Samba Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Kan noen anbefale meg en dyktig fotograf i Oslo. Har lyst til å få noen stilige, festlige,morsomme bilder av barna.
Gjest Gjest_siona_* Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Vi tok bilder hos Fame-fotografene, og var veldig fornøyd. (Men det er forholdsvis dyrt å bestille forstørrelser der sammenliknet med endel andre fotografer.)
Gjest Dalwhinnie Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Hvis du er villig til å ta turen rett utenfor Oslo, er Tonje fotograf i Lørenskog veldig flink. Tar ikke mer enn 20 minutter med bussen som stopper like nedenfor studioet. Var der med vesla da hun var 7 måneder, og er veldig fornøyd med bildene.
Leeloo Skrevet 13. september 2007 #4 Skrevet 13. september 2007 Norstrandsfotografene, veldig dyktige. De har egen hjemmeside sp det er bare å gå inn å kikke. http://www.nordstrandsfotografene.no/
Susan Sto Helit Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 Norstrandsfotografene, veldig dyktige. De har egen hjemmeside sp det er bare å gå inn å kikke. http://www.nordstrandsfotografene.no/ Anbefaler disse jeg også! Litt dyrere enn en del andre, men VELDIG flinke og hyggelige.
*Emma* Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 Jeg syn Eva Rose Furmyr er flink. Tror hun holder til på Grünerløkka. Der får du bla. bildene på cd og kan printe ut selv i ettertid....så slipper du griseprisene til feks Fame
Tvilling76 Skrevet 17. september 2007 #9 Skrevet 17. september 2007 Nordstrandsfotografene. Tok både bildene i forbindelse med vårt bryllup samt av ungene. Kjempefornøyd!
Samba Skrevet 17. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 17. september 2007 ...så slipper du griseprisene til feks Fame Hva koster det hos fame da? Er det vanvittig mye dyrere enn andre steder? :klø:
*Emma* Skrevet 17. september 2007 #11 Skrevet 17. september 2007 (endret) Samba - Jeg vet bare at hos Fame må man komme på visningtime hvor man får se alle de hundrevis av fine bildene de har tatt til rørende musikk (for å få deg til å kjøpe mange). Du får ingen prøvebilder m deg hjem og vil du bestille i ettertid (dvs ikke PÅ timen) koster det MERE pr bilde. De selger visstnok (har jeg fått beskjed om) også BARE bilder i ramme. Ergo kan du ikke selv velge en billig ramme i en vanlig butikk, men må bruke deres dyre. Jeg hører folk som har betalt mange tusen kroner for bilder i "ålreit str" hos Fame. Hos feks EvaRose koster fotograferingen noen tusen, men så kan du printe ut så mange kopier du vil selv hod feks Fotoknutsen etterpå. Endret 17. september 2007 av *Emma*
Gjest Gjest_siona_* Skrevet 17. september 2007 #12 Skrevet 17. september 2007 Det koster ganske mye hos Fame. Som det blir nevn over kan man ikke kjøpe bare forstørrelser, man må kjøpe med ramme. Vi kjøpte fem forstørrelser i 40x40, og dette kom på rundt 20.000 tilsammens Men det vi bestilte var ikke av de rimeligste produktene... Men kjøper man for over 20.000 får man gratis dvd med alle bildene på som man kan forstørre som man vil.
Samba Skrevet 18. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 18. september 2007 Mange tusen for et bilde i ok størrelse, ingen prøvebilder?? Høres jo helt horribelt ut. Og det er ikke sjangs i havet at vi kommer til å bruke 20 000 på bilder, det er sikkert.
Gjest care Skrevet 18. september 2007 #15 Skrevet 18. september 2007 Vi var på fame i bygdø alle og er kjemefornøyd. Vi valgte å kjøpe hele disken til 4700, synes ikke det var så dyrt. Men så er formatet låst til 14*18, men synes det er like greit da bilder større en det sjeldent er så dekorativt.
Samba Skrevet 19. september 2007 Forfatter #16 Skrevet 19. september 2007 "Hele disken til 4700,-"??? :klø: Jeg fikk prislista fra Fame i går, og jeg ser ikke noe "hel disk" for 4700,- Er det da de beste bildene du får kjøpt, som du selv kan printe ut etc?
Siona Skrevet 19. september 2007 #17 Skrevet 19. september 2007 "Hele disken til 4700,-"??? :klø: Jeg fikk prislista fra Fame i går, og jeg ser ikke noe "hel disk" for 4700,- Er det da de beste bildene du får kjøpt, som du selv kan printe ut etc? De har to alternativer for kjøp av bildene på cd/dvd; Man kan enten velge å få hele visningsshowet på cd i skjermkvalitet. Hvor bra det blir om man printer ut disse vet jeg ikke, men jeg ser på filene jeg har fått at de er på rundt 50-100 kb. Denne cd'en kostet 4700, eller man kunne få den gratis dersom man kjøpte for over 10000. Alternativt kan man få en dvd med hele visningsshowet, pluss råmaterialet som er brukt for å lage visningsshowet (altså bildene i høy kvalitet). Da fraskriver Fame seg alle rettighetene til bildene, og man står fritt til å bruke dem som man vil. Jeg ser på dvden min at filstørrelsene her er på rundt 2-3000 kb - altså mye bedre kvalitet enn visningsfilene. Denne dvd'en koster rundt 15000 (husker ikke nøyaktig), men om man kjøper for over 20000 får man den gratis med på kjøpet. Selve fotograferingen pluss et innrammet bilde i 14x18 fikk vi gratis, siden jeg hadde et gavekort fra KK, men ellers koster dette 500 kroner tror jeg.
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2007 #18 Skrevet 8. november 2007 For de som kan litt om foto, er det ikke så vanskelig å se at det ikke er så bra kvalitet på bildene fra fame. De fotograferer kun i jpg istedet for raw. Bare for at ting skal gå fortere, men det går utover kvaliteten. Til og med bildene som er utstilt er av dårlig kvalitet. De har dårlige farger og kontraster. Dette kamuflerer de med å legge til billige effektfiltre i photoshop. Velg heller en fotograf som satser på kvalitet fremfor volum!
Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 9. november 2007 #19 Skrevet 9. november 2007 Anbefaler fotograf Anne Line Biberg i Ski (Ski er kun 20 min. utenfor Oslo) Se nettside http://www.biberg.no/ Hun er veldig dyktig!!!
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2007 #20 Skrevet 9. november 2007 Norstrandsfotografene, veldig dyktige. De har egen hjemmeside sp det er bare å gå inn å kikke. http://www.nordstrandsfotografene.no/ Helt greie bilder, men det lå et bilde under Familie/søsken som jeg syntes var merkelig. To nakne barn som står tett inntil hverandre. Det hadde sikkert sett greit ut hvis barna var trefire år, men disse er da sikkert både seks, syv eller åtte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå