snups Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 alltid lurt litt på dette. for i prøverommet skifter man jo, gjerne helt ned til undertøyet og det hender man doller seg litt opp igjen etter å ha prøvd klær og rufset til håret... mitt spm er da, er det kamera i prøverom på cubus h&m osv???? det burdte jo ikke være lov i allefall..
Gjest Butikkeier Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 Selvfølgelig er det det. Du tror da ikke de vil at kunder skal sette sprøyter, ha sex, stikke undertøy i lommene osv. inni der. En butikk er et privat område. Ta konsekvensen av det og oppfør deg deretter.
Gjest Talula Skrevet 11. september 2007 #3 Skrevet 11. september 2007 (endret) Det håper jeg ikke det er. Det skal ikke være det, mener det er ulovlig å filme kunder i prøverom. Endret 11. september 2007 av Talula
Gjenglemt sykkellås Skrevet 11. september 2007 #4 Skrevet 11. september 2007 Det er ulovlig, så det skal ikke forekomme, nei. Men de kan selvfølgelig ha kamera på utsiden. All overvåkning skal opplyses.
Gjest Butikkeier Skrevet 11. september 2007 #5 Skrevet 11. september 2007 Det er ulovlig, så det skal ikke forekomme, nei. Det er ulovlig å kjøre i 53km i 50km-sone også. Men alle gjør det.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 11. september 2007 #6 Skrevet 11. september 2007 Det er ulovlig å kjøre i 53km i 50km-sone også. Men alle gjør det. Det er vel det beste argumentet jeg har hørt på flere år....... Hvis man oppdager skjult og ulovlig overvåkning i prøverom oppfordrer jeg til å anmelde butikken. Jeg synes i hvert fall at slike lovbrudd er alvorlige.
snups Skrevet 11. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2007 hm med andre ord....det er ikke kamera i prøverommene:)
Gjest StockDama Skrevet 11. september 2007 #8 Skrevet 11. september 2007 det skal hvertfall ikke være det
snups Skrevet 11. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 11. september 2007 men jeg skjønner behovet for det.. for mye kan skje der..
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2007 #10 Skrevet 11. september 2007 Butikker har kun lov til å ha kameraer utenfor prøverommet og i butikklokalet der folk ferdes. Det er ikke lov å ha kameraer uten å tydelig opplyse om det, dessuten er det ikke lov å filme at kunder kler av seg til trusen...Oppdages dette blir butikken saksøkt, får høy bot og dårlig reklame sprer seg raskt til kundekretsen og da taper butikkeieren masse penger på dårlig rykte. Når det er sagt: jeg har faktisk hørt at ansatte i butikker stjeler klær nettopp i prøverommene og på pauserom! Så noen kameraer ville nok ha fersket en del butikktyver!
Bønna Skrevet 11. september 2007 #11 Skrevet 11. september 2007 (endret) En butikk er et privat område. Det er det slett ikke. En butikk regnes som det offentlige rom. Noe som innebærer at din myndighet som eier er der begrenset sammenlignet med i din bolig for eksempel. Endret 11. september 2007 av Bønna
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2007 #12 Skrevet 13. september 2007 Nei, d er d ikke!! Jobber i en av de butikk-kjedene nevnt ovenfor, så dette vet jeg! D er ikke lov! Så d så!
MarianneE Skrevet 14. september 2007 #13 Skrevet 14. september 2007 stakkars de som har filma meg isåfall....
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2007 #14 Skrevet 16. september 2007 Jeg tror ikke man trenger å bekymre seg i de store kjedene, men i de små butikkene derimot...mange butikkeiere som tror de eier verden og kan gjøre som de vil for å si det sånn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå