer an på. Leser stort sett folk greit, og ser an de det gjelder. Er det lov å ta i folk så gjør jeg gjerne det om det er noen jeg har ok kjemi med. Kos er koselig det Men noen som trekker seg bort fra meg følger jeg aldri etter, og jeg “angriper” heller ikke andre utenom i svært spesielle tilfeller. Etter å ha blitt utsatt for det selv i mange år er det å bruke kroppskontakt som et maktmiddel er noe jeg virkelig avskyr, og det er heldigvis sjelden jeg havner i en situasjon hvor det er nødvendig. Jeg har aldri helt forstått de som tror det blir en bedre kjemi mellom de selv om noen som virkelig avskyr de av å tvangsklemme, presse inn i et hjørne, og fysisk tvinge seg til oppmerksomhet for å snakke om været eller hva jeg har gjort i ferien?
Gjest vimselot Skrevet 15. september 2007 #25 Skrevet 15. september 2007 Nei, er litt treg med å ta på folk, men opplever ikke det negativt å få en klem eller en klapp på skulderen (hvis det ikke skjer for ofte, da blir det en uvane, kjenner en som alltid må gjøre det, men har sagt fra at "når du driver på sånn hver gang vi møtes, virker det nesten som om det er siste gang vi ses..." så h*n har husket på dette heldigvis. Blir positivt overrasket når jeg treffer ungdommer (eksen til barnet mitt f.eks. eller en nevø/niese) som gir meg en god varm klem.) Men jeg driver ikke å stryker folk på armen f.eks. og takler dårlig klamme hender... Kan, når jeg er ute på byen, ta folk på armen, hvis det er noe jeg vil gjøre de oppmerksomme på, men det er ett unntak og ikke noen regel.
Tinúviel Skrevet 15. september 2007 #26 Skrevet 15. september 2007 (endret) Prøv å være gravid...! Har aldri blitt "klådd" på så mye som nå i mitt liv - veel, ikke helt sant, jeg ble vel tatt ganske mye på da jeg var baby men det teller liksom ikke. Det er ikke det at jeg synes det er traumatisk eller ekkelt, men når jeg ikke er så vant til å bli tatt på, blir det litt... uvant når folk plutselig skal ta på magen i hytt og pine, og ofte uten å spørre før de alt har handa der, da først spør mange om det er greit :klø: Hadde det ikke vært mer riktig å spørre først? Jeg hadde faktisk ikke sagt nei, selv om jeg ikke har noe særlig behov for å bli plukket på. Selv tar jeg aldri på folk med mindre situasjonen tilsier det. Som ved klemmer, trøst, fest, dansing, forskjellig kontakt med barn osv. Unntaket er så klart de aller nærmeste familie og venner. Men jeg er ikke helt komfortabel med kroppskontakt i alle situasjoner nei. Oooh, glemte å nevne at jeg driver med kontaktsport, men det havner liksom i en helt annen kategori. Der finnes det veldig få grenser etter hvert Endret 15. september 2007 av Tinúviel
Caboodle Skrevet 15. september 2007 #27 Skrevet 15. september 2007 Kroppskontakt just like that liker jeg ikke... Får frysninger av sånt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå