Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville dere tolket dette komplimentet fra en mann:

"jeg liker deg fordi du er så naturlig og lett å prate med, og du prøver ikke å være noe du ikke er"

Er dette typisk vennekompliment ala "du har fin personlighet", eller kan det være noe mer? Komplimenten kom opp da han snakket om noen jenter han syntes var jålete og som gjorde seg til for ham. Dette er en venn jeg går mye på tur og på kafe med, iblant teater og kino. Sånn har det vært ganske lenge uten at det har skjedd noe mer. Kan legge til at det er aldersforskjell på 12 år, "rette" veien...

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Det virker som om han setter pris på at du ikke later at du er noe annet enn du er. Ala fin personlighet.

Hva er "rett" vei forresten?

Skrevet

føler vel at det er ganske umulig å svare på om det er en vennskapsting eller noe mer, det KAN være at han liker deg kun som en venn, men det kan jo også være han liker deg som noe mer, det må nesten komme frem av litt andre ting.

Det ene komplimentet alene synes jeg sier lite om hva han vil eller ikke.

Skrevet
Det virker som om han setter pris på at du ikke later at du er noe annet enn du er. Ala fin personlighet.

Hva er "rett" vei forresten?

Er det jeg er redd for, at det er et sånt "knakende kjekk jente"-kompliment. "Rett" vei er mannen eldst, men merk hermeteikna om noen skulle bli fornærmet :)

Skrevet

Litt vanskelig å vite sånn uten å ha sett dere sammen..

Men jeg tenker det kan være et venne-kompliment med anlegg for noe mer :) Han føler seg kanskje nærmere deg enn andre venner.

Bare min synsing :sjenert:

Skrevet
føler vel at det er ganske umulig å svare på om det er en vennskapsting eller noe mer, det KAN være at han liker deg kun som en venn, men det kan jo også være han liker deg som noe mer, det må nesten komme frem av litt andre ting.

Det ene komplimentet alene synes jeg sier lite om hva han vil eller ikke.

Men hvilke andre ting da, når han på den ene side fortsetter å be meg ut støtt og stadig, og på den andre side oppfører seg som en akk så perfekt gentleman :sjenert:

Skrevet

Går det ikke an å spørre han litt forsiktig hva han tenker om fremtiden, en gang det passer? :)

Skrevet
Går det ikke an å spørre han litt forsiktig hva han tenker om fremtiden, en gang det passer? :)

Fremtidssnakk høres så forpliktende ut. Vil ikke at han skal stikke av som venn heller :)

Og så er jeg så gammeldags at jeg synes mannen skal ta initiativet... så da er det vel bare å vente og nyte spaserturene og kaffen så lenge :kaffe: :)

Skrevet

Hvorfor er det rett vei, når mannen er eldst?

Kvinner lever lengre. Hvis hun er elsds, kan dere dø tilnermet samtidig, og du slipper å være enke i årevis.

Skrevet
Hvorfor er det rett vei, når mannen er eldst?

Kvinner lever lengre. Hvis hun er elsds, kan dere dø tilnermet samtidig, og du slipper å være enke i årevis.

Hørt om evne til å få barn, gjest?

Skrevet

"jeg liker deg fordi du er så naturlig og lett å prate med, og du prøver ikke å være noe du ikke er"

Hvorfor skal dette tolkes? Kan du ikke heller ta det for det det er? Et kompliment som sier at han er glad for at du er naturlig og lett og prate med og at du ikke prøver å være noe du ikke er :)

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Er dette typisk vennekompliment ala "du har fin personlighet", eller kan det være noe mer? Komplimenten kom opp da han snakket om noen jenter han syntes var jålete og som gjorde seg til for ham. Dette er en venn jeg går mye på tur og på kafe med, iblant teater og kino. Sånn har det vært ganske lenge uten at det har skjedd noe mer. Kan legge til at det er aldersforskjell på 12 år, "rette" veien...

Jeg har flere ganger fått gode jentevenner som jeg ikke har vært klar for å innlede forhold til, men som har ønsket å bli sammen med meg. I løpet av en hyggelig kveld har jeg (oftest i en bedugget tilstand) gitt etter og hatt sex med dem.

Tre ganger har det blitt forhold ut av det. Og de forholdene har aldri gått bra. Tolk disse erfaringene som du vil...

Skrevet
Jeg har flere ganger fått gode jentevenner som jeg ikke har vært klar for å innlede forhold til, men som har ønsket å bli sammen med meg. I løpet av en hyggelig kveld har jeg (oftest i en bedugget tilstand) gitt etter og hatt sex med dem.

Tre ganger har det blitt forhold ut av det. Og de forholdene har aldri gått bra. Tolk disse erfaringene som du vil...

Men hun spør vel egentlig ikke om vi tror han kan finne på å gi etter, hun spør vel om han kanskje vil noe mer, det er ganske stor forskjell.

At gode venner kan utvikle følelser og bli partnere, har da skjedd mange ganger, så det er jo heller ikke umulig.

At det ikke er lurt å gå inn i forhold med noen bare fordi man gir etter, er jeg helt enig i at ikke er så lurt, men som sagt så var det vel ikke det hun lurte på.

Gjest Don Giovanni
Skrevet

Herregud, kvinnfolk! :ler: Han gir deg jo komplimentet inn med te-skje! Det er ikke noe å tolke!

Skrevet
Men hun spør vel egentlig ikke om vi tror han kan finne på å gi etter, hun spør vel om han kanskje vil noe mer, det er ganske stor forskjell.

At gode venner kan utvikle følelser og bli partnere, har da skjedd mange ganger, så det er jo heller ikke umulig.

At det ikke er lurt å gå inn i forhold med noen bare fordi man gir etter, er jeg helt enig i at ikke er så lurt, men som sagt så var det vel ikke det hun lurte på.

"Å gi etter" er bare et uttrykk. De fleste voksne som innleder et forhold går gjennom en for-og-imot-fase. Når jeg i to av de ovennevnte tilfellene "ga etter" var det fordi tonen over lengre tid var så god og sexen der og da så fristende at jeg trodde at det kunne bli gode forhold.

Men til saken: At en dame "lett å snakke med" synes ikke jeg i seg selv er særlig avgjørende. Det avhenger mye mer av hva det er lett å snakke om. Jeg har kvinnelige kolleger som jeg kan slarve non-stop hele lunsjen med og bare motvillig gå tilbake til kontoret. Men da snakker vi om relativt enkle ting som jobb, nyheter, sport/hobbier, etc. Det er aldri noe dypt, vanskelig eller følelsesladet.

Skrevet

Har fått det komplimentet av en jeg senere ble sammen med.

Umulig å vite hva det komplimentet skal bety, kan du ikke bare ta det som det kommer?

Skrevet
Hørt om evne til å få barn, gjest?

:ler: Hva er det med alle som tror at det eneste viktige her i livet er å få barn? Finnes ikke rett og gal vei på alder, bare for stor aldersforskjell... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...