eileen_fan Skrevet 22. september 2007 #21 Skrevet 22. september 2007 En luring sa en gang: If the Arabs lay down their weapons, there will be peace. If the Israelis lay down their weapons, there will be no more Israel.
Gjest Gjest_Far til 2_* Skrevet 23. september 2007 #22 Skrevet 23. september 2007 En luring sa en gang: If the Arabs lay down their weapons, there will be peace. If the Israelis lay down their weapons, there will be no more Israel. Med andre ord samme argumentasjon som Bush har brukt for å få drept mange tusen sivile. Kan det være at Israel har tilsvarende ambisjoner når de bomber hus og sivile i en av verdens mest tettbygde områder (Gaza). Israel har først trengt millioner av Palestinere inn på et knøttlite område. Deretter har de sendt kamphelikopter, jagerfly og tanks inn i samme området, og skyter raketter og granater på alt som rører på seg. Og på toppen av det hele forstår ikke Israelerene at Palestinerene er imot disse henrettelsene. Inteligens ? - neppe. Grådighet ? - .......
Gjest annen gjest Skrevet 23. september 2007 #23 Skrevet 23. september 2007 Israel har først trengt millioner av Palestinere inn på et knøttlite område. Deretter har de sendt kamphelikopter, jagerfly og tanks inn i samme området, og skyter raketter og granater på alt som rører på seg. Det var en veldig grov generalisering, jeg håper du kan bakke den opp med fakta ?
Mann 42 Skrevet 23. september 2007 #24 Skrevet 23. september 2007 (endret) ...blablabla De hadde gode grunner, men det hører vi fint lite om i norske akp-media.. Det er ikke særlig vanskelig å finne grunner til å kritisere israelernes fremferd, men når en nabo som støtter terroristorganisasjoner og har utslettelse av staten israel på programmet, også begynner å anskaffe seg kjernefysisk teknologi, er det ikke særlig vanskelig å være forståelsesfull når de velger å fjerne truselen. Endret 23. september 2007 av Mann 42
KR-øst Skrevet 23. september 2007 #25 Skrevet 23. september 2007 Kan det være at Israel har tilsvarende ambisjoner når de bomber hus og sivile i en av verdens mest tettbygde områder (Gaza). Israel har først trengt millioner av Palestinere inn på et knøttlite område. Deretter har de sendt kamphelikopter, jagerfly og tanks inn i samme området, og skyter raketter og granater på alt som rører på seg. Hvem er det du tror at du kan lure med alt du presterer av tåpeligheter og løgner? Alle vet jo at det ble bedre plass til araberne da israelerne ble jaget ut av Gaza. Og hvorfor nevner du ikke at araberne i Gaza hele tiden skyter raketter inn i Israel? og at det er derfor at de forsvarer seg. Og til tross for dette, så kommer 3/4 av all den hjelp de får, fra Israel. De har også nå skaffet arbeide til 16600 av araberne i Gaza. Siden du er så opptatt av alt israelerne gjør mot araberne, hvorfor utelater du alltid det som er positivt? Hva ønsker du å oppnå med din falske propaganda?
Brunhilde Skrevet 24. september 2007 #26 Skrevet 24. september 2007 (endret) Det var en veldig grov generalisering, jeg håper du kan bakke den opp med fakta ? Far til 2 kan sikkert bakke opp med fakta, men det kan jeg også. Hvis du gjør et søk på "Sabra og Shatilla" så kan du lese litt selv også. Søker du på engelsk kan du lese enda mer. Det er slått fast, i en rapport lagt fram for Knesset, at Ariel Sharon var ansvarlig for denne massakren. Her er noe du tydeligvis ikke har fått med deg: Araberne i Gaza hisser til krig mot Israel hele tiden, til tross for at, av all den utenlandshjelpen som de får, så kommer 2/3 fra Israel. Hva slags mennesker er dette? Det er mennesker som er fordrevet fra landet sitt og som samtidig er fratatt det meste av rettigheter, stikk i strid med FN's menneskerettighetserklæring! Hvem er det du tror at du kan lure med alt du presterer av tåpeligheter og løgner? Alle vet jo at det ble bedre plass til araberne da israelerne ble jaget ut av Gaza. Og hvorfor nevner du ikke at araberne i Gaza hele tiden skyter raketter inn i Israel? og at det er derfor at de forsvarer seg. Og til tross for dette, så kommer 3/4 av all den hjelp de får, fra Israel. De har også nå skaffet arbeide til 16600 av araberne i Gaza. Siden du er så opptatt av alt israelerne gjør mot araberne, hvorfor utelater du alltid det som er positivt? Hva ønsker du å oppnå med din falske propaganda? Du tar sannelig lettere enn de fleste andre på å kalle motdebattanter for løgnere og dumme. Det sies at på seg selv kjenner man andre, er du et eksempel på det? God diskusjonsteknikk er det ihvertfall ikke. Jeg kan ikke se at din ensidige glorifisering av Israel er det minste bedre enn skepsisen som uttrykkes av andre, men jeg vet jo at det er lett å ikke se skogen for bare trær. Og bare sånn på tampen; hvor riktig er informasjonen du kommer med, KR-øst, når du ikke en gang kan bli enig med deg selv om hvor mye bistand Israel egentlig yter? Endret 24. september 2007 av Brunhilde
KR-øst Skrevet 24. september 2007 #27 Skrevet 24. september 2007 Du tar sannelig lettere enn de fleste andre på å kalle motdebattanter for løgnere og dumme. Det sies at på seg selv kjenner man andre, er du et eksempel på det? God diskusjonsteknikk er det ihvertfall ikke. Jeg kan ikke se at din ensidige glorifisering av Israel er det minste bedre enn skepsisen som uttrykkes av andre, men jeg vet jo at det er lett å ikke se skogen for bare trær. Og bare sånn på tampen; hvor riktig er informasjonen du kommer med, KR-øst, når du ikke en gang kan bli enig med deg selv om hvor mye bistand Israel egentlig yter? Jeg kan fortelle deg at da jeg skrev 2/3 så var det for ikke å ta for hardt i, da jeg ikke hadde tallene foran meg, men da jeg så disse igjen, var det altså 3/4 som var riktig tall. Når du, og dine likesinnede nevner mennesker som er fordrevet fra landet sitt, så er det et par ting å nevne i den forbindelse. Dette er noe som dere aldri nevner, og som gjør at dere beviser at dere ikke tenker på menneskene det gjelder, men at dere kun har et hat mot Israel som dere sikkert ikke selv forstår hvorfra kommer. I 1948 og senere ble det fordrevet mange flere jøder fra arabiske land, enn alle de araberne som fikk beskjed fra angriperne på Israel, om å forlate landet Israel, til de hadde vunnet slaget. Disse jødene ble fratatt så godt som alle sine eiendeler, og har aldri fått noen erstatning for disse. Disse ville i dag være like mye flyktninger som araberne, hvis de ikke ble integrert i Israel. Araberne derimot har nektet å hjelpe disse dere kaller flyktninger, for de skal være et skue for hele verden. Den hjelpen de får fra andre arabere, er for det meste våpen, mens israelerne må hjelpe dem med mat og drikke og andre nødvendigheter. Dette gjør de til tross for at de blir beskutt med raketter så og si hver eneste dag. Og når Israel prøver å stanse denne beskytningen, da vræler Far til 2 opp, i kor med mediene, og forteller hvor ille israelerne er. Hvor er det menneskelige?
Brunhilde Skrevet 24. september 2007 #28 Skrevet 24. september 2007 Hvor er det menneskelige? Ut fra måten du uttrykker deg på, så er det ihvertfall ikke i den menigheten du tilhører! Du beskylder noen av oss for å se saken fra bare en side, vis meg hvor du evner å se den fra to? Ikke det nei? Hadde en mistanke om at du ene og alene ser saken fra Israles side. Isral er et mektig land. Jeg syns det er synd at du, KR-øst, klarer å gjøre det så lite med dine utsang.
Gjest Nedfall Skrevet 24. september 2007 #29 Skrevet 24. september 2007 Isral er et mektig land. Jeg syns det er synd at du, KR-øst, klarer å gjøre det så lite med dine utsang. 22,451 km², omtrent like stort som New Jersey, eller mindre enn Oppland fylke. Det er ganske lite..
Brunhilde Skrevet 24. september 2007 #30 Skrevet 24. september 2007 22,451 km², omtrent like stort som New Jersey, eller mindre enn Oppland fylke. Det er ganske lite.. Beklager om jeg ordla meg feil, Nedfall. Jeg kan godt omformulere det til at det er synd at KR-øst får landet til å fremstå som svakt ved å argumentere som han gjør.
Gjest Nedfall Skrevet 24. september 2007 #31 Skrevet 24. september 2007 (endret) Slettet humor.. Endret 24. september 2007 av Nedfall
Brunhilde Skrevet 24. september 2007 #32 Skrevet 24. september 2007 Mesteparten av husene i Israel er bygget på hard fjellgrunn, litt sanddyner innimellom, men det gjør ingenting.. Er du innom ene og alene for å kverulere? Jeg er enig i at humor er en ok ting, men ikke til enhver tid og i enhver sammenheng...
Gjest Nedfall Skrevet 24. september 2007 #33 Skrevet 24. september 2007 Er du innom ene og alene for å kverulere? Jeg er enig i at humor er en ok ting, men ikke til enhver tid og i enhver sammenheng... Avogtil er det min måte å avreagere på, når ting blir litt dystert, men det passer ikke inn her, det har du rett i. Sorry.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2007 #34 Skrevet 24. september 2007 Noen utakknemlige jævler disse palestinerne som ikke setter mer pris på Israels uselviske hjelp og støtte i vanskelige tider.
Brunhilde Skrevet 24. september 2007 #35 Skrevet 24. september 2007 Noen utakknemlige jævler disse palestinerne som ikke setter mer pris på Israels uselviske hjelp og støtte i vanskelige tider. Du glemte ironiflagget, for det var ironi, ikke sant?
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2007 #36 Skrevet 24. september 2007 Du glemte ironiflagget, for det var ironi, ikke sant? Nei hvordan kan du tro det?? Joda det var ironi. Israel lider av krigsavhengighet, og overgrepene er grusomme. Jeg hadde en amerikansk onkel som mente at alle palestinere burde stilles opp og meies ned. Jeg er overbevist om at mange deler denne tankegangen, men kan naturligvis ikke si det på et nettforum.
Far til 2 Skrevet 27. september 2007 Forfatter #37 Skrevet 27. september 2007 Det er ikke særlig vanskelig å finne grunner til å kritisere israelernes fremferd, men når en nabo som støtter terroristorganisasjoner og har utslettelse av staten israel på programmet, også begynner å anskaffe seg kjernefysisk teknologi, er det ikke særlig vanskelig å være forståelsesfull når de velger å fjerne truselen. Hvem har eneretten på definisjonen av "terrorist" i saker som dette ? Israel skaffet seg atombomber ved ulovlig bruk av norsk tungtvann på 60-tallet. Jeg kan derfor ikke se noen store forskjeller om andre land i midtøsten skaffer seg atomvåpen. Det å skaffe atomvåpen er tross alt bare noe USA har definert som "ulovlig" for de land som USA ikke støtter rent politisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå