Gjest nextlife Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Har mest lyst å leie ei flott suite på hotell :love: få fred, bli oppvartet o.s.v. Men, så har vi da huset fullt av folk (barna våre, 11 og 18) og noen av de tilreisende, tror faktisk at husholdninge inneholder 12 stk denne helgen (inkl oss), hjelp, slippe alle disse løs i huset mitt mens jeg er bort, tror ikke det, nei Tror vi må "utsette" bryllupsnatta, rett og slett. Hvilke planer har dere andre for denne delen av bryllupet (tenker da på teknisk, ikke personlig gjennomføring )
Lilywhite Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Har mest lyst å leie ei flott suite på hotell :love: få fred, bli oppvartet o.s.v. Men, så har vi da huset fullt av folk (barna våre, 11 og 18) og noen av de tilreisende, tror faktisk at husholdninge inneholder 12 stk denne helgen (inkl oss), hjelp, slippe alle disse løs i huset mitt mens jeg er bort, tror ikke det, nei Tror vi må "utsette" bryllupsnatta, rett og slett. Hvilke planer har dere andre for denne delen av bryllupet (tenker da på teknisk, ikke personlig gjennomføring ) Skjønner du blir litt stresset av at det er så mange som skal bo hos dere, men de klarer seg nok fint alene Vi skal leie hotellrom/suite
Gjest Piper Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Vi var hjemme, men vi nektet andre å sove over hos oss. Vi og barna koste oss dagen etter, og det er jeg glad for.
Leo Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 De gangene jeg har vært i bryllup eller giftet meg selv, har aldri tilreisende losjert hos brudeparet. Jeg trodde, sikkert i min enfoldighet, at det nærmest var en gyllen regel at brudetparet skulle få være i fred i sitt eget hjem disse dagene. Ett sett "selvgående" besteforeldre eller en tante som "barnepike" kunne jeg vel ha godtatt, men åtte stykker! No way! Nå er vel dette allerede organisert, så var jeg deg/dere, ville jeg ha gitt f***, bedt gjestene passe seg selv og barna og overnattet på hotell.
Arkana Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Vi var hjemme hos oss selv, til tross for at både Mamma, svigerfar og to av søsknene våre bodde hos oss. Det var behagelig å bare gå opp og legge seg sent på natten (vi var uansett altfor slitne og mette av inntrykk til å orke noen som helst form for aktivitet, men familie i huset har aldri stoppet oss før) og det var enda koseligere å ha felles frokost neste morgen. Uansett synes jeg ikke du skal være redd for å overlate gjestene til seg selv, alle skjønner om brudeparet vil ha første natt på hotell.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Det var noen som "var nødt" til å bo hos oss, så da var det uaktuelt for oss å sove hjemme. Bryllupsnatta ville vi ha i fred! Vi bodde på hotell, og det var veldig koselig. Godt å være for seg selv til å snakke om alle inntrykkene i løpet av dagen, og til å gjøre andre ting det er greit å gjøre alene God frokost på rommet var også deilig! Sen utsjekking er et must :søvn:
Gjest Brud2008 Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 og til å gjøre andre ting det er greit å gjøre alene hehe...jeg regner med å ha tante rød på bryllupsnatta, så det blir ekstremt kjipt da
Gjest Elize Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 Jeg regner med at vi skal ha hotellrom. Suite er altfor dyrt. Og for oss er et hotellrom fint nok i massevis:)
bunadbrud Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 jeg lurer VELDIG på hvordan vi skal løse det. vi er studenter, og skal når bryllupet står bo på Ås, men kommer begge fra rogaland. han har ikke lyst til å leie hotellrom, men heller ikke lyst til å some hjemme hos noen av foreldrene våre. det siste har heller ikke jeg lyst til... så jeg vet ikke hva vi skal finne på - sove i telt kanskje
Gjest ytt Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 hehe...jeg regner med å ha tante rød på bryllupsnatta, så det blir ekstremt kjipt da Eeeh... Du skal ikke gifte deg før 2008? Da går det vel an å planlegge å unngå mensen den dagen...
Piglet Skrevet 12. september 2007 #11 Skrevet 12. september 2007 Vi er hjemme, dog uten gjester. Vi regner med på å være med på festen hele kvelden og skal ha brunch kl. 10, og da syntes vi det var tullete å bruke penger på fint hotel for de få timene. Prioriterer bryllupsreisen istedet. Piglet
kamela Skrevet 12. september 2007 #12 Skrevet 12. september 2007 Har mest lyst å leie ei flott suite på hotell :love: få fred, bli oppvartet o.s.v. Men, så har vi da huset fullt av folk (barna våre, 11 og 18) og noen av de tilreisende, tror faktisk at husholdninge inneholder 12 stk denne helgen (inkl oss), hjelp, slippe alle disse løs i huset mitt mens jeg er bort, tror ikke det, nei Tror vi må "utsette" bryllupsnatta, rett og slett. Hvilke planer har dere andre for denne delen av bryllupet (tenker da på teknisk, ikke personlig gjennomføring ) Få noen av gjestene til å overta ansvar for hus og barn og ta inn på hotell!
Stine66 Skrevet 12. september 2007 #13 Skrevet 12. september 2007 Den natta skal vi bo på hotellrom ja! Blir liksom ikke det samme å utsette bryllupsnatta, vil tro at stemningen er spesiell etter bryllupet, og den stemningen kan man ikke bare ta igjen en annen dag. Har ikke giftet meg, men har vært i bryllup et par ganger sammen med min man2be, og synes stemningen har vært fin etter bare å ha vært gjest i bryllup, blir romantisk av det
Branna Skrevet 12. september 2007 #14 Skrevet 12. september 2007 Vi har leid brudesuiten på hotell! Har aldri hatt luksusen av å sove sammen på hotell før, og i hvert fall ikke med boblebad! Så det blir deilig. Jeg synes dere skal unne dere den natta på hotell, gjestene forstår det helt sikkert.
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 12. september 2007 #15 Skrevet 12. september 2007 Eeeh... Du skal ikke gifte deg før 2008? Da går det vel an å planlegge å unngå mensen den dagen... Enig, hva er problemet da, liksom. Når man skal gifte seg og har invitert masse folk til å bo i huset sitt samtidig som en selv skal være der bryllupsnatten, har man egentlig lagt opp til det selv...Kunne de ikke ha blitt innkvartert andre steder?
Gjest nextlife Skrevet 12. september 2007 #16 Skrevet 12. september 2007 (endret) jeg lurer VELDIG på hvordan vi skal løse det. vi er studenter, Hvis "studentøkonomi" er årsaken til at han ikke vil leie hotellrom, ønsk dere det i bryllupsgave, hvis det er det å bo på hotell som ikke frister, slå opp en lavvo på et øde sted, bål....., tenk så romantisk. Om så, dra et par gode madrasser og dyner med dere (evt få forloverne til å gjøre det for dere!) Edit :skrivefeil Endret 12. september 2007 av nextlife
Gjest Gjest_Lotte_* Skrevet 12. september 2007 #17 Skrevet 12. september 2007 jeg lurer VELDIG på hvordan vi skal løse det. vi er studenter, og skal når bryllupet står bo på Ås, men kommer begge fra rogaland. han har ikke lyst til å leie hotellrom, men heller ikke lyst til å some hjemme hos noen av foreldrene våre. det siste har heller ikke jeg lyst til... så jeg vet ikke hva vi skal finne på - sove i telt kanskje Hei, Da min kusine gifta seg tok hun brylluppsnatta i lavvo i skogen. Dette var en varm sommernatt, så temperaturen var inget problem. Hun er dog utprega naturmenneske, og gjorde det av interesse og ikke av økonomiske årsaker. Jeg syntes selv det høres veldig koselig ut. Det er vel nok av skog på Ås. Lavvo er ikke så mainstream som hotellrom...
bunadbrud Skrevet 12. september 2007 #18 Skrevet 12. september 2007 Hvis "studentøkonomi" er årsaken til at han ikke vil leie hotellrom, ønsk dere det i bryllupsgave, hvis det er det å bo på hotell som ikke frister, slå opp en lavvo på et øde sted, bål....., tenk så romantisk. Om så, dra et par gode madrasser og dyner med dere (evt få forloverne til å gjøre det for dere!) Edit :skrivefeil Studentøkonomi er nok ikke årsaken, for vi har veldig god økonomi sammenlignet med mange andre siden vi begge jobber en del ved siden av studiene. Nei argumentene hans er vel egentlig at han syns det er teit å bruke penger på det, og iallfall når en ser på det fraværendre utvalget en har i den delen av fylket. Men hovedargumentet hans er vel egentlig at han ser det for seg som veldig oppskrytt, at andre løsninger kan bli vel så romantisk. Men vi får se.. Vi er begge speidere, slik at telt/lavo hadde vært veldig romantisk. Men jeg tenker som det knaker for tiden Vi ender vel opp på hotellet viss vi ikke finner på noe smart, fordi å sove hjemme som hans eller mine foreldre bare helt uaktuelt.
Marge Skrevet 13. september 2007 #19 Skrevet 13. september 2007 Vi drar på hytta vi. Gratis og romantisk, og helt alene :rødme: Jeg vil i hvertfall være alene med min nybakte mann.
X-up Skrevet 13. september 2007 #20 Skrevet 13. september 2007 Vi hadde tenkt å bestille suite på hotell, men glad vi ombestemte oss! Var nemlig så slitne at vi sovna med en gang vi kom hjem.... :søvn:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå