Gjest Gjest Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Jeg opplever stadig vekk på fester meg i teorien modne, voksne mennesker at noen alltid må kommentere at jeg drikker rusbrus, og kommer med dustete kommentarer. Er det andre som opplever det? Må jeg bare hele innpå med øl ,som jeg ikke liker, bare for å slippe å bli kalt fjortis?
Gjest Loni Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Jeg synes rusbrus er fjortis. Det smaker jo bare søtt. Det er da andre ting enn øl det går an å drikke - hvit-, rød-, rosevin, martini, musserende, drinker, cider osv osv - som faktisk smaker god, ikke bare søtt kliss som rusbrusen. Markedet rusbrusprodusentene retter seg mot er dessuten ungdom, hovedsaklig unge jenter, så det er ikke så rart at du får fjortis-stempel når du drikker det.
Gjest Blondie65 Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 Hvorfor skal folk bry seg med det da? Jeg selv drikker hvitvin eller rusbrus - ytterst sjelden øl på fest og det er da ingen som kommenterer det negativt? Men nå er det litt mer vanlig i vår gjeng at jentene ikke er overbegeistret for øl da. Smaken er som baken ... og det synes jeg du skal si også.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Synes ikke de du er på fest med høres særlig voksne ut hvis de må kommentere det. Hev deg over det og drikk rusbrusen din! Men hvis du oppfatter det som et problem, men foretrekker søte og milde alkoholdrikker, er det jo plenty med musserende hvitviner man kan drikke. Evt mikse seg drinker.
Gjest Blondie65 Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Så rusbrus er 14tis. Interessant - siden 14 åringer ikke en gang har lov å kjøpe det. Hva med vanlig sukkerholdig brus uten alkohol, f.eks. cola eller fanta, er det også fjortis? Rusbrus smaker det samme som en drink (av den søte sorten) og dersom folk ikke liker det forstår jeg det godt. Men jeg disser vel ikke folk for det de drikker, hvorfor skal de disse meg? Teit.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Jeg drikker så og si bare rusbrus og én spesiell hvitvin, fordi jeg enkelt og greit ikke synes noe annet er godt. Har vel fått en kommetar eller to, mest fra gutter, men da har jeg ganske enkelt spurt dem hva det første de drakk med alkohol i var. De fleste svarer øl. Så hvilken drikk var det som var fjortiss sa du?
Gjest Loni Skrevet 11. september 2007 #7 Skrevet 11. september 2007 Rusbrus er for de som egentlig ikke er modne nok til å drikke alkohol. De vil bare ha rusen, men må kamuflere smaken.
aline Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 vet du, jeg ville blåst en lang marsj i folk som blander seg i andres drikkevaner om jeg var deg. Den typen mennesker som henger seg opp i hva andre drikker, vil alltid finne noe eller noen å pirke på uansett, rett og slett fordi det er slik de er som mennesker. Vil du gjøre det du liker, eller vil du la andre med stort behov for å disse andre styre hva du skal gjøre og ikke gjøre? Selv tåler jeg ikke alkohol av noen sort lenger, jeg får altså allergiske, fysiske reaksjoner på lik linje med det folk med f.eks melkeallergi får, likevel må noen mase noe inni pokker på at jeg ikke drikker eller at jeg bare drikker vann eller brus. Så noen vil alltid blande seg, uansett.
Gjest Trolletrine Skrevet 11. september 2007 #9 Skrevet 11. september 2007 Drikker rusbrus selv jeg,selv om jeg er 32 år Om noen syns jeg er rar,barslig eller noe som helst,så må de da bare mene det.Jeg LIKER rusbrus,og da drikker jeg det
venus* Skrevet 11. september 2007 #10 Skrevet 11. september 2007 Folk som drikker rusbrus, drikker i hvert fall lite alkohol.. Med mindre de er fjorten da Må si jeg ikke kjenner noen i min alder som drikker rusbrus.. Men min nærmeste omgangskrets er nok mer enn gjennomsnittet interessert i vin.
Gjest Nedfall Skrevet 11. september 2007 #11 Skrevet 11. september 2007 Jeg blir nå disset selv om jeg drikker øl, så tror ikke jeg ville brydd meg om kommentarene..
Gjest Jenna88 Skrevet 11. september 2007 #12 Skrevet 11. september 2007 Jeg er 19, og hvis jeg først skal drikke alkohol, velger jeg rusbrus. Synes det er mye teitere å velge drikke en egentlig ikke liker, fordi en ikke ønsker kommentarer. Selv trekker jeg som regel på skuldrene over kommentarene. Hvis noen absolutt må påpeke at det er "så fjortizz", sier det mer om dem, enn om meg, synes jeg. La nå alle drikke det de ønsker å drikke, det være seg vann, øl eller rusbrus!
Gjest Opa Skrevet 11. september 2007 #13 Skrevet 11. september 2007 Hva regner dere som rusbrus da? Smirnoff ice? Bacardi breeze? Og hvorfor er det bare øl, vin og brunt brennevin som er "godkjent"? Og sitter det virkelig noen og blander _drinker_ på fest? (vodka og brus regner ikke jeg som drink, det er da virkelig RUSBRUS ) Jeg kjøper smakssatt, alkoholholdig drikke på systemet i Sverige, men det står da cider på flaskene? Eller er rusbrus søtt?
ToveM Skrevet 11. september 2007 #14 Skrevet 11. september 2007 Vel, jeg nærmer meg stygt de 50...men jeg er tydeligvis ikke moden nok likevel, for jeg liker hverken øl eller vin, og velger heller rusbrus eller cider. De sjeldne gangene jeg drikker alkohol, vil jeg gjerne drikke noe jeg liker smaken på.
La Luna Skrevet 11. september 2007 #15 Skrevet 11. september 2007 Jeg kjøper smakssatt, alkoholholdig drikke på systemet i Sverige, men det står da cider på flaskene? Eller er rusbrus søtt? Cider defineres ikke vel ikke som rusbrus, blir ikke det lagd som vin da, med gjæring? Er ikke rusbrus nettopp brus (eller annen søt drikke) tilsatt alkohol?
Gjest Opa Skrevet 11. september 2007 #16 Skrevet 11. september 2007 Cider defineres ikke vel ikke som rusbrus, blir ikke det lagd som vin da, med gjæring? Er ikke rusbrus nettopp brus (eller annen søt drikke) tilsatt alkohol? Aner ikke Det jeg kjøper er brune flasker med forskjellig smak, ikke Strong Bow og den slags. Er sikker det noen kaller rusbrus, men det står da cider på flaskene Men er Smirnoff ice rusbrus? Det drikker da menn og kvinner i alle aldre, etter hva jeg har sett. Eller har folk hengt seg opp i Hooch'en man fikk da "rusbrusen" kom? Og hvorfor er det så fjortis å drikke rusbrus? Fordi det er ferdigblandet på flaske? Søtt? Det finnes da drinker som er søtere enn rusbrus, men så lenge man blander selv er det helt ok, eller? Ja, jeg synes det er tåpelig at noen kaller andre for fjortis fordi de drikker alkopops (som er et mye bedre ord enn rusbrus), mens de sitter der med den billigste vinen fra polet fordi det er så mye mer voksent drikke
Gjest Jenna88 Skrevet 11. september 2007 #17 Skrevet 11. september 2007 Jeg drikker Smirnoff Hva regner dere som rusbrus da? Smirnoff ice? Bacardi breeze? Og hvorfor er det bare øl, vin og brunt brennevin som er "godkjent"? Og sitter det virkelig noen og blander _drinker_ på fest? (vodka og brus regner ikke jeg som drink, det er da virkelig RUSBRUS ) Jeg kjøper smakssatt, alkoholholdig drikke på systemet i Sverige, men det står da cider på flaskene? Eller er rusbrus søtt?
Gjest Opa Skrevet 11. september 2007 #18 Skrevet 11. september 2007 Jeg drikker Smirnoff Ja, og det er det jo fryktelig mange som gjør, men det blir kanskje ikke kalt rusbrus fordi det ikke er rosa og søtt? Hva er det egentlig som er definert som rusbrus?
Gjest Jenna88 Skrevet 11. september 2007 #19 Skrevet 11. september 2007 En venninne av meg som jobber på Rema mener det blir klassifisert som rusbrus, men jeg vet ikke? Må innrømme at jeg ikke har helt oversikt over hva som er hva, men jeg kan ikke fordra hverken øl eller vin. Lite barn, mao. Ja, og det er det jo fryktelig mange som gjør, men det blir kanskje ikke kalt rusbrus fordi det ikke er rosa og søtt? Hva er det egentlig som er definert som rusbrus?
Gjest Borghild Skrevet 11. september 2007 #20 Skrevet 11. september 2007 Rusbrus er dig! Jeg drikker lite alkohol og hater smaken av øl. Derfor velger jeg rusbrus når jeg først skal drikke. Rusbrus er egentlig et utrolig teit ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå