Gå til innhold

Overgangen fra kjærester til samboere

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Heisann

Hvordan gikk overgangen fra å "bare" være kjærester til å bli samboere for dere?

:slåss: eller :hjerter_rundt: ??

Har dere tips til hva man kan gjøre for at det skal bli vellykket? Hvilke feller man bør passe seg for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Økonomi og husarbeide må avklares før man flytter sammen. Disse to er kilden til mye krangling og bor man sammen så blir man litt låst

Skrevet

Det var kanskje litt annerledes for oss, for vi gikk rett fra et avstandsforhold (ulike land til og med) til å bli samboere. Da hadde vi vært sammen 9 mnd. Det gikk helt utmerket, men så var vi jo nærmest desperate etter tid sammen. :) Så lenge man er voksne mennesker og klarer å ordne økonomi, husarbeid og generell hverdag på en ordentlig måte er ikke det noe problem.

Skrevet

:hjerter_rundt: for oss

husker at jeg nesten regnet med at det skulle bli litt krangling og uenigheter, hadde hørt det fra så mange andre. men for oss gikk det helt supert!

en grunn til at det har gått så bra for oss er vel at begge er flinke til å dele på oppgaver og husarbeid. da slipper det i hvertfall å bli urettferdig, eller at en blir sur/misfornøyd. det var ikke noe vi snakket om på forhånd, var egentlig en selvfølge. men er sikkert ikke dumt å ta en prat om sånt før man flytter sammen, for det er jo mange som ender opp med mye krangel etter at de blir samboere..

Skrevet

For oss var det ikke noe problem, men det var en veldig "glidende" overgang. Bodde hos hverandre mer og mer, og til slutt ble det bare mest praktisk å bo på samme plass for å få samla tingene. Har aldri kranglet om husarbeid, vi er ganske enige der. Har vel vært noen diskusjoner rundt økonomi, men aldri slik at det har vært noe problem.

Jeg tror det viktigste er at man kjenner hverandre godt nok. Det er et ganske stort skritt, fra å være kjærester som treffes når det passer (og da kan trekke seg unna når det passer) og til å leve sammen.

Skrevet

Vi fikk et mye bedre forhold etter vi flytta sammen :)

Min kjæreste er kjempeflink til å ta sin del av husarbeid, så alt er bare fryd og gammen <3

Skrevet

For oss gikk det også veldig smertefritt .

Det finnes forresten en annen liknende tråd her på KG som ikke er av altfor gammel dato :)

Skrevet (endret)

Alt falt bare på plass da vi flyttet sammen. Vi kjøpte leilighet sammen, så det var ingen av oss som flyttet inn til den andre, og det er jo en fordel.

Ellers snakker vi godt sammen, og tar lik del i arbeidet som må gjøres (totalrennovering i tillegg til den daglige rydding og vaskingen)

Eneste gangen det neste klikket for meg var da samboeren var arbeidsledig, og jeg kom hjem fra jobben og fant ham foran dataspill - flere dager på rad... Da holdt jeg på å gå opp i limingen, og gav tydelig beskjed om at han fikk løfte på mer enn en finger når han først var hjemme hele dagen (enten gjøre litt mer i forhold til jobb eller pusse opp...). Han tok 'hintet'...

Endret av s.n
Skrevet

Vi flyttet sammen etter et halvt år. Men vi hadde nesten bodd i lag hele tiden før det, han sov hos meg nesten hver natt. Så det ble ganske naturlig at vi flyttet i lag.

Vi flyttet sammen til hans foreldre, der bodde vi to måneder før vi fant oss en plass og leie.

Da vi hadde bodd sammen i et år kjøpte vi oss leilighet i lag, og jeg angrer ikke et sekund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...