Gjest brud Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Jeg tenkte vi skulle prøve å bli oppgradert på fly når vi drar på bryllupsreise. Hvor vanlig er det at en 'prøver' seg på det her i norge (vi skal fly til USA). Og hva er sjangsen for å bli oppgradert? Virker som det er veldig vanlig i USA... og tenkte at det hadde vært artig å prøvd. Må en da ha med noe 'bevis' på at en er nygift?? Noen som har prøvd??
øyenstikker Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Det skader jo ikke å prøve Du må sikkert ha med vielsesattesten. Jeg har iallefall sett at det står at en må ha med det, når en bestiller bryllupssuite osv til reiseopratører.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Jeg kjenner mange som har prøvd seg på dette i Norge, men dessverre ingen som har lykkes. Tror ikke det er vanlig i Norge. I USA virker det å være annerledes. Men det skader jo aldri å prøve!
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Hvorfor i alle dager skulle noen få noe gratis fordi de er på bryllupsreise...??!? For en merkelig tankegang.. Man får betale for det man ønsker seg.
onyx Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Oppgradering kan man få hvis man flyr mye og derfor har hauger med bonuspoeng og gullkort hos flyselskapet. Ellers forutsetter oppgradering at man har en billett som kan oppgraderes, at det er ledig plass på buisness/first class og at det ellers er fullt i flyet. Ofte er det også kvote på hvor mange som kan oppgraderes på en avgang. Å få oppgradering bare fordi man er nygift har jeg aldri hørt om, det er faktisk ganske mange nygifte på flyreise til enhver tid og skal de da begynne å oppgradere alle parene på en avgang?
Gjest Blondie65 Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Tidligere var det slik at man var snill med brudepar på hoteller og lignende - lot dem bestille dobbeltrom men la dem få suite. Med mindre paret har selskapet på hotellet er dette tåpelig og dårlig business. De aller fleste hoteller tilbyr fine rom eller suiter og velger man et dobbelt rom men sier fra at man er brudepar så får man som regel sent utsjekk og mot et lite ekstra tillegg frukt og champagne. Oppgradering på fly betyr vel at man ønsker seg business eller first class og det tror jeg du kan plystre langt etter. Det er ikke noe god business å tilby dette gratis når mer enn nok folk ønsker å betale for det likevel. Verken flyselskap eller hoteller er ute etter å flå folk, men man skal jo tjene penger. På de vanlige billettene/rommene konkurrerer de stort sett på pris da servicen på et fly eller hotell stort sett er det samme. Det er imidlertid på suiter og oppgraderte flyseter inntekten er å hente fordi det betyr at man betaler ekstra i tillegg til flysetet. Det er derfor det er feilslått politikk å gjøre det på denne måten.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 Den beste måten å få fly business på er å betale for business. Ved fullstendig operasjonelt kaos kan du bli plassert på business i siste liten for å unngå forsinkelser, ellers er sjansen liten med mindre du har en høy nok frequent flyer-status og økonomi er overbooket. Å vise frem noe som helst bevis i innsjekk/gate på at dere er nygift er å sikre seg det kjipeste økosetet. Men, skal dere øke sjansen, ha på dere representative klær (business casual), vær hyggelige mot personalet. Spør om det er mulig å kjøpe oppgradering ved innsjekk, mange selskaper selger ledige businesseter rimelig på denne måten, rett før avgang.
Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 Forskjellen på vanlig billett og første klasse er ofte 15-20000 på en tur over dammen. Ingen flyselskap gir deg det for å være hyggelig, når det er folk som er villig til å betale for setene. Bare noe man ser på film. Tåpelig.
Kitsune Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 Enda en sånn amerikansk-film-påført sak.. Akkurat som at vi tror at mange telefonnr. i USA starter på 555 osv.. Men prøv gjerne og så er jeg nyskjerrig på hvordan _det_ går:)
razmatazz Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 Vi fikk "spesialbehandling" på et av hotellene vi bodde på i Italia kun fordi vi sa vi var på bryllupsreise, uten tillegg i prisen. Det innebar et ekstra stort dobbeltrom (for prisen av et vanlig dobbeltrom) + champagne og frukt uten tillegg i pris. Prøvde oss ikke på oppgradering på flyet på bryllupsreisen, men har ved en annen anledning opplevd å få "business class status" før avgang: altså tilgang til business loungen med masse herlig gratis mat, drikke og aviser, samt adgang til ekspress køen gjennom sikkerhetssjekken. Dette gjorde hun som sjekket oss inn kun fordi hun var snill (hun hadde sikkert en god dag ). Så det er jo lov å prøve seg med å smile bredt og si dere er på bryllupsreise når dere sjekker inn, og håpe på det beste. Tror kanskje ikke det er like populært å direkte be om oppgradering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå