Gå til innhold

Hjelp! 6 åringen min kaster stein...

Anbefalte innlegg

Skrevet

:tristbla: Sønnen min har nå begynt i første klasse. I dag fikk jeg beskjed om at han i går helt uprovosert kastet stein på en annen elev på sfo. Og det var den tredje gangen!!!

Hva skal jeg gjøre?

Jeg blir helt fortvilet, for han hadde en periode i barnehagen da han slo de andre barna uten grunn. Det var en periode da han var frustrert sosialt, tror jeg. Han ville heller ikke gå i barnehagen den gangen, gråt og bar seg når jeg leverte han. Da var han ca. 4 år.

Jeg er redd vi får dette tilbake, jeg føler ast dette må jeg bare stoppe med det samme! Hvem vil vel leke med en som slår og kaster stein?

Jeg må ta en prat med han om dette. Hvordan skal jeg legge dette frem for han sånn at han forstår alvoret? Å kaste stein kan faktisk være veldig farlig. Hvordan skal jeg forholde meg til sfo dersom dette skjer igjen? skolen?

Jeg har forresten bestemt meg for å ringe til læreren hans i dag og høre hvordan han har det på skolen. Han forteller ingenting, og jeg har ikke engang hilst på læreren hans. Føler at det er veldig mange barn der, kaotisk. Det er to klasser som deler klasserom, 32 el 33 barn totalt, og to lærere. Det er skikkelig trangt der også.

Jeg trodde egentlig at han syntes det var ok der, men jeg kjenner igjen dette med steinkastingen hans som et sympton på mistrivsel/kjedsomhet/usikkerhet. Fra barnehagen.

Han er ellers en normalt grei gutt, tester grenser selvsagt som andre, men er ikke spesielt utagerende. Han får ofte gjennomgå av søsteren sin, som er to år eldre.

Jeg er redd han blir stigmatisert av de andre barna hvis han fortsetter å opptre aggressivt. Jeg tror ikke han er så veldig flink sosialt, men han har flere venner. Språklig er han flink.

Blir så lei meg for dette. Hadde en annen unge kastet stein på min unge hadde jeg jo blitt forbannet!

Han liker å leke med sverd, pinner og slikt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg tror det kan være en måte å ta kontak tmed andre barn på og så vet han ikke helt hvordan. Derfor kaster han stein i stedet for?

Jeg ville ha pratet med læreren om han kunne prøvd å hjelpe deres sønn å få kontakt med andre barn på en mer positiv måte.At læreren er med han å prøver å innlemme han positivt i en gruppe. Mange barn trenger hjelp til å ta kontakt med andre barn på en ordentlig måte.

Skrevet
Jeg tror det kan være en måte å ta kontak tmed andre barn på og så vet han ikke helt hvordan. Derfor kaster han stein i stedet for?

Jeg ville ha pratet med læreren om han kunne prøvd å hjelpe deres sønn å få kontakt med andre barn på en mer positiv måte.At læreren er med han å prøver å innlemme han positivt i en gruppe. Mange barn trenger hjelp til å ta kontakt med andre barn på en ordentlig måte.

Ja, jeg skal høre med læreren. Men dette skjedde på sfo, og der er det mange barn og få voksne. Jeg må si jeg gleder med til å bli ferdig med sfo og bare ha skolen å forholde meg til. Har lite positivt å si om sfo. Men det er en annen sak.

• 12 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet dette er en gammel sak, men gu kor kjekt å se at en forelder til et steinkastende barn faktisk bryr seg og bekymrer seg.

Her i nabolaget sliter vi nå med med en guttegjeng som terroriserer de andre barna med steinkasting og spionering. Spionering er en uskyldig greie for barn, men steinkastingen er jeg redd kommer til å gå galt. Det har allerede endt med knall og fall på sykkel, sår i nakken.

Foreldrene blir konfrontert gang på gang og de driter i det og bortforklarer på de rareste måter til tross for at bevisene er sterke. Bildebevis og det faktum at disse tre er de eneste i gaten med finlandshette sier sitt.

Anonymkode: 315a5...289

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...