Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 vi har fått nye naboer. jeg har ikke møtt de, men hører de godt - de er en liten familie. ungen høres fra kl 7 om morgenen, da er det DUNK-DUNK i golvet. kjenner at jeg begynner å bli sprø av lydene, eller dunkene, for det er ikke annen bråk altså. iom at jeg ikke har hilst på de blir det litt ekkelt å ringe på, si hei og velkommen, kan dere roe egget litt? men jeg MÅ si fra, på en eller annen måte. tenkte kanskje å skrive en lapp og legge i postkassa, og underskrive med navn seff. men hva skriver jeg? vil ikke være ufin, og det blir fort feil når jeg buser fram. det er ikke bare ungen som hopper og spretter, i alle fall dunker det jævlig når de voksne går også.(i skoletiden) åh, jeg savner den gamle naboen min! en mann på 50 år, hørte aldri et knyst. men nå, dunk-dunk-dunk fra morgen til kveld. hjelp!
Gjest HB Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Kan du ikke ta kontakt å ønske dem velkommen til nabolaget, og samtalens løp gjøre dem oppmerksom på at det er veldig lytt gjennom etasjeskillet? Tror en lapp i postkassen blir for "feigt" når du aldri har snakket med dem. Kanskje de aldri har bodd over noen og dermed ikke tenker på at de tramper. Hilsen Lille meg
Gjest Elfrida Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Det må være greit å gjøre noe a la det HB, sier. Ønsk dem velkommen og på en så hyggelig måte som mulig spørre om de har lagt merke til hvor lytt det er...noe om at du merker forskjell på å ha en enslig voksen mann som nabo og en barnefamilie. Ikke så lett å gjøre det på en måte som ikke forsurer naboforholdet, enkelte er utrolig var for kritikk.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 joa, jeg kan ønske de velkommen, men det er liksom ikke MEG. tror det vil lyse lang vei hva jeg EGENTLIG vil si... vanskelige greier. men kan man ikke være litt feig da, med en lapp? rett på sak på en ok måte. kjedelig hvis vi kommer på kant fra dag 1 da men...
Gjest Piper Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 (endret) De må få lov til å bevege seg i sitt eget hjem, for det er nok bare deg som har vært vant til å ha det stille rundt deg. Men er det mye bråk sent på kvelden og på natten, da kan du få lov til å klage. Men så lenge det er mellom 7-22, har du pent lite du skulle ha sagt. Og jeg ville ikke klaget på naboene for noe slikt. Kanskje de pusser opp også, for det er ganske mange som gjør det med en gang man flytter til et nytt sted. Men ejg tror heller det er du som er vant til å ha ro rundt deg, og derfor reagerer du så kraftig på dette. Min søster fikk klage av naboen sin en gang, og det var fordi mine barn var på besøk og holdt på med byggeklosser. Mannen under henne tålte rett og slett ikke lyder, og klaget for den minste lille ting. Og det var fordi han var vant til at det var rolig når min søster var der alene, men de få gangene barna mine var der ble det litt ekstra bråk som han rett og slett ikke tålte. Men bor man i hus med flere leiligheter må man tåle litt støy fra naboene, og spesielt på dagtid. Og klokken 7, selv om enkelte ikke starter dagen sin før mange timer senere Endret 12. september 2007 av Piper
Gjest s.n Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Å skrive en lapp blir altfor feigt - da blir du 'hun sure' uansett... Synes du skal snakke med dem, og gi de en sjange til å forklare seg, og eventuelt beklage seg. Jeg hadde syntes det var vanskelig å beklage meg til en person som bare la en lapp i postkassen min!! Kanskje du kan forslå at de ikke bruker tøfler inne? Eller at de skaffer seg noen tepper (kanskje de ikke har fått alt på plass enda).Aav og til kan det være greit for foreldrene og kunne 'skylde på' naboen overfor barna - si at de må roe seg fordi det høres så godt his naboen. Vi bruker det hjemme hos oss, så mini lærer seg å ta hensyn.. Kanskje du ikke vil irritere seg så mye over ungene sitt bråk når/hvis du blir kjent med dem...? Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 takk for svar. jo, kanskje jeg må gi de en sjangs, og håpe at det kommer noen tepper som demper lyden. jeg er vant til lyder, men ikke dunk-dunk-dunk i ett. det er virkelig kjipt å bli vekket på den måten. sønnen min våkner et kvarter senere, så det er ikke det at jeg skal ligge og dra meg. ja, for jeg har også barn, men har ikke fått klager. dessuten er han en lettvekter.. og så vil jeg si fra hvis han hopper og ramler "unødvendig", eller veldig mye. tror jeg.
pellegrino Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 Jeg har hatt samme problemet... Da jeg hilste på dem første gangen klarte jeg å vri samtalen over i husets alder og hvor lytt det var mellom oss naboene. Og spurte selvfølgelig om DE hadde blitt plaget av at JEG hadde gått i trappene og hatt tv'n på litt høyt om kveldene. For de FORRIGE naboene mine hadde nemlig klagd over akkurat det *ehm...kremt* Det ble faktisk litt bedre etter det!
Kathja Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 Enig i den "ønske velkommen, og nevne at det er lytt i en bisetning", høflig og du får sagt det du vil =) Om det ikke er helt deg å hilse velkommen, vel... Det vet ikke de Ikke gi lapp, det blir for dumt. Hadde jeg fått en slik lapp i postkassa hadde jeg gitt en lang f i den
Gjest vimselot Skrevet 13. september 2007 #10 Skrevet 13. september 2007 Dilemma, vanskelig å banke på døra og si at nå må barnet slutte å gråte!. Kan være f.eks. kolikk, allergi, aner ikke, men... Hadde vært noe mer enkelt, om de voksne bråket. Det er ikke sikkert de er klar over hvor lytt det er i det hele tatt, dvs. om de bor over deg og går inne med sko... Da kan du si fra, men det går fint an å si fra til naboer uten å være sint. Du kan jo også markere hvor lytt det er, ved å skru opp lyden på musikken osv. men det beste er å si fra. Ang. barn som gråter, kan de vel ikke gjøre så mye, men barn blir jo eldre og gråter ikke så mye da mer, bortsett fra at de kan lage støy, ja...
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2007 #11 Skrevet 13. september 2007 ja, men barnet her gråter ikke, men hopper og springer - dunk-dunk. jaja. tenker jeg prøver meg på den taktikken du brukte pellegrino, og satse på at det går bra!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå