Gjest Wolfmoon Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Ser at tråden om lufting av hund har begynt å dra litt i denne retningen, så da må jeg bare spørre. Kretser verden rundt foreldre med små barn? Kan disse ta seg til rette i enhver situasjon og bruke barna som argument for å få det som de vil?
Gjest Piper Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Verden kretser ikke rundt små barn, men en lekeplass er IKKE bygget for å brukes til luftegård til hundene. Har man lyst å ha en luftegård, bør man ta dette opp til diskusjon på en generalforsamling. Jeg har motsatt følelse, for jeg har en følelse av at enkelte hundeeiere tror de kan gjøre hva de vil.
Gjest Wolfmoon Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Verden kretser ikke rundt små barn, men en lekeplass er IKKE bygget for å brukes til luftegård til hundene. Har man lyst å ha en luftegård, bør man ta dette opp til diskusjon på en generalforsamling. Jeg har motsatt følelse, for jeg har en følelse av at enkelte hundeeiere tror de kan gjøre hva de vil. Det var en diskusjon i tråden luftetur med hunden, og ikke akkurat det jeg var ute etter her! Jeg tenkte i grunn mer generelt!
Gjest StockDama Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Nei, den gjør ikke det, men foreldre tror den gjør det. Og å bruke sine barn som argumentasjon for noe de er uenig er litt...feigt.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Nei, den gjør ikke det, men foreldre tror den gjør det. Og å bruke sine barn som argumentasjon for noe de er uenig er litt...feigt.
Nigo-san Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Er det ikke sånn at verden kretser rundt en selv da, sånn mer eller mindre? Har man barn, er man opptatt av det. Har man hund, er man opptatt av den. Er man pensjonist, har man rett til å snike i køen. Og samtlige mener at andres behov må vike for ens egne, for de er merkelig nok alltid viktigst. Egotasser, det er det vi er. Og nå snakker jeg ikke bare om småbarnsforeldre, men om mennesker generelt. Jeje.
Gjest StockDama Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 (endret) Hehe, enig med det =D edit: med Nigo san, glemte å nevne det. Endret 11. september 2007 av StockDama
Gjest Elastica Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 Nei, den gjør ikke det, men foreldre tror den gjør det. Og å bruke sine barn som argumentasjon for noe de er uenig er litt...feigt. Det skjønte jeg ærlig talt ikke helt. Selvsagt er foreldre opptatt av barna sine, akkurat som barnløse gir en god dag i de samme barna. Som Nigo sier, opplever jeg de fleste som rimelig selvsentrerte. At noen av oss har barn er vel mer eller mindre tilfeldig.
karisjima Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 Jeg tror at alle mennesker har et underliggende ønske om at verden skal kretse rundt seg selv og deres ønsker. Uavhengig av hvilken situasjon man står i. Ta eksemplet om hundeeiern. Hundeeieren ønsker å la hunden leke fritt. Og hun ønsker å kunne gjøre dette og samtidig få forståelse og akspet for dette. Hun ønsker at verden (beborene) skal unne henne dette. Foreldre ønsker at hunden ikke skal kunne løpe fritt på dette stedet p.g.a fare e.l. for barna. Ergo de vil at verden skal forstå og akseptere dette. Alle vil at verden skal kretse rundt dem, er vel det rette å si. Både foreldre, single, samboere, yrkesaktive, arbeidsløse o.s.v
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2007 #10 Skrevet 11. september 2007 Det skjønte jeg ærlig talt ikke helt. Selvsagt er foreldre opptatt av barna sine, akkurat som barnløse gir en god dag i de samme barna. Som Nigo sier, opplever jeg de fleste som rimelig selvsentrerte. At noen av oss har barn er vel mer eller mindre tilfeldig. Gjør jeg? Jøss, det var nytt for meg. Fint at du forteller meg hva jeg synes. Er litt lei av at folk med barn tror at jeg som barnløs gir en god faen i barn og deres behov. Ellers er jeg enig med det siste. Merker det bare på meg selv: når jeg er bilist knurrer jeg til alle dumme syklister som sykler kjempesakte i veibanen, når jeg derimot sykler selv gjør jeg det i veibanen og forbanner alle bilister som selvsagt kjører alt for nærmt
Gjest Elastica Skrevet 11. september 2007 #11 Skrevet 11. september 2007 (endret) Gjør jeg? Jøss, det var nytt for meg. Fint at du forteller meg hva jeg synes. Er litt lei av at folk med barn tror at jeg som barnløs gir en god faen i barn og deres behov. Ja, ja, det finnes garantert unntak. Du skjønte forhåpentligvis at jeg ikke med sikkerhet kan si noe om hvordan hver enkelt barnløs tenker. Jeg ville bare illustrere at de fleste av oss som regel tenker og handler ut fra våre egne behov. Enten vi er foreldre eller barnløse. Det var ikke meningen å tillegge samtlige barnløse holdninger de helt sikkert ikke har. Endret 11. september 2007 av Elastica
Gjest Wolfmoon Skrevet 11. september 2007 #12 Skrevet 11. september 2007 Nå kunne jo gjerne hundediskusjonen ha fortsatt på den tråden. Jeg kan jo godt prøve å spesifisere nærmere.. Har barneforeldre alltid førsterett på fortauet med store barnevogner, og trenger de ikke å ta hensyn til at det faktisk ikke er plass til det? Må man alltid ha med seg barnevogn inn i knøttsmå forretninger der det heller ikke er plass til det, og skjelle ut folk som prøver å komme forbi (selvopplevd) fordi de tar all plassen? Trenger man å ha med seg babyer (som faktisk lager utrolig mye lyder selv om de ikke gråter) på lesesaler og forelesninger? Hvorfor virker det som om alle foreldre mener at alle andre SKAL synes at barna deres er søte når de løper rundt å bråker på en kafe der folk prøver å slappe av?
Nigo-san Skrevet 11. september 2007 #13 Skrevet 11. september 2007 Har barneforeldre alltid førsterett på fortauet med store barnevogner, og trenger de ikke å ta hensyn til at det faktisk ikke er plass til det? Må man alltid ha med seg barnevogn inn i knøttsmå forretninger der det heller ikke er plass til det, og skjelle ut folk som prøver å komme forbi (selvopplevd) fordi de tar all plassen? Trenger man å ha med seg babyer (som faktisk lager utrolig mye lyder selv om de ikke gråter) på lesesaler og forelesninger? Hvorfor virker det som om alle foreldre mener at alle andre SKAL synes at barna deres er søte når de løper rundt å bråker på en kafe der folk prøver å slappe av? Nei, nei, nei, og- jeg vet ikke om alle foreldre forventer at andre skal synes at barna deres er søte. Men det er nok en del som gjør det, på linje med at hundeeiere ofte forventer at jeg synes det er helt OK å bli hilst overstrømmende på av en ukjent rottweiler. Faktisk tror jeg at ego småbarnsforeldre og ego hundeeiere har veldig mye mer til felles enn de er klar over
karisjima Skrevet 11. september 2007 #14 Skrevet 11. september 2007 Nå kunne jo gjerne hundediskusjonen ha fortsatt på den tråden. Jeg kan jo godt prøve å spesifisere nærmere.. Har barneforeldre alltid førsterett på fortauet med store barnevogner, og trenger de ikke å ta hensyn til at det faktisk ikke er plass til det. Må man alltid ha med seg barnevogn inn i knøttsmå forretninger der det heller ikke er plass til det, og skjelle ut folk som prøver å komme forbi (selvopplevd) fordi de tar all plassen? Trenger man å ha med seg babyer (som faktisk lager utrolig mye lyder selv om de ikke gråter) på lesesaler og forelesninger? Hvorfor virker det som om alle foreldre mener at alle andre SKAL synes at barna deres er søte når de løper rundt å bråker på en kafe der folk prøver å slappe av? Hvorfor mener altid barnløse at når man har fått barn, så skal man holde seg inne til man har ordnet barnepass? For barnets fremkomstmiddel er irriterende, barnet er irriterende og ikke minst mors pupper de er iallefall irriterende.
Gjest Wolfmoon Skrevet 11. september 2007 #15 Skrevet 11. september 2007 Hvorfor mener altid barnløse at når man har fått barn, så skal man holde seg inne til man har ordnet barnepass? For barnets fremkomstmiddel er irriterende, barnet er irriterende og ikke minst mors pupper de er iallefall irriterende. Har ikke sagt at man skal holde seg inne, men det handler faktisk om å vise hensyn til andre. Vet ikke hvor mange ganger jeg har blitt påkjørt av barnevogn, eller hindret i å komme forbi fordi 2-3 småbarnsmødre (og det er gjerne mødrene) absolutt må gå i bredden på fortauet for å snakke. Og syns også det bør være slik at unger lærer å oppføre seg når de er ute blant folk. Jeg fikk da aldri lov til å løpe fritt rundt, hyle og skrike, da jeg var liten! Pupper plager meg dessuten ikke
Gjest Elastica Skrevet 11. september 2007 #16 Skrevet 11. september 2007 Jeg synes fordelingen irriterende foreldre som krever at barna deres skal få lov til å dominere enhver forsamling med lyd eller lukt er skremmende lik egoistiske barnløse som i fullt alvor mener at barn hverken skal ses eller høres. 1-1, med andre ord. Og jeg? Omtrent i midten.
karisjima Skrevet 11. september 2007 #17 Skrevet 11. september 2007 Har ikke sagt at man skal holde seg inne, men det handler faktisk om å vise hensyn til andre. Vet ikke hvor mange ganger jeg har blitt påkjørt av barnevogn, eller hindret i å komme forbi fordi 2-3 småbarnsmødre (og det er gjerne mødrene) absolutt må gå i bredden på fortauet for å snakke. Og syns også det bør være slik at unger lærer å oppføre seg når de er ute blant folk. Jeg fikk da aldri lov til å løpe fritt rundt, hyle og skrike, da jeg var liten! Pupper plager meg dessuten ikke Jeg er helt med på at flere vonger i bredden på fortauet ikke burde være lov. Trodde du mente EN vogn på et supersmalt fortau. Men i bunn og grunn tror jeg at alle er egoister. Alle vil jo at sine egne ønsker blir oppfylt først
Gjest StockDama Skrevet 11. september 2007 #18 Skrevet 11. september 2007 mener da ikke at de med barn skal holde seg inne. men de trenger ikke å stappe puppen sin i ansiktet mitt, blokkere gangveien eller inngangen til butikken. trenger heller ikke la ungen sin springe som en gærning rundt på en resturant. og HVERTFALL kan de håndtere ungene sine så de IKKE GÅR INN I PRØVEROMMET! Herregud som jeg hater det....neste gang det skjer skal jeg svarten meg hive ungen ut på ræva av butikken.... "men h*n er jo bare nysgjerrig, bare sånn barn er." lær barnet folkeskikk...ok plz, lols.....
Gjest Wolfmoon Skrevet 11. september 2007 #19 Skrevet 11. september 2007 Barn kan både sees og høres for min del, men helst ikke hele tiden, og helst ikke overalt. Har vært på kafe med en venninne der det var umulig å høre hva hun sa. årsaken var en baby som skrek konstant i en halv time. Men gjorde moren to tegn til å gå? Neida! Har selv en niese som får være med på mye, men da er det også forventet at hun ikke hyler og skriker. For da bærer turen rett hjem. Det har nok hendt at det har blitt sagt "tatte streng!" men det får man da tåle, spesielt hvis alternativet er å plage andre? Jeg innser også at ikke alle foreldre er sånn, men jeg føler jeg ser mer og mer tendensen til at unger skal være med overalt, og at de skal få gjøre som de vil.
Gjest Spray Skrevet 12. september 2007 #20 Skrevet 12. september 2007 Jeg har barn selv... Bare sånn at jeg ikke blir plassert i båsen barnløs som "hater" barn. Senest i går var jeg på senteret og skulle ned rulletrappen fra 2. etage. Foran rulletrappen står 3 venninner med hver sin barnevong. Det var umulig å komme forbi! Jeg kan godt forstå at man i ivrig prat blir lite oppmerksom på at man står i veien for folk. Det kan skje meg også (uten barnevogn). Men det som blir spesielt med disse er at de blir så tydelig indignerte over at jeg må be dem flytte på barnevognene fordi jeg skal forbi! Jeg sitter igjen med en følelse av at mødre med barnevogn har en gudegitt rett til å sperre veien hvor som helst - og nåde deg om du sier i fra! Gir barnevogn deg rett til å være uhøflig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå