Gjest Gjest_Max_* Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Jeg har en kamerat som fikk en datter med sin kone for 2 1/2 år siden. Etter at barnet ble unnfanget, har hans kone nektet å ha sex med ham. Hun føler seg dårlig, har smerter, er trøtt osv. osv. osv. Hun vil heller ikke gi ham oralsex eller onanere ham. Min kamerat har blitt tiltagende frustert over dette, og nå i sommer begynte han å gå til prostituerte. Hans frustrasjoner har blitt mindre, og det går bedre på hjemmebanen. Han kommer aldri til å si dette til sin kone. Han har kvaler over det han holder på med, men jeg mener at det egentlig er konas feil, og at han på en måte tvinges til å gå til andre kvinner. Min kamerat er 25 år, frisk og viril. Hva synes dere ? Er det "utroskap" når situasjonen på et vis er påtvunget ham ?
Gjest Piper Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Så lenge han går bak ryggen på konen, er det utroskap. Han burde snakket med henne og forklart henne hva dette gjorde med henne, og ønsker ikke hun å ha sex i det hele tatt kunne han og konen blitt enig i at han fikk sex av andre. Men det er utroskap det han driver på med nå
Gjest Corto Maltese Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 om man er gift eller sammen med noen. Og har sex med en annen en den man er sammen med eller gift med. Så er du utroskap uansett om den man er sammen med ikke vil ha sex. det er utroskap så enkelt er det
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Situasjonen er da på inget vis tvunget på ham. Han kunne forsøke å snakke med sin kone om hvorfor hun ikke ville og forsøke å forstså henne og løse problemet sammen, slik kan ta tid men i et samliv går ting opp og ned. Han kunne foreslå samlivsterapi, sexolog, lege, medisiner eller hva som helst annet enn å gå til andre damer. Fungerer ikke dette kunne han gått fra hene. Å leve sammen med henne innbærer å leve uten sex, vil han ikke det må han gå fra henne. Sex er ingen menneskerett.
Dalila Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Han er utro ja. Herregud. Hvis ekteskapet er uutholdelig får han ta det opp med kona, så får de i fellesskap finne ut hva de skal gjøre. Å si at kona driver noen til å vær utro er bare patetisk. Da får han i alle fall være mann nok til å fortelle henne hva han driver med.
Gjest Elize Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Dette minner da virkelig om utroskap. Hadde jeg vist dette hadde jeg sakt at enten må han si det til sin kone, ellers så hadde jeg. Et forhold handler da virkelig ikke bare om sex, selv om det er en viktig del av det. Uansett om han får sex av en prostituert eller een annen han betaler for sex er det utroskap. Å løgner og ting man prøver å skjule kommer alltid frem i dagens lys.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 Dette minner da virkelig om utroskap. Hadde jeg vist dette hadde jeg sakt at enten må han si det til sin kone, ellers så hadde jeg. Et forhold handler da virkelig ikke bare om sex, selv om det er en viktig del av det. Uansett om han får sex av en prostituert eller een annen han betaler for sex er det utroskap. Å løgner og ting man prøver å skjule kommer alltid frem i dagens lys. Jeg synes det er helt greit å få seg noe et annet sted når kona nekter. Men han burde jo helst skille seg fra henne, fort som f...
Gjest Blondie65 Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 Det som gjør dette til utroskap er ikke at han er sammen med andre men at det er noe han gjør uten at hun vet om det. Et par gjør en avtale om å leve sammen og det er de som setter grensene for sitt forhold. Alt man gjør bak ryggen til sin partner er da utenfor grensene, og når det er sex inne i bildet er det da utroskap. Jeg forstår selvsagt at mannen er frustrert, men dette burde vært løst ved dialog og eventuelt brudd slik at begge var fri til å gå videre. Hvordan ville han likt det hvis hun hadde gått utenfor deres grenser for å bli tilfredsstilt?
Gjest Gjest_AlmaCity_* Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 Har de virkelig ikke hatt noe sex på 2 år?? Da er det jo definitivt veldig merkelig om de ikke har snakket skikkelig ut om det... Hvis det hadde vært jeg som nektet i 2 år til en mann i sin beste alder...Vel, jeg hadde faktisk hatt forståelse for et evt utroskap akkurat da...
Nabodama Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 Jeg har en kamerat som fikk en datter med sin kone for 2 1/2 år siden. Etter at barnet ble unnfanget, har hans kone nektet å ha sex med ham. Hun føler seg dårlig, har smerter, er trøtt osv. osv. osv. Hun vil heller ikke gi ham oralsex eller onanere ham. Min kamerat har blitt tiltagende frustert over dette, og nå i sommer begynte han å gå til prostituerte. Hans frustrasjoner har blitt mindre, og det går bedre på hjemmebanen. Han kommer aldri til å si dette til sin kone. Han har kvaler over det han holder på med, men jeg mener at det egentlig er konas feil, og at han på en måte tvinges til å gå til andre kvinner. Min kamerat er 25 år, frisk og viril. Hva synes dere ? Er det "utroskap" når situasjonen på et vis er påtvunget ham ? Han er selvsagt feilfri oppi dette? Alt er "egentlig" konas skyld? Og han er "på et vis" tvunget til å være utro? Ja ja, håper han blir voksen nok til å se at det alltid er to sider av en sak. Kanskje han rett og slett har oppført seg sånn at kona ikke ser noen som helst grunn til at hun skal legge to fingre i kors for å tilfredsstile ham? Men er vel ikke i stand til å se at han selv også kan være en medvirkende årsak til konas uvillighet.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #11 Skrevet 12. september 2007 Han er selvsagt feilfri oppi dette? Alt er "egentlig" konas skyld? Og han er "på et vis" tvunget til å være utro? Ja ja, håper han blir voksen nok til å se at det alltid er to sider av en sak. Kanskje han rett og slett har oppført seg sånn at kona ikke ser noen som helst grunn til at hun skal legge to fingre i kors for å tilfredsstile ham? Men er vel ikke i stand til å se at han selv også kan være en medvirkende årsak til konas uvillighet. Hurra, endelig et innlegg som plasserer skylden der den selvsagt hører hjemme - hos mannen ! Jeg synes denne mannen burde henges i nærmeste tre, fordi han ikke ofrer seg 110% for kona til evig tid.
Nabodama Skrevet 12. september 2007 #12 Skrevet 12. september 2007 Hurra, endelig et innlegg som plasserer skylden der den selvsagt hører hjemme - hos mannen ! Jeg synes denne mannen burde henges i nærmeste tre, fordi han ikke ofrer seg 110% for kona til evig tid. Se nå litt nyansert på det da. Det er vel ingen som snakker om at noen menn skal ofre seg 110% for kona. Men denne mannen legger jo all skyld på kona for at han er utro med prostituerte, og det er intet annet enn ansvarsfraskrivelse på skyhøyt nivå. De fleste kvinner eller menn som opplever at partneren ikke vil ha sex, prøver da å finne ut hvorfor. Denne dama uttrykker jo at hun er sliten, har smerter osv. Ok, da er en del av årsaken til at hun ikke vil ha sex avklart. Men har de problemer i forholdet seg i mellom, er det naturlig at begge prøver å finne ut av årsaker, og hva man kan gjøre med det. Som regel har begge skyld i problemene, ikke bare kona, som den utro mannen påstår.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #13 Skrevet 12. september 2007 Har de virkelig ikke hatt noe sex på 2 år?? Da er det jo definitivt veldig merkelig om de ikke har snakket skikkelig ut om det... Hvis det hadde vært jeg som nektet i 2 år til en mann i sin beste alder...Vel, jeg hadde faktisk hatt forståelse for et evt utroskap akkurat da... Det hadde ikke jeg! Han hadde hatt min sympati ved brudd, men ved å gjøre konas (manglende) handlinger til en unnskyldning for utroskap...? Absolutt ikke!
Mann 42 Skrevet 12. september 2007 #14 Skrevet 12. september 2007 Det blir jo litt både, og ,og ikke, dette. Personlig kunne jeg ikke under noen omstendighet tenkt meg å gå lenge uten sex. To år ville være utenkelig. Men ens partner er jo mer enn bare en sexpartner. Min kjæreste er min beste venn, jeg kan ikke helt se for meg livet uten henne. Og sånn er det kanskje også for din kompis. Dessuten har de barn sammen. Utroskap virker for meg som en løsning på problemet, og ved å gå til en prostituert, så slipper han jo også at det er en "annen kvinne" som presser ham for at han skal tilbringe tid med henne, skille seg, etc, etc. Dessuten er han rimelig sikker på at den dagen han velger å kutte det ut, så er det over. Ingen nattlige telefoner, stalking, ryktespredning, etc. Det er jo betenkelig å holde hemmeligheter for sin kone, men det kan jo også være en måte å holde forholdet sammen på. Denne mannen står jo i en stilling der det blir galt uansett hva han gjør. Kanskje han har valgt den beste løsningen.
omoya Skrevet 12. september 2007 #15 Skrevet 12. september 2007 Hun er sikkert sliten og stressa. Kanskje hun blir mer tiltrukket av ham og villig hvis mannen hjelper til litt mer hjemme...? Og ja, det er utroskap hvis han skammer seg og ikke har guts nok til å fortelle kona om det. Da vet han inni seg at hun ikke vil tolerere det.
waco Skrevet 12. september 2007 #16 Skrevet 12. september 2007 Det som er litt rart her er at ingen kvinner synes det er merkelig å drive sexnekt i to år. Skamme dere burde dere, når dere ikke en gang evner til å prøve å vise forståelse. Er det liksom greit å nekte elskov mot en man elsker? Jeg tror dere jenter tenner på å plage menn. At det liksom er riktigst og greiest når dere gjør som dere vil uten å forstå at alt dere gjør skaper konsekvenser hos andre. Hvorfor er dere så enige i at det er allright å være slem mot mannen? At det dere føler at det er korrekt oppførsel å nekte en man er glad i litt omtanke og bekreftelse? fysj a meg, jeg blir lettere sjokkert over holdningene deres.
Nabodama Skrevet 12. september 2007 #17 Skrevet 12. september 2007 Det som er litt rart her er at ingen kvinner synes det er merkelig å drive sexnekt i to år. Skamme dere burde dere, når dere ikke en gang evner til å prøve å vise forståelse. Er det liksom greit å nekte elskov mot en man elsker? Jeg tror dere jenter tenner på å plage menn. At det liksom er riktigst og greiest når dere gjør som dere vil uten å forstå at alt dere gjør skaper konsekvenser hos andre. Hvorfor er dere så enige i at det er allright å være slem mot mannen? At det dere føler at det er korrekt oppførsel å nekte en man er glad i litt omtanke og bekreftelse? fysj a meg, jeg blir lettere sjokkert over holdningene deres. Nei, det er ikke greit å drive sexnekt i to år. Slett ikke. Men det er ikke greit å legge ALL skyld for sin utroskap på kona heller. Jeg reagerer på at mannen fraskriver seg ansvar for det han gjør. Men jeg reagerer helt klart på at kona ikke har villet ha sex på noen som helst måte i to år også. Det er aldeles ikke rett å nekte en man er glad i og elsker litt omtanke, bekreftelse og kos. Og det tror jeg ikke det er mange som gjør heller. Og da kan man begynne å lure på om kona er så glad i denne mannen lenger. De er to om å være skyld i problemene, og da burde begge (inkl kona) gjøre en innsats for å løse dem på en ok også.
mamut75 Skrevet 12. september 2007 #18 Skrevet 12. september 2007 hehe ... jeg er også av den oppfatning av at en part i et forhold som ikke vil ha sex med den andre på en god stund , mer eller mindre ber om bråk siden den parten som nektes sex i selve forholdet fremdeles har seksuelle behov , og siden vi nå engangikke lever i Kardemomme by sannsynligvis før eller siden VIL gå lei av å aldri få no . Er allikevel enig med blondie i at det blir galt dersom man ikke tar det opp med partneren før en går og har sex med andre . Når man har sex med andre pådrar man seg jo en viss risiko i forhold til sexuelt overførbare sykdommer , som jeg mener man ikke har rett til å eksponere sin partner for , uten at denne også har akseptert risikoen . Mange tror at man kan beskytte seg selv 100 % fra sexuelt overførbare sykdommer ved bruk av kondom , men dette er desverre ikke tilfelle da både kjønnsvorter og Herpes kan smitte selv ved bruk av kondom . Ja , det er utroskap så lenge han ikke tar det opp med sin fru , men nå er det jo litt i seneste laget for ham å fortelle henne det siden hun sikkert blir langt fra lykkelig av å få høre at mannen har hatt sex med en prostituert ..
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #19 Skrevet 12. september 2007 Det blir jo litt både, og ,og ikke, dette. Personlig kunne jeg ikke under noen omstendighet tenkt meg å gå lenge uten sex. To år ville være utenkelig. Men ens partner er jo mer enn bare en sexpartner. Min kjæreste er min beste venn, jeg kan ikke helt se for meg livet uten henne. Og sånn er det kanskje også for din kompis. Dessuten har de barn sammen. Utroskap virker for meg som en løsning på problemet, og ved å gå til en prostituert, så slipper han jo også at det er en "annen kvinne" som presser ham for at han skal tilbringe tid med henne, skille seg, etc, etc. Dessuten er han rimelig sikker på at den dagen han velger å kutte det ut, så er det over. Ingen nattlige telefoner, stalking, ryktespredning, etc. Det er jo betenkelig å holde hemmeligheter for sin kone, men det kan jo også være en måte å holde forholdet sammen på. Denne mannen står jo i en stilling der det blir galt uansett hva han gjør. Kanskje han har valgt den beste løsningen. Fint innlegg, jeg er helt enig med deg. Denne karen har funnet en løsning som fungerer, selv om han sikkert har det vanskelig. Jeg hadde skilt meg fra en sånn kone, det går ikke an med generell sex-nekt i årevis fordi man er "sliten". Jeg vet ikke om kvinnene på KG er spesielt sære, men det virker ikke som dere har særlig sympati for menn overhodet. Dere krever mye, men skal ikke yte noe tilbake. Alle innlegg vinkles automatisk dithen at det er mannen som gjør noe galt. Sex-nekt fra kona i 2 1/2 år ? Da er det sikkert HAN som må ta seg sammen !
Nabodama Skrevet 12. september 2007 #20 Skrevet 12. september 2007 Fint innlegg, jeg er helt enig med deg. Denne karen har funnet en løsning som fungerer, selv om han sikkert har det vanskelig. Jeg hadde skilt meg fra en sånn kone, det går ikke an med generell sex-nekt i årevis fordi man er "sliten". Jeg vet ikke om kvinnene på KG er spesielt sære, men det virker ikke som dere har særlig sympati for menn overhodet. Dere krever mye, men skal ikke yte noe tilbake. Alle innlegg vinkles automatisk dithen at det er mannen som gjør noe galt. Sex-nekt fra kona i 2 1/2 år ? Da er det sikkert HAN som må ta seg sammen ! Vi vet iallefall ikke hvorfor det er sånn, men en grunn er det jo. Hadde det vært meg som ikke ville ha sex, hadde jeg tatt ut skilsmisse lenge før det var gått to år, av hensyn til både mannen og meg selv. For min del, ville det da ha vært noe riv ruskende galt med følelsene. Forøvrig hadde ikke mannen min funnet seg i det heller, så om jeg ikke hadde gått, så hadde han gjort det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå