mocci Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Heia, Min kjære oppvaskmaskin har slutttet å virke, den verken varmer opp vannet eller tørker. Den tapper vann inn og ut som vanlig, men da vasken skal være ferdig, så er alt av bestikk og servise så vått at det bare renner av det og det er iskaldt i maskinen, ikke noe varm damp som kommer ut når en åpner døra. serviset og bestikket har heller ikke blitt rent pga kaldt vann vil jeg tro. Hva kan være galt her? Noen som har opplevd lignende problemer?
Leo Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Det høres ut som varmeelementet ikke virker, men hvorfor det ikke virker er ikke godt å si...
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Det er nok varmeelementet som har gått dukken men det kan byttes, du må ikke kjøpe en helt ny maskin såfremt ikke maskinen er veldig gammel. Ring levrandøren og husk å notere hvilken modell du har.
Leo Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Notèr serienummeret i samme slengen. Da er det lettere å finne frem både til riktig modell og riktig del. Med forbehold om at jeg kan huske feil, tror jeg at jeg betalte ca. 1.200 kroner for å få skiftet varmeelement i min maskin for ca. tre år siden.
mocci Skrevet 13. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2007 Hei igjen, Da har jeg fått reperatør til å komme å se på maskina, men må vente en uke!! vet dere noe om hvorvidt varmeelement dekkes av reklamasjon/garanti på 5 år? Oppvaskmaskinen er bare 3 år nemlig...
Leo Skrevet 13. september 2007 #6 Skrevet 13. september 2007 Med mindre du påviselig har brukt oppvaskmaskinen feil (Litt usikker på hvordan det skulle foregå da, men... ), bør du helt klart påberope deg reklamasjonsrett. Varmeelementet er ingen slitedel og må kunne forventes å vare i hele maskinens levetid. At det går i stykker allerede etter tre år mener jeg er en svakhet som må ha vært der siden maskinen var ny. (Det er ikke på langt nær sikkert at leverandøren umiddelbart er enig med meg ). En oppvaskmaskin er definert som en ting som er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Henvis til Forbrukerkjøpsloven og reklamer i vei, men du bør nok vente til reparatøren har vært der og konstatert at det virkelig er dette som er feilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå