MarianneE Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Jeg har sett det nå! Har hatt mistanken lenge, men nå har jeg fått det bekrefta! Nemlig: Klokka går dobbelt så fort med en gang man setter seg ned forran KG! Klokka viser at det er gått 40 minutter, jeg sverger på at det bare er gått 20. Jeg er sikker på at det bare ikke er meg dette gjelder!
Eve Luna Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Og jeg trodde jeg var den eneste som merket dette. Ikke rart at jeg går glipp av så mye, når KG stjeler tiden min.
milla-mor Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 dette har jeg mistenkt lenge, og satte derfor til livs et passende eksperiment... først satt jeg helt stille i sofaen i en time, og så hang jeg på kg i en time. og jovisst! sannelig gikk ikke sistnevnte time mye, mye fortere! hah... skjønne det den som kan... dette er nok en sak for mulder og scully.
Gjest Nedfall Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Tiden går nøyaktig like fort hele tiden ! (Ihvertfall hvis du befinner deg nogenlunde i ro, ved jordoverflaten) Det er bare vår oppfatning av tid som er svært mangelfull..
milla-mor Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Tiden går nøyaktig like fort hele tiden ! (Ihvertfall hvis du befinner deg nogenlunde i ro, ved jordoverflaten) Det er bare vår oppfatning av tid som er svært mangelfull.. næh...?
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 næh...? Snakk om umorsom type, han der nefall..
Gjest Pax Skrevet 13. september 2007 #8 Skrevet 13. september 2007 Snakk om umorsom type, han der nefall.. Ja, fy faaan.
MarianneE Skrevet 14. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 14. september 2007 rolig nå, ikke noen uenigheter i tråden min! Nå viser klokka at jeg har sittet her i en time. Føles som bare en halvtime. Kanskje det hjelper om jeg kjøper meg ny klokke?
Gjest Pax Skrevet 14. september 2007 #11 Skrevet 14. september 2007 Tiden er bare en illusjon, uansett.
Yme Skrevet 14. september 2007 #12 Skrevet 14. september 2007 (endret) Det er den fhaanikke! Tiden er en metafysisk ting! Den oppfører seg tilogmed forskjellig utifra omgivelsene sine. Endret 15. september 2007 av Trampe
Gjest Nedfall Skrevet 14. september 2007 #14 Skrevet 14. september 2007 (endret) Det er den fhaanikke! Tiden er en metafysisk ting! Den oppfører seg tilogmed forskjellig utifra omgivelsene sine. Jeg håper det er tyngdefelter og nær-lyshastighet du refererer til ? Endret 15. september 2007 av Trampe
Yme Skrevet 15. september 2007 #16 Skrevet 15. september 2007 Jeg håper det er tyngdefelter og nær-lyshastighet du refererer til ? Det stemmer! Jeg tror også at man kan påvirke tiden om man runker driiiiiiiitfort!
MarianneE Skrevet 18. september 2007 Forfatter #17 Skrevet 18. september 2007 Det stemmer! Jeg tror også at man kan påvirke tiden om man runker driiiiiiiitfort! Ja.. det skal jeg prøve
Gjest Silmarill Skrevet 18. september 2007 #18 Skrevet 18. september 2007 Det stemmer! Jeg tror også at man kan påvirke tiden om man runker driiiiiiiitfort! Kommer ann på hvor fort det går det
Gjest Nedfall Skrevet 18. september 2007 #19 Skrevet 18. september 2007 Kommer ann på hvor fort det går det I følge den generelle relativitetsteorien så vil tiden gå saktere for objekter som beveger seg med hastigheter nær lyshastighet. Dermed kan man havne i den situasjonen (forutsatt at man runker mye, og med lysets hastighet), at kroppen eldes fortere enn kuken ! Nå ser jeg selvsagt helt bortifra den enorme friksjonen man får, hvis man skal runke ved disse vanvittige hastighetene, pluss den enorme energien man må bruke, for å komme opp i den hastigheten. (Massen øker til uendelig mye, når man når lyshastiget). Man vil sannsynligvis få veldig vondt i armen (energibruk), og kuken (friksjon), lenge før man når lyshastighet.. Ett alternativ er selvsagt å runke i ett helt lufttomt rom, da får man eliminert luftmotstanden, men må fortsatt bruke myyye energi (pluss at blodet koker ved så lavt trykk). Skal jeg analysere hvorfor nissen ikke klarer å dele ut alle pakkene på julaften nå ?
Yme Skrevet 18. september 2007 #20 Skrevet 18. september 2007 Kommer ann på hvor fort det går det For å si det sån her... Om hastighet hadde vært målt i pattedyr og/eller steiner så hadde hastigheten min vært granitt eller eventuelt en slags lemurslektning. I følge den generelle relativitetsteorien så vil tiden gå saktere for objekter som beveger seg med hastigheter nær lyshastighet. Dermed kan man havne i den situasjonen (forutsatt at man runker mye, og med lysets hastighet), at kroppen eldes fortere enn kuken ! Nå ser jeg selvsagt helt bortifra den enorme friksjonen man får, hvis man skal runke ved disse vanvittige hastighetene, pluss den enorme energien man må bruke, for å komme opp i den hastigheten. (Massen øker til uendelig mye, når man når lyshastiget). Man vil sannsynligvis få veldig vondt i armen (energibruk), og kuken (friksjon), lenge før man når lyshastighet.. Ett alternativ er selvsagt å runke i ett helt lufttomt rom, da får man eliminert luftmotstanden, men må fortsatt bruke myyye energi (pluss at blodet koker ved så lavt trykk). Skal jeg analysere hvorfor nissen ikke klarer å dele ut alle pakkene på julaften nå ? Det her var jo en banebrytende oppdagelse! Jeg har nemlig hørt at huden rundt tissefanten og skrukkområdet eldes fortere enn resten av kroppen, så med litt trening kan man jo skape en balanse, så alt holder seg på samme nivå. Vakkert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå