Liz Skrevet 2. april 2003 #1 Skrevet 2. april 2003 Skal noen av dere reise til Asia - Fillipinene i sommer? Vi har egentlig bestemt oss for å dra på bryllupsreise dit, men har blitt litt skeptisk i det siste, både med tanke på krigen og også terroren som er i Asia.... Noen formeninger???
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2003 #2 Skrevet 3. april 2003 Jeg tror jeg ville vært mer bekymret for SARS enn for eventuelle terrorhandlinger i Asia.. Men, det kommer selvsagt an på hvor i Asia dere reiser.
Liz Skrevet 7. april 2003 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2003 hmmm......... er det ingen andre som skal til Asia i sommer???
Vilje Skrevet 8. april 2003 #4 Skrevet 8. april 2003 skal til asia i sommer ----med et vaktsomt øye på SARS utviklinga
Grooo Skrevet 9. april 2003 #6 Skrevet 9. april 2003 Skal ikke til Asia i sommer, men reiser til Beijing i morgen tidlig. Er aldeles ikke redd for hverken SARS eller krig. Gleder oss bare til en deilig påskeferie! Dra til Asia i sommer du, tror SARS kommer under kontroll snart og da er det ingen fare.
Eowyn Skrevet 9. april 2003 #7 Skrevet 9. april 2003 Folk er blitt advart mot å resie til østen pga SARS-faren...Jeg hadde aldri i verden turt å gjøre det
Gjest Lady-M Skrevet 11. april 2003 #8 Skrevet 11. april 2003 Liz: Skal du til Filippinene! Så gøy da! :D Blir alltid så glad når jeg hører noen skal dit! Faren min er fra Filippinene, og har vært der 8 ganger selv (tror jeg, har kommer ut av tellingen). Det er fler og fler som reiser dit, men det er fortsatt mange som ikke vet hvor herlig det er der. De fleste tenker kun fattigdom. Det er store forskjeller på fattig og rik der, men slik er det som oftest over hele asia. Styr unna storbyene! Det er greit å være i Manila/Makati i 2-3 dager for shoppingens skyld, men det er ikke stort annet å oppleve der. Bare masse folk, trafikk og mas! Boracay er jo bryllups-paradiset nr 1!! White beach på Boracay ble kåret til verdens fineste strand av et eller annet reisemagasin for noen år siden. Sanden der er kritthvit og akkurat som pudder. Cebu og Palawan er også veldig flott steder! Når det gjelder terror og slikt, så bør man holde seg unna de sørlige delene av landet (Mindanao). Der er det mest muslimer og terrorgruppa Abu Sajef holder til der. Har aldri sett noe til dette selv. Faren min som er der nå, sa han ikke hadde hørt om SARS på Fillippinene. Har mange også mange andre gode forslag til steder en bør dra, Bohol, Baguio... Jeg blir litt oppspilt her jeg... Skal kanskje reise dit selv i sommer, bare håper jeg får råd! Når reiser dere? Jeg vil - jeg vil, jeg også! :D God tur og klem fra meg!
Liz Skrevet 13. april 2003 Forfatter #9 Skrevet 13. april 2003 Så moro miss-tricky Hvor i fillipinene er faren din fra? Vi reiser 7. juli. Skal til Mindoro, skal bo på et resort like ved Puerto Galera. Så skal vi med dampskip i 7 dager og reise rundt til de ulike øyene i nord. Skal blant annet innom Boracay og så skal vi dykke på Apo reef! Gleder meg!!! Håper bare det ikke blir for mye regn..... Har du noen godt tips, er det bare å spytte ut!!! Her er hjemmesidene til de stedene vi skal bo (hvis noen er interessert): http://www.cocoexplorer.com/web/index.htm http://www.cocobeach.com/web/index.htm
_Nida_Michelle Skrevet 13. april 2003 #10 Skrevet 13. april 2003 Vi hadde billetter til Thailand i sommer,men de har vi nå avbestilt. Sikkert mange som mener det er idiotisk,men holder meg heller på den sikre sida.Ikke nok med at det er full krig og du må fly masse omveier,men så er det jo dette her SARS viruset som du må være forsiktig med.Vet ikke hvordan det er andre steder i Asia,men i Thailand er det hvertfall utrolig strengt når dette gjelder sikkerthetstiltakene rundt dette.Så på thai nyheter i går og på flyplassene skal du være ganske så forsiktig.Hvis du skal gjennom pass kontrollen og begynner å gjøre noe som helst antydning til å hoste,må du tilbringe 2 uker på sykehus å få tatt masse blodprøver for å sjekke at du ikke er smittet. Blir ikke noe tur i år,men håper forholdene roer seg litt før neste år.. *Nida.Michelle*
Gjest Lady-M Skrevet 14. april 2003 #11 Skrevet 14. april 2003 Faren min er fra Iloilo. Har ikke vært noe særlig på Mindoro, men hørt det er veldig flott på Puerto Galera! Høres ut som en flott tur! Selv om det er regntid, trenger det ikke å regne så mye. Har vært der mye i juli måned og som oftest regner det i 2 timer på ettermiddagen og så titter solen frem igjen! Akkurat som om himmelen åpner seg og vannet bare fosser ned, men så er det over etter et par timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå