Gå til innhold

Flytte sammen med din kjære?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Eline_*
Skrevet

Min kjæreste og meg har vært sammen i over 2 år nå. Jeg er veldig sikker på hans kjærlighet til meg og omvendt. Likevel velger vi å vente med å flytte sammen, pga barna trenger å bli bedre kjent.

Vi har snakket mye om dette, og jeg sa jeg ikke var helt klar for dette nå. Dette var ikke han heller.

Det som egentlig plager meg mest er at han begynte å leie ut deler av huset for 2 mnd siden, og avtalen er på 1 år. Ikke snakket han noe med meg før han gjorde dette, annet at han skulle leie ut. Jeg sa at du gir jo veldig tydelege signaler om hva du vil fremover når du gjør dette uten å snakke med meg. (Han er ikke avhengig av penger for leien...) Dette har jo kostet litt å fikse, og han hadde tenkt å leie ut i rundt 2 år til vi flyteter sammen. Da merket jeg fikk hetta når det gjelder oss. Jeg så for meg mer å kunne vurdere det om ett års tid, og med slike avgjørelser merker jeg at jeg føler meg tilsidesatt og plutselig usikker på hans satsing på meg.

Jeg er nok den mer utålmodige typen, som går 100 % når jeg er sikker på noe, og ikke drar det ut til en er 110 % sikker....

Når vet en når tiden er inne da?

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

Kan jeg umulig si, det varierer så veldig fra person til person, noen flytter inn etter en uke, noen etter masse år, noen aldri.

Selv flyttet jeg inn uplanlagt, skulle bare reise ned på besøk en ukes tid, nå har jeg vært her et år.

Når du og han har gjort det klart at dere vil vente med å flytte inn, så burde mannen få lov å leie ut imens han venter? ekstra penger er ikke en dum ide. Og det er bare et år...så slipper dere å stresse hvertfall.

Han har bare leid ut, ikke funnet seg ny dame, så tror ikke du trenger å bekymre deg for noe som helst.

Skrevet

Hos dere er det barn inne i bildet, da synes jeg personlig at det er riktig å vente en del lenger enn man kanskje ellers ville gjort når man bare har seg selv å tenke på. Hvor lenge som er riktig å vente varierer selvsagt. Dere har jo begge gitt uttrykk for at dere ikke er klare, da er det ikke rart at han velger å leie ut hvis det var planen. Dere har jo snakket om dette og da blir det rart om du sier en ting, men mener noe annet? Kanskje greit å snakke om dette igjen?

Selv flyttet jeg sammen med han som nå er min mann etter 9 mnd. Det var nok også litt fordi det var praktisk, jeg hadde akkurat flyttet fra utlandet og vi fant ut at det var ingen vits for meg å finne egen leilighet når vi hadde lyst til å bo sammen. Hadde jeg hatt barn hadde 9 mnd vært altfor tidlig. Jeg tenker kanskje rent fornuftsmessig at 9 mnd nok er litt tidlig uansett, men det var forsåvidt ingenting å tape for noen av oss den gangen. :)

Skrevet

Når dere har barne burde dere kanskje vente litt lengre, men selv flyttet jeg inn hos sambo etter ca 3 måneder. Hadde tilbringt omtrent alle helger der og etter en stund dro jeg bare aldri hjem lengre.

Det går fortsatt supert og har bodd der nå et år i november.

Skrevet
Når dere har barne burde dere kanskje vente litt lengre, men selv flyttet jeg inn hos sambo etter ca 3 måneder. Hadde tilbringt omtrent alle helger der og etter en stund dro jeg bare aldri hjem lengre.

Det går fortsatt supert og har bodd der nå et år i november.

Nå ja, etter andre tråder fsom du har skrevet er jeg ikke sikker på om jeg vil kalle forholdet deres supert. ;) Men det er slett ikke sikkert at det har noe å gjøre med at du flyttet inn så fort.

Skrevet
Nå ja, etter andre tråder fsom du har skrevet er jeg ikke sikker på om jeg vil kalle forholdet deres supert. ;) Men det er slett ikke sikkert at det har noe å gjøre med at du flyttet inn så fort.

Nå skal man ta det jeg skriver med en klype salt ettersom jeg har en tendens til å være overhysterisk når jeg først er oppgitt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...