Gå til innhold

Sette opp hår, noen som har tips?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Undrende_*
Skrevet

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan sette opp håret? Har langt hår til bhen, og hestehalen og knøvle-sammen-og-sette-på-stor-klype-greia begynner jeg å bli smålei av. Kjedelig å komme på fest/på jobb og alltid være like kjip på håret :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problemet, bortsett fra at jeg har en tendens til å flette to franske fletter da.

Så det kan jo være et tips til deg. Flette to franske fletter, MEN bare ta hår fra en side mens du fletter. Flett til du kommer så langt bak som du synes passer deg, trenger ikke å flette flettene helt ut siden det kan se litt barnslig ut. Fest flettene inntil hodet med spenner/hårnåler, enten kan du la det henge rett ned eller lage en rufsete topp i nakken.

Skrevet

Jeg pleier å ta hårlokk for hårlokk og tvinne løst til en krusedull, og setter krusedullene fast med hårnåler.

Skrevet

Hvis du lærer å flette deg selv så har du plutselig et utall stiler å velge mellom som vil imponere andre. ;) Fransk flette, "dutch" flette eller helt enkle fletter. de kan lett settes opp i hårknuter og festes med stilige klyper for eksempel.

Gjest Blondie65
Skrevet

Samle alt overhåret unntatt to lange flak foran ørene på hver side bak i en pen klemme høyt oppå hodet. Bruk hårlakk for å få det til å sitte og for å få volum oppå.

Det løse håret foran ørene kan henge rett ned, eller være krøllet med krølltang.

Dette blir sånn alvefrisyre fra Ringenes Herre og er et flott - og enkelt alternativ til hårstrikk og "kompliserte" oppsetninger.

(og mitt lille abonnement i tråden slik at jeg kan få noen tips)

Skrevet
Hvis du lærer å flette deg selv så har du plutselig et utall stiler å velge mellom som vil imponere andre. ;) Fransk flette, "dutch" flette eller helt enkle fletter. de kan lett settes opp i hårknuter og festes med stilige klyper for eksempel.

Hva er en "dutch" flette? har aldri hørt det uttrykket før!

Skrevet (endret)
Hva er en "dutch" flette? har aldri hørt det uttrykket før!

Jeg aner ikke hva den heter på norsk, men på engelsk heter den "dutch braid". Det er egentlig en oppned/innsideut fransk flette, der man legger håret man føyer til under det håret man allerede har i fletten slik at selve fletten ligger på utsiden av håret. Pokker jeg er dårlig til å forklare. :)

Endret av onyx
Skrevet

Men da skjønner jeg faktisk hva du mener, så det funket jo det ;)

Har aldri hørt det uttrykket før, men så lærte jeg jo da noe nytt i dag også :jepp:

Skrevet

Det er bra du skjønner hva jeg mener. :) Jeg bruker mest engelskspråklige nettsider til å finne nye hårfrisyrer, så da er hårordforrådet mitt bedre på engelsk. Fordelen er jo at jeg uten å tenke meg om har 10-15 forskjellige frisyrer jeg kan variere med, så jeg er aldri kjedelig på håret. :)

Skrevet
Det er bra du skjønner hva jeg mener. :) Jeg bruker mest engelskspråklige nettsider til å finne nye hårfrisyrer, så da er hårordforrådet mitt bedre på engelsk. Fordelen er jo at jeg uten å tenke meg om har 10-15 forskjellige frisyrer jeg kan variere med, så jeg er aldri kjedelig på håret. :)

Jeg kan også egentlig tenke meg masse muligheter til variasjon når det gjelder å flette håret, problemet er at jeg er så veldig perfektsjonist, og må derfor øve meg en stund hjemme før jeg går ut med håret i nye fletter!

Har du noen linker til bra nettsider med hårfrisyrer? Kunne jo lete selv, men det er så utrolig mye useriøst der ute!

Skrevet (endret)
Jeg øver på fletting når jeg ser på tv, det er nemlig lettest hvis man ikke ser hva man gjør i et speil mens man driver på. ;)

Det er iallefall helt sant ;) Har blitt mange ideer til kule flettefrisyrer gjennom tv-titting!

Endret av Wolfmoon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...