Gjest meg? Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Hei! Jeg er en desperat dame som har krusete hår. Jeg har aldri kunnet gått med det løs og bruker ca en time hver dag på å gre det igjennom..dessuten synes jeg ikke at jeg kler det i det hele tatt... Håret mitt er uandlig tykt så det tar ca. 4 timer å rette det ut med rettetang noe jeg ikke har tid til pluss at håret tar noe skade av dette.. synes egentlig at reultatet med rettetang er fantastisk men som sagt tar det alt for lang tid, vet noen der ute om noen relax type/ anitipermanent type som ville fungere fint på mitt hår, og skape et mykt og natulig resultat? Trenger virkelig hjelp!!! PS! Vi ha rett, blankt hår! Ikke bølger, ikke krøller meg rett, glatt hår!
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 PS! Har ikke vanlig nordisk kruset hår siden jeg er halvt fra Elfenbenskysten..
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Hva med kort hår? Jeg har ikke krusete hår, men veldig tykt hår. Og jeg har alltid blitt mest fornøyd med kort hår. Kort hår er enkelt å gre, trenger ikke å rettes og ser som oftest flottest ut på de fleste etter min mening..
Gjest meg? Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Hva med kort hår? Jeg har ikke krusete hår, men veldig tykt hår. Og jeg har alltid blitt mest fornøyd med kort hår. Kort hår er enkelt å gre, trenger ikke å rettes og ser som oftest flottest ut på de fleste etter min mening.. Joa, men har alltid ønsket meg langt fyldig hår
Gjest Elfrida Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Har du vært i salonger der de spesialiserer seg på afrikansk hår noen gang? De kan sikkert komme med et og annet tips. Det å gre håret i en time hver dag høres ut som oppskrift på enda mer krus for meg, men jeg har blondt/nordisk hår med krøller og vet ikke så mye om hvordan svart krusehår oppfører seg. 1
Linda644 Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Hei! Jeg er en desperat dame som har krusete hår. Jeg har aldri kunnet gått med det løs og bruker ca en time hver dag på å gre det igjennom..dessuten synes jeg ikke at jeg kler det i det hele tatt... Håret mitt er uandlig tykt så det tar ca. 4 timer å rette det ut med rettetang noe jeg ikke har tid til pluss at håret tar noe skade av dette.. synes egentlig at reultatet med rettetang er fantastisk men som sagt tar det alt for lang tid, vet noen der ute om noen relax type/ anitipermanent type som ville fungere fint på mitt hår, og skape et mykt og natulig resultat? Trenger virkelig hjelp!!! PS! Vi ha rett, blankt hår! Ikke bølger, ikke krøller meg rett, glatt hår! Jeg syns du skal gå til frisøren å spørre hva som kan bli gjort. De kan sikkert få det rett og at det varer. I tillegg vil jeg anbefale denne serien
Sjokoladebiten Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 Har selv akkurat slikt hår som du beskriver. Umulig å få til noe med det, og det er tjukt og uhåndterlig. Klippet det kort for ca et år siden. resultatet var en ordentlig afro Det var enkelt og greit å ha, men vil jo egentlig som deg, ha langt, vakkert hår :rødme: Du bør dra til en afrosalong og få tatt en relaxer i håret ditt. Dette sliter ganske mye,men er bedre enn å rette det ut hele tiden. Relaxeren er en slags krem som får håret til å rette seg ut.
Ce'Nedra Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 (endret) Ei venninne av meg med afrohår tar antipermanent hos afrofrisør. Edit: Vet om ei annen som tar extensions over afrohåret sitt der jeg tar extensions. Nå har hun sort, langt fint hår etter at hun tok extensions. Hvis du bor i Oslo, finnes det flere salonger som tar både antipermanent eller extensions. http://www.vgb.no/13336/ Sjekk det nestøverste bildet. De har egentlig afrohår, men tar extensions som dekker over det. Endret 12. september 2007 av Ce'Nedra
Gjest keiko Skrevet 28. januar 2008 #9 Skrevet 28. januar 2008 Hei....Jeg er er en gutt fra Oslo og kjenner meg i gjenn ved dette problemet...Et ønnske om ett rett hår...Jeg selv bruker fra tid til annen Relax selv...Oppsøk en av de salongene....Du kan enten gjøre det der for en sum penger eller vær din egen frisør...Ta forhåndsreglene på pakka alvorlig...følg bruksannvisningen nøye...Så skal det gå bra...Og du sparer masse penger og lærer deg å mestre teknikken.....Jeg har gjort det og det går bra...Lykke til..Jeg skal selv gjøre det i dag..Har ikke vasket håret på 3 dager og jeg er klar...Peace..Straight out..hehe
Munachimso Skrevet 28. januar 2008 #10 Skrevet 28. januar 2008 (endret) Sjekket denne siden? http://www.mixedchicks.net/ Oops, så nå du ville ha helt rett hår.. Har du tenkt på weaves? Ta deg en tur innom en afrosalong du, og få tips og råd Endret 28. januar 2008 av Munachimso
suha2 Skrevet 23. februar 2016 #11 Skrevet 23. februar 2016 (endret) Jeg vet ikke helt om du forsatt har samme problem, men hvis du er en som er desperat fordi du har krusete hår,Umulig å få til noe med det, og det er tjukt og uhåndterlig. Prøv http://afribys.no sine hår produkter som Black african soap mask, kinky-curly knot today, Cream of nature -perfect 7 leav-in conditoner, shea moisture moisture detangler. Produktene er økologiske og virker veldig bra på kinky, afro, krøllete og sånn type hår.Dessuten kan du får kjøpe curl formers så slipper du å bruke tang på håret som ødelegger håret, Endret 23. februar 2016 av suha2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå