Gjest Jente_22 Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Hei, jeg er sammen med verdens beste kjæreste, vi bor i hans leilighet og har det godt sammen men det er noe som plager meg. Jeg bruker p-piller og merker ingen bivirkninger så det funker fint men kjæresten til en kamerat av min kjæreste har visst nok blitt lurt av jenta si for hun er gravid fordi hun jukset med pillene.. Nå er kjæresten min blitt helt på tuppa, vi har blitt enige om å vente minst 5-6 år med barn så for å forsikre seg står han nå på kjøkkenet hver morgen og ser at jeg tar pillen min. Når jeg har drukker vann og svelger må jeg åpne munnen og han sjekker HELE munnen min og under tungen. Han sier at det er den eneste måten å gjøre det på. Han sier at vi jenter jager oss selv opp med babyprat og "frister" hverandre til å jukse med pillene. Jeg synes det er veldig ydmykende dette her, hver morgen og jeg føler at han ikke stoler på meg. Hva skal jeg gjøre, jeg vil ha en slutt på dette her nå
Gjest Lasse Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Han er problemet. Du ville kvitte deg med problemet, ja?
Gjest Piper Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Du får slutt på det, når du setter foten ned og sier i fra at slik behandling aksepterer du ikke. Stoler han ikke på deg, vel da får han bruke kondom da. Hadde aldri akseptert at noen gjorde noe slikt mot meg, uansett hva den eller andre personer har gått igjennom. Og hvordan kan man fortsette i et forhold, der tillitten tydeligvis er lik null?
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Men han stoler jo på meg i ALLE andre sammenhenger og er snill & oppmerksom, hjelper til med husarbeid og vi koser oss masse sammen. Det er som ødelegger litt er disse 30 sekundene hver morgen. Jeg vil ikke gå fra han, absolutt ikke. Jente_22
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Da får han bruke kondom, enkelt og greit. En slik behandling hadde jeg nektet. Min man haddet måtte godta å respektere meg for meg, og ikke tro at jeg er ei manipulerende kjerrring. Hadde han hatt slike holdninger mot jenter, og meg spesifikkt, hadde jeg tenkt meg om to ganger før jeg fortsatte sammen med ham. La han ta ansvar og bruke kondom, om han er så redd, det er ikke bare ditt ansvar at dere ikke blir gravide.
Leo Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Du får slutt på det, når du setter foten ned og sier i fra at slik behandling aksepterer du ikke. Stoler han ikke på deg, vel da får han bruke kondom da. Hadde aldri akseptert at noen gjorde noe slikt mot meg, uansett hva den eller andre personer har gått igjennom. Og hvordan kan man fortsette i et forhold, der tillitten tydeligvis er lik null? Kvinner har "lurt" menn til alle tider og vice versa. Det er imidlertid ingen unnskylding for å oppføre seg slik. Hva tror du forresten han kan finne på å ville kontrollere neste gang? Hvor du går? Hvem du ringer til?
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 Hva tror du forresten han kan finne på å ville kontrollere neste gang? Hvor du går? Hvem du ringer til? Han er ikke sånn i det hele tatt, jeg får ha både gutte- og jentevenner og går ut med de ofte. han snoker heller ikke på mobilen min eller mailen. Det er bare denne graviditetsgreia som har friket han ut totalt. Jente_22
Gjest Blondie65 Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 Jeg tror at i stedenfor å lage en scene og nekte bør du snakke med han kvelden i forveien og rett og slett si til han at du finner det sårende at han ikke kan stole på deg, men akkurat nå føler du deg som en hest som blir kontrollert før et løp. Si til han at du ønsker at dere skal ha en fremtid sammen og at det fordrer at dere respekterer hverandre. Han kan få tilgang til pillebrettet og om han ønsker se på at du tar pillen, men der er det også slutt på "hestekontrollen". Dersom han ikke respekterer dine grenser på dette området bør du be han gå over til kondom for da vurderer du å slutte på pillen siden det rett og slett fører til en slik kontroll mani hos han.
Elbereth Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 Ja, hvis han ikke stoler på at du bruker pillene, så får han ta ansvaret selv. Merkelig det der at det for det meste er jenta i et forhold som skal ha ansvaret for prevansjonen
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 Jeg blir sår og det svir/klør med kondom så det er ikke et alterativ. Han så tilfeldigvis i forrige uke at jeg var inne på barnimagen.com og snartgravid siden, bare kikket litt, fikk ingen ideer men det tror tydeligvis han. Mulig dette er min egen feil. Jeg har spurt om han heller kan sjekke at jeg får mensen hver måned i stedet for den daglige kontrollen men han sier at hvis jeg blir gravid i mellomtiden er det jo for sent. Jente_22
Varsia Skrevet 12. september 2007 #11 Skrevet 12. september 2007 Jamen så snakk med mannen om det da! Ikke bare sitt der og klag - SNAKK! Det er da helt irrelevant om han er snill og grei ellers, noen bør banke litt vett i skallen på han! Hvis du tar en seriøs prat med han og han fremdeles insisterer på hestesjekken bør du revurdere hvor snill du tror han er. Han må jo ha evne til forståelse og medfølelse???? Ikke sitt der og syt og forkast alle våre forslag, gjør noe! Eller lev med det, så klart, men da trenger du ikke klage...
Leo Skrevet 12. september 2007 #12 Skrevet 12. september 2007 Han er ikke sånn i det hele tatt, jeg får ha både gutte- og jentevenner og går ut med de ofte. Bare at du sier at du "får lov til", gjør meg en ørliten smule betenkt... Mulig dette er min egen feil. Og dette gjør meg enda litt mer betenkt... Hvis kondom ikke er et alternativ og han nekter å slutte å sjekke om du tar p-piller på denne måten, er det jo ikke annet å gjøre enn å slutte å ha samleie da.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #13 Skrevet 12. september 2007 Bare at du sier at du "får lov til", gjør meg en ørliten smule betenkt... Og dette gjør meg enda litt mer betenkt... Hvis kondom ikke er et alternativ og han nekter å slutte å sjekke om du tar p-piller på denne måten, er det jo ikke annet å gjøre enn å slutte å ha samleie da. Helt enig! Det er like fullt hans ansvar, så da får dere heller slutte å ha sex. Dere kan også teste latexfrie kondomer og bruke glidemiddel, det kan hjelpe mye. Jeg hadde ikke en gang snakket med ham, eller forsøkt å forklare. Han behøver ikke en forklaring på hvorfor dette er uaksepabelt,for om han ikke skjønner det er det helt bak mål. Jeg hadde blindt nektet en slik kontroll, snudd ham rygen og gått på jobb, uten et ord forklaring annet enn NEI.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #14 Skrevet 12. september 2007 TA P-SPRØYTEN Da! han kan bli med deg til legekontoret og se at de gjør det der....
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #15 Skrevet 12. september 2007 Han så tilfeldigvis i forrige uke at jeg var inne på barnimagen.com og snartgravid siden, bare kikket litt, fikk ingen ideer men det tror tydeligvis han. Mulig dette er min egen feil. Hvordan oppdager han "tilfeldigvis" at du var innom to sider? Jeg kan tilfeldigvis havne over ei side mannen var innom, men om jeg havner over to vil det være om jeg sjekker, det er ikke noe man gjør tilfeldig. Hvorfor er det din feil hvilke sider du er innom? Og videre syntes du det er Ok at han tror du er så lett påvirkelig av andre og at du ikke har meninger selv? Han tror jo du er stokk dum jo, og eier ikke respekt for deg. Nei dette høres for dumt ut til å være sannt.
Gjest =tentacle= Skrevet 12. september 2007 #16 Skrevet 12. september 2007 Hei, jeg er sammen med verdens beste kjæreste, vi bor i hans leilighet og har det godt sammen men det er noe som plager meg. Når jeg har drukker vann og svelger må jeg åpne munnen og han sjekker HELE munnen min og under tungen. Jeg synes det er veldig ydmykende dette her, Verdens beste kjæreste gjør ikke sånt. Han beskylder deg for svik og løgn hver eneste morgen, på en ydmykende måte. Hvis du ikke vil ha det slik, må du nekte ham å ta denne kontrollen. Jeg ville gått over til å ta p-pillen på badet under morgenstellet, bak låst dør. Etterpå kan han spørre om jeg har tatt den, så han vet at jeg ikke har glemt det ved et uhell. Vil han tro at jeg er en løgner, får han ta kontroll på sin fruktbarhet ved å bruke latexfrie kondomer og glidemiddel, følge med på syklusen osv. Jeg ville nok også vurdert å avslutte forholdet. Synes det er helt ok med påminnelser siden jeg kan glemme en pille, men jeg vil ikke være sammen med en som ikke har tillit til at jeg ikke bedrar ham på noe så viktig som å lage et barn. Fyren din går laaangt over streken.
Gjest lissi32 Skrevet 12. september 2007 #17 Skrevet 12. september 2007 Jeg skjønner ikke at dette er noe problem? Om du ikke har noe å skjule så hvorfor ikke ta pillen mens han ser på? Jeg anser han som ansvarsfull, og passer på at du husker å ta pillen din. Jeg skjønner godt han er skeptisk, det hadde jeg og vært om det ene og alene var mannen min sitt ansvar å ta pillen. Det er tross alt et barn det er snakk om her, og ei ung jente på 22. Om han ikke er klar for å få barn nå, så må han få lov å forhindre det. Jeg skjønner alle jentene her går i forsvar og syns han er urimelig, men det er da voldsomt mange jenter som sier "OPS, jeg er visst gravid" Full forståelse her hvertfall.
Gjest Gjest_nynaeve_* Skrevet 12. september 2007 #18 Skrevet 12. september 2007 Om dette er en seriøs post, så er dette langt over streken for det som er aksebtabelt. Jeg hadde ikke klart å funnet det i meg en eneste morgen. Det finnes som noen påpekte andre prevensjoner som latexfria kondomer, p-sprøyte, p-stav, og null sex. Jeg ville nok ha gitt han et ultimatum: slutt å sjekk , eller slutt å ha sex, og der er døra, kom tilbake når han har roa seg.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #19 Skrevet 12. september 2007 Om han ikke er klar for å få barn nå, så må han få lov å forhindre det. Full forståelse her hvertfall. Det er da andre måter å forhindre dette på enn å sjekke munnen hennes for at hun faktisk har svelgt pillen og ikke lurer ham. Stoler han så lite på henne får han heller slutte å ha sex, eller finne seg ei jente han stoler på. Mannen min hjelper meg også å huske å ta pillen, da det er vårt begges ansvar, men han sjekker ikke at jeg tar den. Å hjelpe å huske er noe helt annet enn å kontrollere at hun tar den. Jeg hadde aldri på noen måte akseptert å bli kontrollert.
aline Skrevet 12. september 2007 #20 Skrevet 12. september 2007 er enig med alle de andre her, jeg ville aldri akseptert en slik kontroll, ikke en gang og aldri hver dag!! dersom kjærsten hadde hatt så stor overbevisning om at jeg kom til å lure på ham unger han ikke ønket seg, så hadde han hatt ett syn på meg som jeg IKKE satte pris på og som han fikk sett til å gjort noe med fort som fy om han ønsket å fortsette ett sunt forhold. jeg reagerte også på at du skriver "jeg får lov til å ha både guttevenner og jentevenner"... det er da ikke hans valg hvem du har som venner, det er kun DU som kan "gi deg lov" i forhold til slikt. Kan godt hende han bare har blitt midlertidig forskrudd og ellers er en fin fyr, men jeg ville helt klart sluttet å la ham sjekke, og fortalt ham at han må gjøre noe med sin forskruddhet om han ikke ønsker å lage ett varig problem for forholdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå