Gjest Hmmm Skrevet 2. april 2003 #1 Skrevet 2. april 2003 Jeg skal gå ned fem kilo, sier det til min mann. Hva gjør han; jo- han kjøper rekesalat (han spiser det ikke selv, men vet at jeg elsker det...) og snacks. Prøver han å sabotere slankinga mi? :o (Jeg kan fint gå ned fem kilo og ennå ha litt å ta i...) Dette gjør han hver gang jeg nevner at jeg skal gå ned i vekt... forøvrig sier han jeg er fin som jeg er, men jeg vil ned til min trivselsvekt.
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2003 #2 Skrevet 2. april 2003 La vær å si til ham at du har tengt å gå ned i vekt. Gjør det du føler for selv og vis at du klarer uten hans sabotering. Eller la vær å spis rekesalaten. Kjøp det du ønsker å hold deg til det. Vær egen, og ikke vis at du er svak. Stå på jente, dette klarer du!
Gjest Kinga Skrevet 2. april 2003 #3 Skrevet 2. april 2003 ja...hmmm... Delikat sin "Skalldyrsalat" med max 5% fett kan jo være et smakfullt alternativ til vanlig rekesalat. Vibeke
Gjest Duchess Skrevet 2. april 2003 #4 Skrevet 2. april 2003 Det er lettere sagt enn gjort det, å skulle holde seg unna når slik mat settes fram når hun vil slanke seg. Det er ikke lett å slanke seg fra før om ikke diverse fristelser skal viftes under nesa på deg i tillegg.
Gjest Kinga Skrevet 2. april 2003 #5 Skrevet 2. april 2003 Jeg fatter ikke helt problemet her, jeg. Hva med å humoristisk anklage din mann for sabotasje, Hmmm, for deretter å erklære rekesalaten for uønsket i kjøleskapet under slankeperioden? Forøvrig vil han sikkert gjøre deg glad, da han vet du liker rekesalat. Og å unne seg litt rekesalat i ny og ne, selv under omlegging av livsstil og matvaner, gjør ikke at man ikke klarer å ta av 5 kilo. Vibs
Gjest Poirot Skrevet 2. april 2003 #6 Skrevet 2. april 2003 Sånn er "min " også. Da ligger det gjerne tonnevis med sjokolade etc i skapet, selv om hn sier han skal la være. Jeg kan nok bli lettere irritert pga det, i og med at jeg har så LIIITEN viljestyrke.
Gjest Embla s Skrevet 2. april 2003 #7 Skrevet 2. april 2003 ..eller kanskje det rett og slett betyr at han ikke syns du skal bli tynnere? ..eller han har kjøpt inn av gammel vane.. (du vet, han hørte ikke ordentlig etter da du sa du skulle slanke deg, eller han hørte deg, men tenkte ikke på det i butikken). Spør ham hvorfor du Ps: Det er bra å kose seg litt innimellom slankingen også, da holder du ut lenger, vet du! Lykke til!
@lfa Skrevet 2. april 2003 #8 Skrevet 2. april 2003 Sambo er også sånn... Med en gang jeg nevner slanking, begynner han å furte han fordi han tror at det er synonymt med "ikke-noe-mat-i-huset-i-det-hele-tatt". Attpåtil blir han såå godtesyk, disker opp med god mat og, ja, det kan virke som han prøver å sabotere hele greiene. Men det er jo jeg som spiser det han dukker opp med, da... Kan ikke skylde på ham der... Skulle ønske han faktisk kunne høre på meg når jeg sier at jeg vil ned i trivselsvekt.
Gjest Hmmm Skrevet 2. april 2003 #9 Skrevet 2. april 2003 Vi kjøper ikke rekesalat til vanlig, det er sakens kjerne. Men to ganger har han gjort det i forbindelse med min uttalelse om at jeg skal gå ned i vekt... tror ikke det er vondt ment, er nok kanskje en måte å vise sin mening... :o Men det gjør at jeg får en veldig dårlig start og motivasjonen daler et par hakk, etter at jeg har gumlet fet salat i stedet for vanlig pålegg. Ikke kan jeg kjefte på ham heller. Men ser at han har vært og tatt av rekesalaten selv, etter at jeg sa at jeg nekter å spise hele pakka (for det kan jeg finne på... :oops: ) Vel. I den store sammenhengen har det lite å si; men jeg får tie klokelig heretter.
Musemor Skrevet 3. april 2003 #10 Skrevet 3. april 2003 Eller kanskje han ikke har peiling på slankemat og tror dette er sunt (man vet jo aldri, det heter jo rekeSALAT )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå