Gjest Lystaker Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 (endret) Jeg er sammen med en mann som er så grusomt kontrollerende av og til. Jeg er vel relativt pen, men liker ikke å skryte *kremt* Sylslank og med fine former. Men jeg får ikke ete hva jeg vil. Min mann vil at jeg skal holde meg i form, fordi han liker meg sånn. Jeg får ikke ete hamburgere, pizza eller pølser. Han ser stygt på meg når jeg spiser loff eller en liten porsjon iskrem. Han gir meg bare Fedon-mat! Tar jeg en ekstra skive ost på brødskiva, tar han skiva fra meg og fjerner mye av osten. Han tar det hele med et smil, som om han bare tøyset. Man skulle tro han ga seg lett hvis jeg sa jeg VIL ha den osten, men han viser seg å være minst like sta! Selv tar han gjerne en dobbel Whopper i lunsjpausen på jobb. Om jeg likner Victoria Beckham, så er han den rake motsetning av David! Han veier 15 kilo for mye, og det er IKKE bare muskler, nei. Han er et normalt, sunt menneske, mens jeg føler meg som en anorektiker i en konsentrasjonsleir. Hvorfor er det bare jeg som skal holde seg i form? Jeg vet at han er stolt over å ha fått seg en så *kremt* flott kone, men... Bare jeg er sunn og frisk, føler jeg ikke noe behov for å være sexsymbol. Jeg vil bare ha normal mat. Er så lei av Fedon-brød med agurk, epler og dietter jeg ikke trenger. Han bruker aldri tydelig tvang. Alltid den samme spøkefulle tonen. Jeg kan argumentere og protestere til jeg blir blå, mens han er fortsatt like tøysete. Som om han venter jeg snart skal si "jeg tulla. Jeg ELSKER salat!" Han er en murvegg. Hva skal jeg gjøre? Endret 12. september 2007 av Lystaker
W. Wallace Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Har du vurdert å gi han klar beskjed? Høres ut som er fullstendig sprø situasjon, men det er egentlig bare du som kan gjøre noe med det her.
Tinge_Ling Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Herreguud!!! Hadde gubben mitt gjort no sånt no så hadde han fått en tupp i ræva å fått så øra flaggrer!! Hjelp.. blei satt ut her... Kan jo ikke fortsette sånn.. be han dra dit peppern gror.. Du må da få spise det du vil.. samma F hva han sier... Han er jo ikke riktig rett i nøtta! Du må jo si klart å tydelig i fra til han om dette...
Gjest imli Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Håper dette bare er tull... Hvis ikke bør du si fra med en gang, at slik kontrollering ikke blir akseptert. Hvis du er slank så tåler du nok å spise litt usunt i blandt uten at du blir feit. Herregud, for en mann.
Lille Løve Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Ja dette høres jo ut som en sympatisk kar... :hår: Håper du ser hva han gjør meg deg??! Han gjør det til sitt statussymbol og smykke! Han bryr seg tydeligvis ikke om hvordan du har det. Du må fortelle han da, at du føler deg som anorektiker i en konsentrasjonsleir. At han behandler deg som han gjør må han ta ansvar for, men så må også du ta ansvar for deg selv!
Gjest StockDama Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Hadde kjæresten min prøvd seg på noe sånt hadde jeg bare ledd... sånt klarer jeg ikke ta seriøst, kan da umulig mene det? Ta å kjøpe deg masse junk, potetgull, gatekjøkkenmat, sett deg forran tv'n i pysj og hiv nedpå mens du ser en film. Hva kan han gjøre egentlig? Bare lær deg å ignorer de kommentarene totalt, evt svar med samme mynt.
Gjest =tentacle= Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 Sånn holdt jeg på med den forrige kjæresten min også :rødme: Riktignok kunne jeg ikke ta fra ham pålegget siden han er sterkere enn meg, men mine meninger om junkfooden talte Det er helt normalt at du ikke bestemmer over maten og kroppsstørrelsen din lenger. Bare vær glad for at du har en mann som tar ansvar for figuren din
Gjest Nedfall Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 Jees ! TS: Det neste blir vel at han stopper deg ut, og bruker deg som nakkevarmer !
Gjest =tentacle= Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 tentacle: håper du tuller Alle gjestene får trolle, jeg også vil Det er faktisk sant at jeg kommenterte livsstilssaker, men selvfølgelig vet begge hvem som til syvende og sist bestemmer over mat, nikotin, alkohol, trening osv, og hvilken utvikling en vil ha på helse, formnivå og utseende.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #11 Skrevet 12. september 2007 Jeg er sammen med en mann som er så grusomt kontrollerende av og til. Men jeg får ikke ete hva jeg vil. Jeg får ikke ete . Han ser stygt på meg når jeg spiser. Han er en murvegg. Hva betyr "ete"? Jeg synes dette sier mer om deg enn om han. Hva er galt med deg når du er sammen med en slik?
la Flaca Skrevet 12. september 2007 #12 Skrevet 12. september 2007 Huff da. Hva skjer etter 2,4 barn - når du ikke gidder å spise eplebiter lenger. Håper han ikke stikker av da...
Gjest StockDama Skrevet 12. september 2007 #14 Skrevet 12. september 2007 "ete" er det samme som å spise.
caso Skrevet 12. september 2007 #15 Skrevet 12. september 2007 Kjør samme linja tilbake vel. Si at han ikke trenger mer enn 15 kg ekstra.
Mensen Skrevet 12. september 2007 #16 Skrevet 12. september 2007 Ta å kjøpe deg masse junk, potetgull, gatekjøkkenmat, sett deg forran tv'n i pysj og hiv nedpå mens du ser en film. Hva kan han gjøre egentlig? Først lurer du ham i en felle. Foreslå litt frekk sex med håndjern og en sånn rød kule som du stapper i det blide åsynet hans. Når han er bastet og bundet kan du stappe innpå...
Gjest Veronica Mars Skrevet 12. september 2007 #17 Skrevet 12. september 2007 (endret) Først lurer du ham i en felle. Foreslå litt frekk sex med håndjern og en sånn rød kule som du stapper i det blide åsynet hans. Når han er bastet og bundet kan du stappe innpå... Godt forslag! Trådstarter: mannen har et altfor stort behov for å kontrollere deg virker det som, og han bruker humor når han gjør det fordi han vet at slik får han minst motstand. Du får ta en alvorlig samtale med han, snakke med han ordentlig og si at det er du som bestemmer hva du skal spise, du har lov til å ta deg ekstra ost på brødskiva, spise is og til og med godterier, potetgull og brus av og til. Det er forsåvidt greit at kjærester blander seg opp i kostholdet til hverandre hvis det holder på å gå helt over styr, men det er ikke greit å ha stålkontroll, spesielt når det overhodet ikke er behov for det. Du får si til han at hvis du skal ha et slikt kosthold og holde deg helt i form så skal han også det. Hvis ikke har du like stor rett som han til å unne deg usunn mat av og til. Endret 12. september 2007 av Veronica Mars
Mensen Skrevet 12. september 2007 #18 Skrevet 12. september 2007 Jeg tvinger mannen min til å spise grønnsaker, men det er selvfølgelig noe helt annet.
FrizzleSizzle Skrevet 13. september 2007 #19 Skrevet 13. september 2007 Det var noen som lurte på hva "ete" betydde i en annen tråd også... Under forutsetning av at det TS sier er sant; jeg er enig med caso, kjør samme linje med ham. Skal DU gå på diett, skal i hvert fall han, som trenger det! Kast all feit mat ut av huset, ta osten av skiva hans med et smil og fyll opp med salat og Nutrilett.
Gjest imli Skrevet 13. september 2007 #20 Skrevet 13. september 2007 Jeg sier alltid "eta" jeg, på min dialekt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå